Herregud, den där Dane Gaudaskas frisyr är under all kritik... Och varför ser Keith Malloy ut som en pårökt tomte nuförtiden? Kan man inte vara soul om man använder Gilette?
Vad är vitsen med att åka till ett ställe som relativt okänt som surfställe och sen berätta tjusningen om hur det är att upptäcka nya platser och sen i en film och många bilder visa det för övriga världen? Hela deras projekt gick ju ut på att göra en film som nu är till försäljning. Dessa fotografer verkar tycka det är helt okej att outa bara för att deras bilder är välkomponerade. Såg förresten att ön från videon låg rätt nära Japan, samma vatten.
Tror inte direkt att Kamtjatka blir något etablerat surfställe och regionen är ju inte helt nytt i surfsammanhang. Om jag inte minns fel gjorde Surfer ett reportage för så där 10 år sen om Aleuterna med bl.a. Peter Mel.
Juttz skrev: Tror inte direkt att Kamtjatka blir något etablerat surfställe och regionen är ju inte helt nytt i surfsammanhang. Om jag inte minns fel gjorde Surfer ett reportage för så där 10 år sen om Aleuterna med bl.a. Peter Mel.
Vilken lättnad att läsa. Nu kommer två sånger från "tomten", han med skägget. Bara för att kolla om han har soul.
Han surfar definitivt bättre än vad han sjunger. Tycker generellt att det är befriande när vissa ackompanjerar sina surffilmer med dödsmetall. Lite mer originellt i surfsammanhang än uttjatade José Gonzales och annat gitarrklinkande.
Eller varför inte den här för den delen? Passande för regionen med Keiths bortglömda och bortadopterade anabolastinna storebror, Ted Malloy som valde dans före surf. Lastbilsföraren är för övrigt kusligt lik lillebror Dan.
För er som gillar att redigera filmer från surfsekvenser så vill jag bara meddela att ljudet av vågorna förhöjer videoklippet. En del föredrar musik och en del föredrar ljudet av naturen som blåst och vågskvalp. I videoklippet ovan kombineras både varianterna.
IST skrev: Vad är vitsen med att åka till ett ställe som relativt okänt som surfställe och sen berätta tjusningen om hur det är att upptäcka nya platser och sen i en film och många bilder visa det för övriga världen? Hela deras projekt gick ju ut på att göra en film som nu är till försäljning. Dessa fotografer verkar tycka det är helt okej att outa bara för att deras bilder är välkomponerade. Såg förresten att ön från videon låg rätt nära Japan, samma vatten.
Gave dig en stoke 1st...det blir en närmare plus siffror!! hehe
men jag,för en gångs skull, tycker att du har helt rätt!!
IST skrev: För er som gillar att redigera filmer från surfsekvenser så vill jag bara meddela att ljudet av vågorna förhöjer videoklippet. En del föredrar musik och en del föredrar ljudet av naturen som blåst och vågskvalp. I videoklippet ovan kombineras både varianterna.
Eller så gör man som jag och stänger av ljudet så fort man börjar kolla. Kan inte minnas senaste gången jag såg en filmsekvens där det inte behövdes.
Redax skrev: IST skrev: För er som gillar att redigera filmer från surfsekvenser så vill jag bara meddela att ljudet av vågorna förhöjer videoklippet. En del föredrar musik och en del föredrar ljudet av naturen som blåst och vågskvalp. I videoklippet ovan kombineras både varianterna.
Eller så gör man som jag och stänger av ljudet så fort man börjar kolla. Kan inte minnas senaste gången jag såg en filmsekvens där det inte behövdes.
Tack Redax! för att du postade ett sånt videoklipp här bara några timmar efter att min önskning kom upp i denna tråd.
I don't buy it. I mina ögon åkte dom till Ryssland, åkte runt i en enorm militärbil, flög en stor militärhelikopter, åkte genom djungel och floder, och snackade om all "unexplored surfing potential", och om hur "there could be a perfect wave around every corner", men det enda de egentligen surfade var ett axelhögt (på de största setten), rivermouth beachbreak, och en (1) longboardvåg.
Otroligt välproducerad video, men att våga påstå att det här crewet blev något annat än "skunked", är nog väldigt fel. Då jag själv är involverad i filmskaparbranschen (dock på skidor), så vet jag knepen för att få en misslyckad tripp att framstå bra på film. Olika vinklar, montage av rese-material, camping life etc, men faktum kvarstår att de surfade samma semi-closeout genom hela filmen.
Också ganska tråkigt att se Patagonia ligga bakom en massa flygande med en jättehelikopter för att scouta vågor som de aldrig hittar, det rimmar väldigt illa med deras marknadsföring.