Facebook data

1
Surfkompisar runt Göteborg sökes!
#107204 Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: 2

Dykpojke
graphgraph

Hejsan allihop!

Vi är två stycken nyblivna surffrälsta som söker några fler att åka ut och surfa med i höst! Vi är båda ganska charmiga, entusiastiska och vill möta fler dedikerade människor för återkommande surfupptåg.

Vi befinner oss båda i Göteborg och vill ge oss ut i med havet med våra min-mals så mycket som möjligt.

Hör gärna av er om ni vill hänga på och surfa ihop!

Allt bäst! H

Logga in för att svara
#107220 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: 1

linili
graphgraph

Hej! Vad heter ni? Later ju skitintressant

Logga in för att svara
#107221 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: 2

Dykpojke
graphgraph

Hejsan Linili! Kul att du tycker det Mitt namn är Harald och sedan är det Sophie här på forumet. Jag har fått tag i 3 killar till genom facebook och tänkte köra en liten afterwork med dem under veckan så att man kan ses och säga hej. Så börjar vi styra upp några surfdagar därifrån!

Skicka mig ett meddelande så kan du få telefonnummer och detaljer därigenom!

Logga in för att svara
#107222 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

fan vad fett! kolla med kommunen ni kan nog få föreningsbidrag om ni håller små träffar och är över ett visst antal deltagare. kommer bli mycket populärt om ni samlar ihop 10-12 st som samtidigt dyker upp på diverse spots. lycka till!

Logga in för att svara
#107233 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: 2

Dykpojke
graphgraph

Tack Freddan! Du får väl också hänga på någon gång?

Logga in för att svara
#107237 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen  

sofieherou

Ändrat av
Logga in för att svara
#107239 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen  

sofieherou

freddandson skrev:
fan vad fett! kolla med kommunen ni kan nog få föreningsbidrag om ni håller små träffar och är över ett visst antal deltagare. kommer bli mycket populärt om ni samlar ihop 10-12 st som samtidigt dyker upp på diverse spots. lycka till!

Haha, Tror du folk är så dum att de samlar ihop 5-6 Pers och åker samtidigt? Det känns ju som att be om att få rutorna vaxade och däcken punkterade av arga locals...

Logga in för att svara
#107240 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

sofieherou skrev:
freddandson skrev:

Haha, Tror du folk är så dum att de samlar ihop 5-6 Pers och åker samtidigt? Det känns ju som att be om att få rutorna vaxade och däcken punkterade av arga locals...

Öhhh. Att samla ihop folk till en full bil är just det som trådskaparen vill göra för att slippa surfa själv på ett nytt ställe. Så på din fråga till freddanson så är svaret ja. Fast om de är dumma för att de vill spara på miljön och samåka ca 5pers så är svaret nej de är inte dumma. Däremot om de samlar ihop tre till fyra fulla bilar av surfare som åker till samma ställe kanske det blir mindre populärt i annat fall så har de pratat med varandra och förmodligen även kan turas om på plats bland de få vågorna. Vad är egentligen det bästa scenariot? Om varje enskilda surfbil åker för sig själv med kanske två personer/bil och om det är 10 sådana här bilar på en ställe eller om alla har pratat ihop sig och åker i fem bilar och åker till samma ställe. Blir det någon skillnad för de andra som redan är där?

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#107241 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen  

sofieherou

Inom surfvärlden uppfattas det generellt som dålig etikett att samla ihop en massa folk och dyka upp på nya ställen.

Logga in för att svara
#107244 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

sofieherou skrev:
Inom surfvärlden uppfattas det generellt som dålig etikett att samla ihop en massa folk och dyka upp på nya ställen.

Oja det vet jag mycket väl att folksamlingar ogillas p.g.a trängseln och den irritation som uppstår i vattnet med för mycket folk på en o samma gång. Min fråga var dock om det är bättre att alla åker för sig själv till ställen eller om man pratar innan och samåker och på så sätt kan koordinera sig och bli irriterad redan i bilen. För nya surfare är alla surfställen nya för dem och då kan det kännas bättre och åka dit med någon annan medans för de som redan brukar vara på ett visst ställe redan känner till naturen och dess förutsättningar.

Logga in för att svara
#107245 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: 1

wilslol
graphgraph

Tycker IST har mycket rätt i de han skriver

Logga in för att svara
#107246 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: 2

Dykpojke
graphgraph

Hej igen!

Syftet med tråden var att samla ihop ett charmant gäng surfare för att lättare komma ut på eskapader.

Om man blir några stycken som trivs och har roligt ihop kan man turas om att köra bilen och får lättare att komma ut i vågorna. Eftersom många studerar, jobbar eller har familj passar det inte alltid att ge sig iväg, då är det bra om man är fler så att det alltid finns folk som vill med. Det kan också vara kul att träffa lite nya människor med samma intresse för vågorna. Planen är inte att åka iväg i stora grupper.

