Facebook data

1
Resa till Brasilien
#106849 Resa till Brasilien 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

moddifier
graphgraph

Hej!
planerar en 2v resa till Brasilien i mitten av oktober. Jag och damen siktar på att köra ngt pass dagligen och söker värme och fina vågor (gärna mindre crowded) samt gärna tillgång till aktiviteter/sport/utflykter.

Tips på orter och flyg? Tack!!!

Har även rekat Argentina men surfet verkar för inkonsekvent för att chansa...

Logga in för att svara
#106855 Svar: Resa till Brasilien 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

robbys
graphgraph

Kan varmt rekommendera Itamambuca. Fin våg om man gillar högrar, var där med tjejen, bodde dock i Ubatuba, tog kanske en halvtimme mellan Itamambuca och Ubatuba. Maresias är ett annat ställe som var schyst, dock inte alls lika constitent som Itamambuca. Hur som, finns många spots i närheten av ubatuba, samt grymt schysta öar om man vill njuta av livet på dom för en dag eller två //R

Logga in för att svara
#106857 Svar: Resa till Brasilien 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

moddifier
graphgraph

Ser trevligt ut! Men vad jag kunnat läsa mig till bör vi sikta på att husera ovanför Rio då tempen riskerar att hamna under 20-strecket om man är söder om Rio under oktober. När var ni där?

Logga in för att svara
#106858 Svar: Resa till Brasilien 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

robbys
graphgraph

Värmen är nog snarare problemet än kylan skulle jag tippa, visst kan det vara under 20 vissa dagar i oktober, men inte så många, Jobbade i Sao Paulo okt-jan för 2 år sedan, surfade varje helg i på bryten närmast Sao Paulo, få dagar då tempen var under 30 vad jag minns. Var i Ubatuba på julen. Men visst är det varmare norr om Rio, även i vattnet... Men samma sak där, har inget minne av att jag frös utan våtdräkt.

Logga in för att svara
#106866 Svar: Resa till Brasilien 11 år, 5 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Mitt tips är Baia Formosa ca 1 tim söder om Natal. Sypermysig liten stad med 2 bryt mitt i stan och oändliga ödestränder i närområdet. Trevliga locals och när jag var där (i maj/juni) konsistent med surf både fm och em. Pipa ligger ju dessutom hyfsat nära om man får total turistabstinens.

Itamambuca är oxå bra men enligt mitt tycke lite dött om man vill göra nåt mer än bara surfa. Om jag åkt dit igen hade jag nog gjort som Robbys och bott i Ubatuba och åkt till surfet i Itamambuca.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!