Facebook data

1
Bing Puck
#107755 Bing Puck 10 år, 10 månader sen Stoke: 0

stoifan
graphgraph

Någon som har testat den?

Logga in för att svara
#107766 Svar: Bing Puck 10 år, 10 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Japp, jag har haft min i snart två år. supernöjd med den. faktiskt föevånansvärt lättmanövrerad trots den feta tailen. Quad var nytt för mig men jag gillar det. Hade kunnat gå ner någon storlek utan problem men ville ha en kort bräda för slöa dagar. Min är 5 10. jaf väger in rumt 95-100pannor med vinterdräkt.
Sjukt snabb bräda!

Logga in för att svara
#107770 Svar: Bing Puck 10 år, 10 månader sen Stoke: 0

stoifan
graphgraph

Tackar freddandson , låter som en trevlig brädlapp. Quad blir nytt för mig också men det löser sig nog. Själv är jag lång och klen på 191cm och 70-73kg och kikade på antingen 5 8 eller 5 10, lite extra volym skadar inte då jag inte varit ute så mycket sen min son föddes men om du kör 5 10 så får det nog bli en 5 8 för min spinkiga hydda.

Logga in för att svara
#107775 Svar: Bing Puck 10 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Lägg pengarna på något annat. För ett billigare pris kan du få en custum surfbräda gjord exakt efter vad du vill ha, Single fin, quad, truster, fish, diamond tail etc etc. Du kan välja fenor, färg, design m.m. på brädan också. Eller så kan du ta en sista minuten ner till Fuerteventura och köpa en liknande bräda för ca 4000kr. Då får du en veckas semester, inkl boende, mat, öl + bräda för samma pris

Logga in för att svara
#107777 Svar: Bing Puck 10 år, 10 månader sen Stoke: 0

stoifan
graphgraph

Jag vet hur det funkar med custom det behöver du inte förklara swingen.

Logga in för att svara
#107780 Svar: Bing Puck 10 år, 10 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Swngkid din fattige stackare... måste säga att finishen på min bing är otroligt bra jämfört med tex CI , custom shapade costa rica , spider och pukas brädor jag haft. men visst är det mycke pengar. å andra sidan sliter jag brädor väldigt sparsamt. löp å köp!

Logga in för att svara
#107781 Svar: Bing Puck 10 år, 10 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Äger ingen Bing själv men kvalitén på såna här brädor är ofantligt mycket bättre än vanliga shortboards. Går ju inte att jämföra prismässigt liksom.
Visst är det mycket pengar men hållbarheten är nåt helt annat.

Logga in för att svara
#107782 Svar: Bing Puck 10 år, 10 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Nico Wavegliders, Portugal, Ericera........

Logga in för att svara
#107790 Svar: Bing Puck 10 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Fattig må jag vara, men istället för att lägga onödigt mkt pengar på surfbrädor lägger jag det på resor istället!
Jag har test surfat 3 olika Bings i bra vågor och ingen av dom var bättre än någon annan bräda jag surfat för halva priset. De var roliga och lättmanövrerade men inte för det priset.
Sedan såg de ju fina ut att titta på. Men på brädor skall man surfa, slita och ha kul på.
Finns grymma shapers runt om i europa som skulle kunna göra en lika fin finish.
Men om man är gjord av cash och gillar att slösa så gärna för mig. Hade jag varit miljonär hade jag både köpt deras longboard och single fin, Lotus.

Logga in för att svara
#107792 Svar: Bing Puck 10 år, 9 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Swingkid, låter ju fantastiskt! Frågan är hur mycket resor det blir för ca 2-3000:- på fyra år. Ungefär så ofta jag köper ny bräda. Alla gör sina val utifrån sina personliga förutsättningar. Jag köper tex ingen gitarr och kan lägga de pengarna på en bräda. Men visst inte ska man spendera onödiga pengar. Frågan var ju dessutom ifall någon testat den, inte hur man billigast fixar en custom special super bräda för minst pengar. Men lägg gärna upp en sån tråd så man kan göra rätt nästa gång.
En del kör skoda(som jag) andra kör bmv.