Imorgon 2/10 kör vi en första liten surfar-afterwork i Gbg - ifall ni har lust att svänga förbi är ni hjärtligt välkomna. Skicka mig ett meddelande bara så får ni telefonnummer och plats.

Mvh Harald

Logga in för att svara
#107432 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 11 månader sen Stoke: 0

philipjungegren
graphgraph

Om ni hänger runtom Halmstad området vore det skitkul att haka på! Skulle även kunna ta tåget och komma norrut om ni har något på gång! /Philip

Logga in för att svara
#107517 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 10 månader sen Stoke: 2

Blomman87
graphgraph

Vilken kanonidé! Jag bor själv i Göteborg men är nu ute på en surfarresa till sommaren 2014 och då joinar jag gärna på era små tripper!
Ha det grymt i vågorna!
Johan

Logga in för att svara
#107524 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 10 månader sen Stoke: 0

LeoG
graphgraph

hej! jag är med nyfrälst ! surfar gärna eller träffas och snackar surf

Logga in för att svara
#107525 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 10 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Försökte mig på lite ironi. gick väl sådär. Har bara så otroligt svårt att förtå att 99% av alla svebskar måste göra saker i grupp?! ALLT ska göras gememsamt med andra tex gå på krogen,åka på backpack semester,åka skidor, gå på fotboll, fika, bada, träna på gym, köra spinning och framförallt surfa. jojag förstår att det kan vara läskigt att surfa ett nytt spot själv. men varför inte ge sig på en lagidrott istället eller hoppa på föreningslivet. scouterna? massor med frisk luft ute i naturen, grilla och bwrätta läskiga spökhistorier på kvällarna.

Logga in för att svara
#107529 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 10 månader sen Stoke: 0

abbebe
graphgraph

freddandson skrev:
Försökte mig på lite ironi. gick väl sådär. Har bara så otroligt svårt att förtå att 99% av alla svebskar måste göra saker i grupp?! ALLT ska göras gememsamt med andra tex gå på krogen,åka på backpack semester,åka skidor, gå på fotboll, fika, bada, träna på gym, köra spinning och framförallt surfa. jojag förstår att det kan vara läskigt att surfa ett nytt spot själv. men varför inte ge sig på en lagidrott istället eller hoppa på föreningslivet. scouterna? massor med frisk luft ute i naturen, grilla och bwrätta läskiga spökhistorier på kvällarna.

Great dude.

Logga in för att svara
#107530 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 10 månader sen Stoke: 3

lillville
graphgraph

hej alla entusiaster! gött att ni gillar surf, det gör jag med. vill inte döda er stoke på nåt sätt men känner att det kan vara läge att droppa ett par åsikter från min sida som jag tror att ganska många delar med mig. många spots i berört område är känsliga för crowds. många surfare samtidigt på dessa spots gör att det blir svårt att få vågor för alla. det finns även locals på spotsen som surfar där regelbundet. jag tycker, och det brukar anses självklart, att man bör respektera spotet och dess locals då man är där på besök och surfar. om man dyker upp i stor grupp på sådana spots så tycker iaf jag inte att man visar denna respekt. jag säger inte att ni i detta nybildade gäng kommer att beter er illa genom att storma crowdkänsliga spots, utan känner bara efter att ha läst tråden att en kommentar kunde vara på sin plats. ha det fint, vi ses i vattnet!

Ändrat av lillville
Logga in för att svara
#107537 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 10 månader sen Stoke: 0

JLind
graphgraph

Tja! Jag med några surfvänner bor runt redbergsplatsen i Göteborg, om ni vill ut och ta en fika/öl någon dag får ni skrika till! Tror vi alla tre är sådana däringa semestersurfare dock, iaf tills vi vet bättre... =) Planerar dock en resa i december till något varmare mer surfvänligt land så skrik till vet jag!

Logga in för att svara
#107559 Svar: Surfkompisar runt Göteborg sökes! 10 år, 10 månader sen Stoke: 0

robcan
graphgraph

tja! ny surffrälst här med bor i Göteborg. Drar ner till Marocko början av november. Sedan drar man till något mer tropiskt land en lite längre tid 1-3 månader för surf!. Planen är att verkligen ta upp surfingen nu efter Marocko surfat på lite olika ställen i världen men det går alltid månader innan man ens är där ute bland vågorna! men nu ska det bli ändring på det förverkliga min surfing dröm! . Börja köra hemma på västkusten men har aldrig surfat i Sverige förut. Hade vart schyst att lära känna några andra surfare på hemma ort så man kan dra tillsammans ! peace

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!