Facebook data

1
Lombok/Bali till hösten?
#106359 Lombok/Bali till hösten? 11 år, 7 månader sen Stoke: 0

PontusSoderholm
graphgraph

Hej, sitter och planerar på en längre resa till Lombok och Bali, sen kanske vidare.
Tänkte börja med Kuta i Lombok, och min fråga till er kära vänner, är hur surfen är där mellan september och december?
Om någon har tips på något trevligt ställe jag bör stanna till på under vägen vore det också uppskattat!
Kan ju tillägga att jag inte är en jätte duktig surfare, och har bara kört beachbreaks tidigare, så jag vet inte om ett sylvasst rev är helt optimalt för mig att börja på!

Logga in för att svara
#106367 Svar: Lombok/Bali till hösten? 11 år, 7 månader sen Stoke: 2

Blomman87
graphgraph

Tja man! Ska oxå dit i den vevan (september) och vad jag har hört så är det grymt i princip året runt. Jag var där i april för några år sen och då hitta vi ett sjysst break på Gilli Islands men med ett rätt vasst rev under. Det var dock inget problem så länge man höll sig undan när vattnet var riktigt lågt. Jag tror det är mest säsong där runt maj-sep då det är minst regn då men också mest folk i vattnet. Vi kommer glida dit runt 8 sep för en månad. Vi kanske stöter på varandra för en session och en kall bärs en relativt "nybörjarsurfare" till en annan:D

Logga in för att svara
#106368 Svar: Lombok/Bali till hösten? 11 år, 7 månader sen Stoke: 0

PontusSoderholm
graphgraph

Tack för tipsen, ska kolla upp det där! Det vore grymt hänga lite, reser ensam så sällskap är välkommet vi kan ju försöka hålla kontakten lite där nere om det är möjligt? Skickar min mail i din gästbok!

Logga in för att svara
#106369 Svar: Lombok/Bali till hösten? 11 år, 7 månader sen Stoke: 2

Blomman87
graphgraph

Det blir kanon mannen!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!