Facebook data

1
Bali med familjen - var?
#108171 Bali med familjen - var? 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Planerar att tillbringa april-maj på Bali(eller kanske Lombok) med familjen. Både min fru och jag surfar hyggligt men med tre små barn så vill vi gärna bo nära hygglig surf....gångavstånd alltså så att man kan sticka iväg när det passar. Försöker läsa mig till var det skulle funka bäst att bo men tar gärna emot tips!

Logga in för att svara
#108173 Svar: Bali med familjen - var? 10 år, 8 månader sen Stoke: 1

wilslol
graphgraph

Jag skulle säga hyr en villa i canguu men kanske behövs moped/bil om ni vill ta er någonstans, nusa lembongan är också ett alternativ finns lite boende längs med bryten men även där kan va bra med moped.

Logga in för att svara
#108184 Svar: Bali med familjen - var? 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Lundegren
graphgraph

Cangoo är grymt. Förrutom wilslols förslag så är Sanur ett vanligt ställe för barnfamiljer.
Där finns surfmöjlighet o man hyr en kapten som kör ut er till brytet.. och det är därifrån som man tar båten till Lembongan (30 min) dit ni absolut måste åka. Vattnet på Lembongen är 10 ggr klarare och fräschare än på bali Dessutom finns där några riktigt schyssta spots. Framförallt "Playgrounds" kan jag rekomendera som är ett perfekt point-break. Lång vänster, kort höger - men båda funkar , Tips är revskor,,sylvasst . Man ser spotet från där man går av båten.

I Sanur så är det lite högre standard än övriga Bali och några kr dyrare, men det är väl iprincip riktat mot barnfamiljer.
Där finns ett ställe i närheten som heter Nusa Dua där ni kan snorkla, åka till sköldpaddeön och göra lite andra vattenaktiviteter.. kan nog vara bra kompromiss grejj för barnen.

good luck

Logga in för att svara
#108242 Svar: Bali med familjen - var? 10 år, 8 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Håll koll på kidsen om ni drar t Sanur www.aftonbladet.se/nyheter/article18089041.ab

Logga in för att svara
#108244 Svar: Bali med familjen - var? 10 år, 8 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Har varit där med familj men dock inte två surfande föräldrar. Det är svårt att hitta något ställe dit man kan gå till surfet. Hyra bil med chaufför kanske och köra familjen till brytet för dagen. Det är dock rejält varmt så det beror på hur små kottar ni har. Det enklaste är förmodligen att bo på bra hotell med pool och turas om. Beror på hur bekväma av er ni är. Hyra villa i Canggu är nog inte så dumt (enligt ovan förslag).

Logga in för att svara
#108316 Svar: Bali med familjen - var? 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

PontusS
graphgraph

Var där i våras(maj) med 3 barn. Kuta och Lembongan. Om ni ni vill få mkt surf på ett smidigt sätt så är det kanske läge att kolla in ett camp. Innan familjen kom dit så bodde jag en dryg vecka på Kima surfaris i Canggu. Skulle faktisk överväga det med familjen på nästa resa. Två sessions om dagen till spots efter din förmåga (en session för mamma och en för pappa) och gångavstånd till Batu Bolong, Oldmans, Pererenan. Kima har också villor men dyrare.
Bodde en aussie familj där och föräldrarna "delade" sessions mellan sig. Kan vara värt att kolla vad som kan göras för en familj.

Kan rekommendera Masa Inn på Kuta annars, lugnt men centralt och bra pool för barnen. Gångavstånd till Kuta, duh. Och en kort moppetur till Padmas beachbreak.

Lembongan är värt ett längre besök. instämmer i ovan. Mkt finare vatten, lugnare och tystare. Körde Lacerations en dag med Newbro surfing, mycket trevliga!

Innan vi åkte tittade även jag på villor i Canggu och det är helt klart ett alternativ. Har en tendens att gå upp i pris ju närmare surfet ni vill bo. Men det är klart om priset inte spelar ngn roll så finns det fina beachfronts........

Hoppas att det hjälper!

/Pontus

Logga in för att svara
#108318 Svar: Bali med familjen - var? 10 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Mmmm Nusa Lembongan, what a fucking paradise..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!