Logga in för att svara
#107793 Svar: Bing Puck 10 år, 9 månader sen Stoke: 0

stoifan
graphgraph

+1 till freddandson

Logga in för att svara
#107794 Svar: Bing Puck 10 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Swingkid skrev:
Fattig må jag vara, men istället för att lägga onödigt mkt pengar på surfbrädor lägger jag det på resor istället!
Jag har test surfat 3 olika Bings i bra vågor och ingen av dom var bättre än någon annan bräda jag surfat för halva priset. De var roliga och lättmanövrerade men inte för det priset.
Sedan såg de ju fina ut att titta på. Men på brädor skall man surfa, slita och ha kul på.
Finns grymma shapers runt om i europa som skulle kunna göra en lika fin finish.
Men om man är gjord av cash och gillar att slösa så gärna för mig. Hade jag varit miljonär hade jag både köpt deras longboard och single fin, Lotus.

Man kan ALDRIG lägga onödigt mycket pengar på surfbrädor.

Logga in för att svara
#107795 Svar: Bing Puck 10 år, 9 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Jaså krävs det att man e miljonär för att kunna prioritera brädor med mycket skinande lack och god prestanda?
Hur dyra är Bing i förhållande till andra brädhyvlare?

Bings hemsida verkar inte funka förtillfället så kan ej se där.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#107796 Svar: Bing Puck 10 år, 9 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

IST skrev:
Jaså krävs det att man e miljonär för att kunna prioritera brädor med mycket skinande lack och god prestanda?
Hur dyra är Bing i förhållande till andra brädhyvlare?

Bings hemsida verkar inte funka förtillfället så kan ej se där.

Typiskt hittade delvis svaret själv från boken "The Surfing Yearbook" i en artikel med titeln "Are surfboards too expensive?" dock bara en jämförelse mellan åren 1965 och t.o.m året 2008.

Logga in för att svara
#107797 Svar: Bing Puck 10 år, 9 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Bing Puck har jag inte testat, dock kört andra Puck som var roliga, dock inte så kul i Hollow beachbreaks men perfekt för Sverigesurf. Dharman och Sweet Pea har jag dock surfat, och nej jag blev inte imponerad av deras flow, performance etc om man utgår från priset, annars var det helt ok brädor.
Men har man råd och tycker det är värt det så varför inte.

Freddanson:
Jag köper inga gitarrer men kolla gärna in www.godinguitars.com om du är sugen på att köpa någon
Bil har jag aldrig ägt och lägger inga pengar på alls. Jag åker kollektivt och lägger mina "bil pengar" på resor istället.

ErikG:
Självklart kan man lägga för mkt pengar på surfbrädor. Har en hel del polare som har en quiver på mellan 5-10 brädor varav de surfar 2. För de pengarna de lagt på de andra brädorna hade de kunnat njuta av fina surfresor istället Själv har jag 5 sönder surfade brädor, varav två som fungerar. Den ena är från 2003 och behöver ett rejält ansiktslyft, den andra köpte jag för ett år sedan begagnad och den hoppas jag skall bjuda upp till dans nu på NZ de närmaste 3 månaderna.

Är man fattig musiker som vill surfa så mkt som möjligt så måste man prioritera. Jag köper därför hellre en fungerbar bräda 2nd hand för 1000kr och drar på en surf resa för de resterande 6000kr.
Om jag hade haft tillräckligt men pengar i Bing prisklassen hade jag köpt denna:

www.beauyoungsurfboards.com/wombat-mark-ii/

Hade jag haft ännu mer pengar så hade som sagt Bing Lotusen varit högt upp på listan.

Så länge man har kul spelar priset ingen roll.

Logga in för att svara
#107883 Svar: Bing Puck 10 år, 9 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Bing har en ny sida, så gammal länk funkar inte.

Klicka på denna istället!

bingsurf.com/product-category/shortboards/

Logga in för att svara
#107905 Svar: Bing Puck 10 år, 9 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Swingkid skrev:

Om jag hade haft tillräckligt men pengar i Bing prisklassen hade jag köpt denna:

www.beauyoungsurfboards.com/wombat-mark-ii/

Den såg rejält mysig ut du Johan. Sedan var han ju överjävlig på att surfa så det bidrog ju.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!