Facebook data

1
Hoddevik / Stadt
#106533 Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 1

Julia
graphgraph

Hej funderar på att dra till Hoddevik/Stadt i början på Augusti, men funderar över hur kallt de kommer att vara där och vilken våtdräkt jag borde ta med mig? Och hur ser vågorna ut där på sommaren? Någon som varit där och har koll? Dela gärna med er i så fall!

Logga in för att svara
#106534 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Det är rätt stilla där sommartid. Tyvärr. Du får kolla prognosen.

Logga in för att svara
#106537 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 9

våt dräkt
graphgraph

Vattnet blir knappast riktigt varmt.
Ta tjock dräkt med huva, handskar och skor.
Om det inte är vågor kan du suppa eller fiska flundror med ljuster.

Logga in för att svara
#106538 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Under Stadt open i Augusti förra året var det flera som skimboarda, badade och SUPade i bara shorts. Och alla körde mer eller mindre med 3/2. Det är ganska våg säkert men inte så stora vågor på sommaren. Det är ett otroligt vackert ställe och värt resan dit!

Logga in för att svara
#106541 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jake Styles
graphgraph

Så om man vill ha lite mindre vågor och surfa longboard, är det då riktigt gött eller är de alldeles för små och för sällan?

Logga in för att svara
#106542 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 1

Julia
graphgraph

Hade hoppats på att slippa handskar och skor, har aldrig surfat med de men har en känsla av att de skulle kännas väldigt osmidigt, har jag fel? Undrar också om de är sällan de är bra vågor där under sommaren? För de hemsidorna jag har varit inne på om Stadt har surf camps där så de vill ju få dit så mycket folk som möjligt.

Logga in för att svara
#106544 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag har bom-kört två ggr dit sommartid. Det är i sep, okt det börjar bli vågsäkert igen, så satsa på att dra först då.

Våtskor är inga större problem faktiskt. Inte handskar heller, om de känns bra på händerna. De jag har är femfingriga och riktigt obekväma.. Satsa på lobster.

Logga in för att svara
#106630 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

En sommar i Juli kom ett groundswell på 3m 14s så de e inte omøjligt å scora fett.
Riktingen på swellet å vinden avgør temperaturen i vattnet skulle jag vilja påstå, kan vara 17 ena dagen å 10 andra, om varmt ytvatten kommer med onshoren så blire varmare, offshore = kallare før då åker allt uppværmt ytvatten utåt istællet.

Logga in för att svara
#106631 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

I och med att du är nybörjare och aldrig ha surfat så vill du inte ha perfekta vågor. Du skall ha små cleana nybörjarvågor och det borde du kunna få på sommaren där.

Logga in för att svara
#106634 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

och det som är skönt med Stadt är att det aldrig blir riktigt jävla kallt i vattnet då golfströmmen går som närmast norska kusten just där. Grym natur. väl värt ett besök bara för den saken skull.

Logga in för att svara
#106639 Svar: Hoddevik / Stadt 11 år, 4 månader sen Stoke: 1

Julia
graphgraph

Tack för alla svar! Ska ta och kolla prognoserna. Får se om de blir Hoddevik eller om jag åker till Portugal istället men en surfresa blir de i augusti i alla fall!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!