|
#108029 |
Vilken våtdrakt har störst huva? 11 år, 1 månad sen |
Stoke: 0 |
|
Dags för ny vinterdräkt och jag har en fråga. Vilket märke/modell har störst huva? Nuvarande dräkt är en ca 4 år gammal rip curl och jag tycker huvan är för trång. Speciellt känns det som om underkäken trycks in. Så någon som har upplevt samma problem och har något tips?
|
|
|
|
|
#108034 |
Svar: Vilken våtdrakt har störst huva? 11 år, 1 månad sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Av de dräkter jag haft har nog Oneill haft störst huva? Är du klotskallig, långskallig eller hahaha!
|
|
|
|
|
#108035 |
Stoke: 0 |
|
Vete fan, tjockskallig kanske?!
Tycker att den jag har är väl tight i alla fall.
|
|
|
|
|
#108043 |
ErikG
|
Det är helt klart skillnad på passformen på huvornas storlek och även längden på halsen. Xcel har stramat på mig pga för kort hals och Oneill var för stor för mitt huvud.
Cskins sitter som en smäck, jag har nog relativt litet huvud, har dessvärre inget kranieindex mätt.
Om du har jättehaka så har c-skinsdräkten liksom som en liten kopp man kan sticka in hakan i. Helt sjukt.
|
|
|
|
|
#108047 |
Stoke: 33 |
|
Excel har numera också en "kopp" för hakan som sitter ovanför spännsnöret så det skulle lösa dina problem med tryck på underkäken. Själv tycker jag det är värdelöst eftersom jag vill ha så tight som möjligt (ovanför hakspetsen) på vintern, även om det medför viss pina.
|
|
|
|
|
#108048 |
ErikG
|
Jag har oftast inte hakan i koppen heller, kanske man ska ha Dolph-haka för att nyttja den bäst?
|
|
|
|
|
#108053 |
Stoke: -18 |
|
Hade en billabong för några år sen typ 5 år sen den hade grymt stor huva förövrigt värdelös dräkt hette något Gold solution
|
|
|
|
|