|
#106268 |
Aldrig mer KLM eller Delta 11 år, 5 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Såg fram emot att komma hem till Sverige och kanske ha den turen att testa min nya bräda i Svenskt vatten. Min nya bräda är en T&C Hawaii designad av Tanaka, 6,4, 2 1/2, 3. Den finns annars på senaste numret av Surfer Magazine.
Hur som helst, packade min bräda med min tjocka tröjor och wetsuit runt den. Ganska säker på att den inte kommer bli skadad på den långa resan hem, Honolulu- Seattle-Amsterdam-Copenhagen. Efter den långa resan nvar man framme i Köpenhamn och brädan var kvar i Amsterdam, personalen som jobbar på novia säger att dom kommer sätta den på nästa flyg mot Köpenhamn och skicka den hem till mig i Sverige.
Idag fick jag min bräda och min frustration, ilska, hopplöshet tänker jag dela med er
|
|
|
Ändrat av Redax
Logga in för att svara
|
|
#106270 |
Svar: Aldrig mer KLM eller Delta 11 år, 5 månader sen |
Stoke: 84 |
|
Ok, den var skadad antar jag?
|
|
|
|
|
#106273 |
Stoke: 9 |
|
Tråkigt att brädan blev dingad, men ju fler gången brädan måste lastas om ökar risken för att den kommer fram skadad. Försöker själv välja in flyg med så få mellanlandningar som möjligt, men ibland blir det oundvikligt. Tar för givet nu att brädan blir dingad under resan varje gång jag flyger.
|
|
|
|
|
#106275 |
|
Liinus skrev:
Ok, den var skadad antar jag?
Om den blev!
Undrar verkligen vad dom gjorde för att en sån stor skada skulle ske!
|
|
|
Ändrat av srb808
Logga in för att svara
|
|
#106276 |
|
pennywize skrev:
Tråkigt att brädan blev dingad, men ju fler gången brädan måste lastas om ökar risken för att den kommer fram skadad. Försöker själv välja in flyg med så få mellanlandningar som möjligt, men ibland blir det oundvikligt. Tar för givet nu att brädan blir dingad under resan varje gång jag flyger.
Hel förstörd i mina ögon är den asså.
Jag köpte min biljett ganska länge sen och hade inte alls i tankarna att jag skulle ta med en bräda hem men kommer absolut tänka på det i framtiden. Det är nog en ganska bra taktik.
|
|
|
|
|
#106277 |
Stoke: 24 |
|
På baksidan ser den ju helt ny ut och bilden på dingen var ju inget o hänga upp sig på... Allt går o fixa vettu.. så länge den flyter o svänger och man har kul så är det ju det viktigaste..
|
|
|
|
|
#106278 |
|
Bilden visar bara hur brädan ser ut men visst är det nåt att hänga upp sig på om brädan är 2 månader gammal. Det som gör mig förbannad är att jag vet hur bra jag packade brädan, hela brädan, inte bara kanterna. Ändå har dom lyckats skada den så mycket. Annars är den bilden tagen med iPad, Imorgon ska jag ta en med digital kameran. Hur som helst, skadan är så stor att det är öppet hål i brädan. Man kan bokstavligen se in i brädan!
Jag betalade $150 dollar för att ta med brädan på flyget och den blev en dag försenad.
Tror det finns ganska mycket att hänga upp sig på!
Hade planer att surfa i Sverige, Turkiet och kanske åka ner till Portugal under sommaren. Tänkte också ställa upp på tävlingen som startar i juni men allt är i frågasatt nu.
|
|
|
|
|
#106279 |
|
|
|
|
|
#106280 |
Stoke: 24 |
|
Skojar du nu? Det är ju bara en liten ding. Köp Solarez o lite gladpack så e det fixat på 3 minuter. Om du inte får tag på det så funkar silvertejp ett litet tag. Är du riktigt lat så fyll med surfvax ( Jag vet att det är fel, men det har funkat på flera av mina gamla brädor ett bra tag )
"Hade planer att surfa i Sverige, Turkiet och kanske åka ner till Portugal under sommaren. Tänkte också ställa upp på tävlingen som startar i juni men allt är i frågasatt nu."
- Så på grund av lite dings så kan du nu inte detta??
Du kan få låna en bräda av mig om du kommer till Varberg på tävlingen. Jag har 5 brädor ( 3 som flyter och har fenor ) och den nyaste brädan från december är den med minst dings och den har väl en sisådär 8 stora fixade "hål" , bytta fenpluggar etc. Annars kan du låna min gamla Nord som minst har 30 dings och ett antal meter silver tejp eller varför inte Quiksilver brädan som var en 6´0 men som nu är 5´4 ( den gick i tre delar och två av dom sattes ihop ) och även den fixad med silvertejp för den tredje delen som var nosen försvann. De funkar fin fint i Varberg!
Surf´s up! o lycka till med surf resorna!
|
|
|
|
|
#106281 |
|
shorteyyy skrev:
Alla drömmar i kras
lol, ja verkligen
|
|
|
|
|
#106282 |
|
Swingkid skrev:
Skojar du nu? Det är ju bara en liten ding. Köp Solarez o lite gladpack så e det fixat på 3 minuter. Om du inte får tag på det så funkar silvertejp ett litet tag. Är du riktigt lat så fyll med su rfvax ( Jag vet att det är fel, men det har funkat på flera av mina gamla brädor ett bra tag )
"Hade planer att surfa i Sverige, Turkiet och kanske åka ner till Portugal under sommaren. Tänkte också ställa upp på tävlingen som startar i juni men allt är i frågasatt nu."
