Facebook data

1
Våtdräkter Stockholm
#107010 Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

Jag ska upp på en snabb visit till Stockholm i helgen, finns det någon butik hyffsat centralt som säljer Ripcurl och O'neill våtdräkter så man kan testa lite?

Logga in för att svara
#107013 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 0

Lilleyogi
graphgraph

Tjenare

Surfbussen har butik på Kungsholms strand 181. Dom har lite O'neill dräkter där, öppet tisdag-fredag 12-18 och lördagar 12-16:30. Börja där vet ja

Logga in för att svara
#107025 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

En enda surfbutik med halvtaskigt utbud är det enda Stockholm har att erbjuda?? Fan va fattigt! Halmstad eller Varberg kanske borde utnämnas till ny huvudstad!!

Logga in för att svara
#107026 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 25

lars
graphgraph

6/5/4 på söder har Patagonia dräkter.

Skidsport Bromma har Simmerstyle / Rip Curl.

XXL har Oneill / Rip Curl.

Logga in för att svara
#107027 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

hmm verkar vara utplockat överallt får väl bli beställning från USA/England istället

Om man skulle gå helt jävla crazy och beställa en Flash Bomb plus 2014, nån som vet någon bra sida i USA man kan beställa från? Den finns på lite olika ställen i UK för 399 pund men det är lite väl saftigt känner jag. Jag antar att man sparar några spänn om man har tur med skatten/tullen om man beställer från USA?
www.wetsuitcentre.co.uk/
rip_curl_flash_bomb_plus_53_mens_winter_wetsuit_2014

Ändrat av Redax
Logga in för att svara
#107028 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 25

lars
graphgraph

De är förbjudet att prova i butik och sedan köpa på nätet.

Logga in för att svara
#107031 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Tror inte det är säkert man sparar så mycket på beställning från USA vs UK längre. Pundet står rätt lågt och konkurrensen är stor u UK

Logga in för att svara
#107032 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

lars skrev:

Haha men vilken tur då att Stockholms surfbutiker är så jävla dåliga och inte har några vettiga dräkter man kan prova

Ändrat av Lance
Logga in för att svara
#107033 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Lance skrev:
lars skrev:

Haha men vilken tur då att Stockholms surfbutiker är så jävla dåliga och inte har några vettiga dräkter man kan prova

Do not go into surf shops, try them on and go home and try and find a deal on the Internet. If all of you did this your ‘surfing showrooms’ would disappear.

www.carvemag.com/2013/05/the-truth-about-wetsuit-buying/

Logga in för att svara
#107034 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 0

-henke-
graphgraph

Lance skrev:
hmm verkar vara utplockat överallt får väl bli beställning från USA/England istället

Om man skulle gå helt jävla crazy och beställa en Flash Bomb plus 2014, nån som vet någon bra sida i USA man kan beställa från? Den finns på lite olika ställen i UK för 399 pund men det är lite väl saftigt känner jag. Jag antar att man sparar några spänn om man har tur med skatten/tullen om man beställer från USA?
www.wetsuitcentre.co.uk/rip_curl_flash_bomb_plus_53_mens_winter_wetsuit_2014

Jag beställde just från www.surfdome.com/ UK
La beställningen i söndags, fick grejerna igår torsdag, levererat till dörren, gratis frakt över 75 pund.
Prisvärt och de har även ett rabatt system...

Logga in för att svara
#107059 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 2

Jonathann
graphgraph

Support your local dealer!

Logga in för att svara
#107062 Svar: Våtdräkter Stockholm 11 år sen Stoke: 1

arnstar
graphgraph

UK är ett av dom (om inte det) billigaste land i världen med våtdräkter.
Jag köper mina RipCurl från www.wetsuitoutlet.co.uk/
Har förr köpt så billigt att jag kunde sälga en dräkt efter en säsong utan att förlora en spänn.
Dom har billiga E-Bomb 5/3 just nu
www.wetsuitoutlet.co.uk/ripcurl-bomb-53mm-chest-zip-blacksilverblue-wsmohe-2012-p-4786.html
Gratis frakt och paketen brukar komma på 3 dagar (till DK)

Logga in för att svara
#108199 Svar: Våtdräkter Stockholm 10 år, 8 månader sen Stoke: 1

Milkman
graphgraph

Lance, Var du förbi oss på Surfbussen och testade dräkter när du var förbi Stockholm? Vi har normalt minst 250 dräkter i butiken, men det är klart att någon gång ibland missar vi och har för lite av det folk vill ha eller någon enskild storlek.
Det är snart dags att beställa dräkterna som vi tror på förs hösten nästa år. Om du vill hinta vad du saknade så tar vi gärna kritiken till oss och anpassar oss. Eller om någon annan vill dela vad ni tycker är motsvarande "tre måste ha dräkter i en butik" så tar vi gärna dem till oss.

Logga in för att svara
#108202 Svar: Våtdräkter Stockholm 10 år, 8 månader sen Stoke: 6

powe
graphgraph

Vill bara tilläga att surfspot vid kungeskurva har ett bra utbud av exeldräkter.

Logga in för att svara
#108206 Svar: Våtdräkter Stockholm 10 år, 8 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

@milkman: xcels drylock handskar och skor är det ju många som tycker är bäst, men samtidigt är de helt hopplösa med storlekarna så dessa vore ju sjysst att kunna köpa i en riktig butik. Verkar inte finnas så många, om ens några, som säljer dem i Sverige. Jag skulle gärna slippa eländet att beställa från England och få fel storlek nästa gång det är dags att handla sånt.

Logga in för att svara
#108207 Svar: Våtdräkter Stockholm 10 år, 8 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

pontuspontus, ohana i Halmstad har dom. men det är ju en bit från Stockholm... finns säkert fler butiker.

Ändrat av freddandson
Logga in för att svara
#108209 Svar: Våtdräkter Stockholm 10 år, 8 månader sen Stoke: 6

powe
graphgraph

Surfspot har exelhanskar och skor

Logga in för att svara
#108215 Svar: Våtdräkter Stockholm 10 år, 8 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Se där, värsta bra tipsen! Tackar! Jag tyckte iofs jag kollade Surfspots hemsida utan att hitta dem men jag kanske inte var tillräckligt noggrann eller så måste man kanske ta sig till den riktiga butiken... Tack iallafall båda två!

Logga in för att svara
#108229 Svar: Våtdräkter Stockholm 10 år, 8 månader sen Stoke: 1

Milkman
graphgraph

Tack för tippset, vi tar gärna fler!
Angående vantarna så har vi motsvarande från Oneill. De ser inte lika flashiga ut men jag tror funktionen är exakt samma: www.surfbussen.nu/shop/vantar-oneill-lobster-gloves/ Du har rätt i att man ska pröva vantar

Rörande att ha på fötter har vi hittills haft 7 olika modeller i alla storlekar (och barnskor utöver det). De som kitar väljer gärna spolformade skor för att de ska in i stroppar och då blir det Prolimits, men de är inte optimala för att paddla ut. Oneills två varianter är med split toe och lite tjockare neoprene, denna säsong har sugit helt slut på dessa nu.

Måste vi ha fler märken? Vi har Prolimit och Oneill just nu och är supernöjda med produkterna de har i sina olika segment och priser. Skulle ni överväga att testa någon utav dessa? eller måste det vara exakt det märke ni kört tidigare?

Logga in för att svara
#108305 Svar: Våtdräkter Stockholm 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

-->Milkman
Nej jag var inte förbi er eftersom ni enligt hemsidan inte tar in RipCurl vilket var det jag var mest sugen på. Så ta in rip curls dräkter är då mitt önskemål helt enkelt =)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!