Facebook data

1
Köpa bräda på Sri Lanka
#108380 Köpa bräda på Sri Lanka 10 år, 10 månader sen Stoke: 1

Plumbae
graphgraph

Hallå!
Åker till Sri Lanka den 30:e januari med familjen.
Tänker passa på att surfa så mycket det bara går.
Någon som har koll på var det är bäst att köpa en bräda? Ny eller bättre begagnad.
Vi tänkte resa längs med västkusten och sydkusten.
Är det bäst utbud/pris i Colombo eller är det bättre att vänta med köpet till någon av städerna söderut?
/Peter (Falubo)

Logga in för att svara
#108382 Svar: Köpa bräda på Sri Lanka 10 år, 10 månader sen Stoke: 1

func
graphgraph

Jag var i A-Bay i somras. Där var utbudet inge vidare.
Kan dock tipsa om dessa, i Colombo: www.onda.lk/onda/about_onda_surf.html

Dom har GSI brädor, typ HaydenShapes mfl, till rätt bra priser.
Släng iväg ett mail till onda.ribs@gmail.com och fråga vad dom har på lager. Dom är väldigt hjälpsamma.

Jag hade tänkt köpa.. men det blev att jag tog med egen bräda ändå.

Lycka till!

/Hannes

Logga in för att svara
#108385 Svar: Köpa bräda på Sri Lanka 10 år, 10 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

Vi åkte runt endel i södra i våras och brädutbudet va inge vidare, va tillochmed svårt att få tag i wax. Fanns iof dingrepairs på några ställen såg jag på skyltar, och dom kanske hade nån gammal bräda till salu, klara mig dock från att dinga brädan så inget besök behövdes så jag vet ju inte säkert.

Logga in för att svara
#108387 Svar: Köpa bräda på Sri Lanka 10 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Köp ny eller beg bräda i Svea så får du bättre brädor och billigare. Finns väldigt dåligt utbud på brädor där. Reste runt i 3 månader och hittade knappt någon bräda av intresse.

Logga in för att svara
#108389 Svar: Köpa bräda på Sri Lanka 10 år, 10 månader sen Stoke: 0

abbebe
graphgraph

Varit här i tre veckor nu, har sett några skymtar av butiker. Men inte mycket till brädutbud.
Som sagt, dåligt utbud överlag, finns självklart små butiker med diverse tillbehör som pads, wax etc.

Logga in för att svara
#108390 Svar: Köpa bräda på Sri Lanka 10 år, 10 månader sen Stoke: 1

Plumbae
graphgraph

Tack för alla svar!
Verkar ju som sagt inte vara så lätt att få tag på någon bra bräda på SL.
Får nog snegla på att köpa en hemma i Sverige då om inte Onda har förstås (tack för tipset, Hannes) och om jag hinner.
Har oftast hyrt bräda förut, aldrig tagit med mig någon hem men nu är jag sugen på att ha en egen.
Frakten brukar ju oftast vara dyr men nu reser jag med Qatar som ju verkar frakta brädor gratis
Så jäkla sugen på surf nu! 9 dagar kvar bara!
Tack igen,
/Peter

Logga in för att svara
#108392 Svar: Köpa bräda på Sri Lanka 10 år, 10 månader sen Stoke: 0

joden
graphgraph

Kom nyss hem från en månad på Sri Lanka. Jag hämtade upp två brädor på ONDA i Colombo direkt när jag landat. Trevliga och smidiga att ha att göra med.

Dem skickade en lista på vilka brädor dem hade i lager och till vilket pris. Vet att dem fick en stor påfyllning i december.

Jag betalade en handpenning via banköverföring och fick kvittot på plats. Han informerade även om garantier osv, allt kändes seriöst.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!