Facebook data

1
Fråga ang. målning av bräda
#107716 Fråga ang. målning av bräda 11 år sen Stoke: 0

Hhag
graphgraph

Har grejar lite på min bräda och har målat lite smått med poscapennor och tänkte nu ta och avsluta arbetet. Förstått att det är bra att lägga på någon form av klarlack för att färgen (pennorna är visserligen vattenfasta, men det slits ju av...) ska hålla lång tid.

Dock har jag förstått att vissa klarlacker "gulnar" och det är kanske inte så kul.. Är det någon som har lite erfarenhet att dela med sig? Finns det bättre sätt att avsluta en målning? Något märke ni rekommenderar?

Tack!

Logga in för att svara
#107717 Svar: Fråga ang. målning av bräda 11 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Krylon klarlack.

Logga in för att svara
#107760 Svar: Fråga ang. målning av bräda 11 år sen Stoke: 0

Hhag
graphgraph

Tack! Ska inhandlas.

Logga in för att svara
#111890 Svar: Fråga ang. målning av bräda 8 år, 3 månader sen Stoke: 0

markersnpens
graphgraph

Jag har skrivit en liten guid för er som funderar på att måla om er bräda. Inlägget finns på min blogg här på Surfsverige.se. Kortfattat så skulle jag säga:

1. Gör ett bra grundarbete. Rengör med diskmedel eller målartvätt. Slipa eventuellt med fint sandpapper. Se till att ytan är torr och ren.

2. Måla med Poscapennor alternativ Molotow ONE4ALL pennor .

3. Lack med klarlack, enklast är klarlack på spray. Lacken bör inte vara vattenbaserad för då riskerar den att lösa upp färgen.

4. Testa alltid färger och lack på en liten yta först för att se så att materialet inte reagerar med färg/lack samt att de fungerar bra tillsammans.

5. Surfa lugnt!

Ändrat av markersnpens
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!