Bing Puck har jag inte testat, dock kört andra Puck som var roliga, dock inte så kul i Hollow beachbreaks men perfekt för Sverigesurf. Dharman och Sweet Pea har jag dock surfat, och nej jag blev inte imponerad av deras flow, performance etc om man utgår från priset, annars var det helt ok brädor.
Men har man råd och tycker det är värt det så varför inte.
Freddanson:
Jag köper inga gitarrer men kolla gärna in
www.godinguitars.com om du är sugen på att köpa någon
Bil har jag aldrig ägt och lägger inga pengar på alls. Jag åker kollektivt och lägger mina "bil pengar" på resor istället.
ErikG:
Självklart kan man lägga för mkt pengar på surfbrädor. Har en hel del polare som har en quiver på mellan 5-10 brädor varav de surfar 2. För de pengarna de lagt på de andra brädorna hade de kunnat njuta av fina surfresor istället
Själv har jag 5 sönder surfade brädor, varav två som fungerar. Den ena är från 2003 och behöver ett rejält ansiktslyft, den andra köpte jag för ett år sedan begagnad och den hoppas jag skall bjuda upp till dans nu på NZ de närmaste 3 månaderna.
Är man fattig musiker som vill surfa så mkt som möjligt så måste man prioritera. Jag köper därför hellre en fungerbar bräda 2nd hand för 1000kr och drar på en surf resa för de resterande 6000kr.
Om jag hade haft tillräckligt men pengar i Bing prisklassen hade jag köpt denna:
www.beauyoungsurfboards.com/wombat-mark-ii/
Hade jag haft ännu mer pengar så hade som sagt Bing Lotusen varit högt upp på listan.
Så länge man har kul spelar priset ingen roll.