Facebook data

1
När funkar Torö?
#107585 När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Tjäna,

Ni som har lite koll på stället ifråga får gärna dela med er av eventuella visdomar. Vad kollar jag för prognoser till exempel? Hur mycket vind och i vilka riktningar ska det blåsa för att det ska bli nåt? Siktar man på att vara där när det friskar i som mest eller är det strax före/efter peaken som gäller om det ska vara någorlunda surfbart? osv..

Tack på förhand!

Logga in för att svara
#107589 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 9

tullkyckling
graphgraph

Låt det friska i ett dygn med minst 10 m/ sek syd så är du safe. Klart och windguru funkar för mig. Lycka till!

Logga in för att svara
#107590 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Gött, tack för det. Hur mycket prutmån finns det på vindriktningen? Har ju exempelvis dyngat 10 meter SSV idag enligt rapporten, är det funkis? Ser ju ut som att stranden pekar i sydlig riktning på ett ungefär.

Snabbt svar uppskattas!

Logga in för att svara
#107591 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

snabbt svar? www.justfuckinggoogleit.com fann svar på frågan på ungefär 3sekunder. snabbare går nog inte.

Logga in för att svara
#107592 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

haha! =)

Logga in för att svara
#107594 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

freddandson skrev:
snabbt svar? www.justfuckinggoogleit.com fann svar på frågan på ungefär 3sekunder. snabbare går nog inte.
Om man inte pallar att söka kan man fråga här, och det är inget fel med det.

Ändrat av Redax
Logga in för att svara
#107596 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Redax, klart man kan. borde skrivit in länken jag hittade. bit.ly/1f98ZFN

En sticky tråd med följande frågor hade vart smarrigt:
när funkar Torö?
Vilken våtdräkt i vinter/sommar?
tips på surf i costarica?
är det kallt på vintern?
hur mycket vind krävs för att torö ska funka?

Ändrat av Redax: förkorta länk
Logga in för att svara
#107605 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Vitsen med forumet är delvis att få aktuella och personliga svar på sina frågor, som kan diskuteras vidare i egna trådar. Ofta är det enklare att bara fråga någon som kan, istället för att sitta och leta efter svaret i en sökmotor. Sen att det resulterar i 100 olika trådar med tips om Costa Rica eller liknande är ingen nackdel.

Logga in för att svara
#107608 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Lär från de bästa förebilderna inom surfing: delad glädje är dubbel glädje

Logga in för att svara
#107609 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Redax, you big im small...ger mig.

Linus, säger du samma sak till sambon(eller killarna på krogen om du inte har sambo/kille)? delad glädje är dubbel glädje, ju fler dästo bättre?

Logga in för att svara
#107612 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hahahaha.. Jag betackar mig din vridna syn på tjejer. Aldrig har väl ett inlägg varit så tydligt mansgrisigt som ditt. Redax ska hyllas medan jag ska nedvärderas. Antar att det inte hade låtit likadant om vi möttes i lineup, höhöhöhö.. Just saying

Logga in för att svara
#107613 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Sluta bråka ! Börja slåss!

Logga in för att svara
#107614 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Linus, ber om ursäkt för den sista kommentaren som var mer än onödig. Inga ursäkter men alkolås på internet...ingen dum idee.

Ändrat av freddandson
Logga in för att svara
#107616 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Fair enough

Logga in för att svara
#107618 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Jag tycker de e trist med folk som e så lata att dem inte pallar göra egen research, visar på ett visst ointresse för kulturen å kunskapen som krävs för att surf ska vara kul och säkert.

Logga in för att svara
#107619 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jamen då blir de kanske inte långvariga i vattnet heller

Logga in för att svara
#107626 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 3

martypatches
graphgraph

marQs
Det är väl research han gör? Vad vill du att han ska göra istället? Jag personligen tycker att internet är ett rätt bra ställe att inhämta information från även om det inte är tillräckligt hardcore för vissa.

Logga in för att svara
#107627 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Haha oväntat att man lyckas röra upp skit med en så pass vanilj fråga. Lite slött att inte googla kan jag hålla med om. Däremot vet jag inte hur mycket det säger om mitt intresse marQs, om det nu är du som sätter ribban. Tänker du dig att du ska slå dig in på ASP-touren genom att ligga och plaska i svenska farvatten eller vad exakt är planen? Jag har spenderat månader vid flera av världens häftigaste ställen på sufkartan och att fråga folk som har koll på sina hemmaplaner har jag insett skadar knappast eftersom inget ställe är det andra likt. Dessutom brukar alla (även proffsen) mer än gärna bjuda på sina insikter, även om de går att hitta på google.

Vore ju mer upplyftande om folk kunde syssla med saker och ting pga att man helt enkelt tycker att det är förbannat skoj och inte förvandla det till nån jävla kukmätartävling i vem som kan mest/har den mest laid back surfdudes-aoran/kan prata mest svengelska. Älskar brädsport men hatar all jävla attityd som ofta hör till. Gafflar hellre med folk ute på vattnet och har det allmänt gött.

Ha det!

Ändrat av torbjörnkillah
Logga in för att svara
#107629 Svar: När funkar Torö? 11 år, 1 månad sen Stoke: 18

erc
graphgraph

torbjörnkillah skrev:
Haha oväntat att man lyckas röra upp skit med en så pass vanilj fråga. Lite slött att inte googla kan jag hålla med om. re med folk ute på vattnet och har det allmänt gött.

Ha det!

Du måste fatta att vi som surfar Sverige året runt inte är surfare vi är Pundare! Pundare som ibland har långt mellan sessions och inte riktigt vet när nästa fix kommer. Det gör att vi inte är så benägna med att dela med oss hur som helst... En gång i tiden fans det en surfguide här på sidan, sedan dess har det blivit trångt i lineup och tjacket räcker inte till alla!
Så när du snackar om hur chill lokals är på kända världklasspots runt om i världen så kan det bero på att där får man vågor 200+ dar per år, medan i Sverige så ska man vara jävligt nöjd om man skrapar ihop 50, och då bara genom att skita i jobb, familj och konstant sitta klistrad till olika väderprognossidor...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!