Facebook data

1
Surf i södra spanien?
#108060 Surf i södra spanien? 10 år, 9 månader sen Stoke: 3

alex.schumacher
graphgraph

Aloha!

Jag ska ner och fira jul med tjejen i Malaga. Jag tänkte hyra bil och köra västerut nån dag för att leta lite vågor. Är det någon här med lite tips?

Jag här läst lite, och det verkar som att det är Cadiz eller El Palmar som gäller. Är det lätt att hitta alla breaks, eller är det mest secret spots? Från alla videos jag hittade på YouTube verkar det vara långa beach breaks. Finns det nå points eller reefs man ska leta efter?

Gracias!
alex

Logga in för att svara
#108064 Svar: Surf i södra spanien? 10 år, 9 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Var i El Palmar på A-frame surf camp för några år sedan. Riktigt bra. En fin A-frame precis framför campet och bra beachbreak i hela El Palmar.

Logga in för att svara
#108065 Svar: Surf i södra spanien? 10 år, 9 månader sen Stoke: 18

erc
graphgraph

Som sagt finns goa vågor i El Palmar med omnejd, men det är ganska osäkert med swell. Portugal hänger ut som en ordentlig vågbrytare och blockar det mesta i form av nord och nordvästswell.

Inga problem att hitta spots, wannasurf finns det mesta, El Palmar funkar bäst på lowtide. Kolla på windguru så får du störst chans att pricka en dag med vågor.

Logga in för att svara
#108074 Svar: Surf i södra spanien? 10 år, 9 månader sen Stoke: 2

graphgraph

Kolla mitt sms alex!! var ju i cadiz några månader... vintertid är det sällan det är särskilt lång väntan mellan swellen... El Palmar är kul beach break... Cadiz är rätt snälla goa vågor.. men sen finns det helt underbara guldställen söder om Cadiz!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!