- Så på grund av lite dings så kan du nu inte detta??
Du kan få låna en bräda av mig om du kommer till Varberg på tävlingen. Jag har 5 brädor ( 3 som flyter och har fenor ) och den nyaste brädan från december är den med minst dings och den har väl en sisådär 8 stora fixade "hål" , bytta fenpluggar etc. Annars kan du låna min gamla Nord som minst har 30 dings och ett antal meter silver tejp eller varför inte Quiksilver brädan som var en 6´0 men som nu är 5´4 ( den gick i tre delar och två av dom sattes ihop ) och även den fixad med silvertejp för den tredje delen som var nosen försvann. De funkar fin fint i Varberg!
Surf´s up! o lycka till med surf resorna!
Jag tycker det är en stor ding med tanken hur jag packade, dom måste ha slängt brädan ur flygplanet ner på vagnen eller marken för att detta skulle ske.
Jag är inte glad att min nya bräda ser ut som den varit i krig men jag kommer att reparera den så klart.
Tack för erbjudandet men jag ska avvakta med reparationen och ser hur KLM hanterar detta först.
Surf's up!
|
|
|
|
|
#106284 |
|
Har för mig att det var m KLM jag reste m fr Brasilien. Det var inga problem att få tillbaka pengar när de skadat brädan. Du behöver bara ett kvitto på skadan fr en surfbutik.
|
|
|
|
|
#106286 |
Stoke: 15 |
|
Vart är bilden? Var dingen på ovansidan eller undersidan?
Kanske lite sent men ska man frakta ny bräda är det nästan alltid bäst att packa den i kartong. Av någon anledning behandlas kartonger annorlunda jämfört med väskor. Vik ett eller två extra lager kartong runt kanterna och lägg ett par lager på brädan också så brukar det gå bra.
Som Swingkid säger har även jag lärt mig att allt går att laga. Man kanske inte kan det själv men det finns folk som är otroligt duktiga! Har en kompis som vindsurfar och han köper bara begagnade trasiga brädor billigt av folk som han sen fixar till så de ser ut som nya. Men visst är det trist! Hade själv hjulspår över min boardbag när jag kom hem en gång, den skadan gick inte att laga... Step deck rakt över mitten på brädan...
|
|
|
|
|
#106287 |
|
Liinus skrev:
Har för mig att det var m KLM jag reste m fr Brasilien. Det var inga problem att få tillbaka pengar när de skadat brädan. Du behöver bara ett kvitto på skadan fr en surfbutik.
Får se vad doms säger, har lagt ärendet hos dom så det är bara att vänta.
Menar du att jag behöver kvittot på brädan, från köpet eller kvitto från en eventuell repair ?
|
|
|
|
|
#106288 |
Stoke: 3 |
MesS
|
Tycker du ska tänka om där mannen! Bara dumt att kräva flygbolaget på pengar för små dings. Det kan leda till att de förbjuder folk att ha med sig surfbärdor.
|
|
|
Ändrat av MesS
Logga in för att svara
|
|
#106289 |
|
Kvitto på värderad skada fr surfbutik. Alltså vad det kostar att laga brädan.
|
|
|
|
|
#106290 |
Stoke: 49 |
|
Jättefin bräda, även med dingen. Alltid trist med dingar, men den där ser inte speciellt allvarlig ut. Lite gul färg, glas och poly (eller epoxy) så kan den bli helt osynligt lagad. Och skulle det göras lite amatörmässigt så det syns så spelar det ingen roll. Jag hade aldrig blivit upprörd eller ens kommit på tanken att ta det till flygbolaget eller reseförsäkring - bara slabbat ihop det. Visst, nästan sprillans bräda, men förr eller senare ska den dingas.
Att packa med kläder är inte så väldigt bra, kan tilläggas, gör bagen tyngre och skyddar dåligt. Lite bubbelplast och/eller isolerrör är sååååå mycket bättre. Kartong är också bra men lite tyngre.
Laga bräda, ut och surfa, lägg besvikelsen bakom dig!
/JB
|
|
|
|
|
#106294 |
Stoke: 30 |
|
jag tycker du ska fixa brädan själv och lägg ner ärendet, jag ser fortfarande inget bild men den dingades på flygplan så det har inte tagit in vatten, och det verkar som det är något du bör lär dig ändå.
anledning till varför det kostar 150 dollar plus är tack var alla skada claims.
jag har rest i 20 plus år utan att ha skadade brädorna, och det är bara på sista tiden att det kostar röv tack var alla claims av alla som inte kan laga eller packa brädorna ordentligt
|
|
|
|
|
#106297 |
|
Att han ska försöka laga brädan själv kan även jag tycka är en bra idé, men lägga ner ärendet håller jag inte med om. Betalar man dyra extra pengar för att få brädan fraktad så ska den komma fram hel. Vet hur hänsynslösa markpersonalen är (känner en som jobbat som det på Arlanda så har fått höra en hel del) och dom skiter fullständigt om det står "fragile" på väskan, allt kastas hej villt. Tycker han har all rätt att kräva ersättning.
|
|
|
|
|
#106307 |
|
pennywize skrev:
Att han ska försöka laga brädan själv kan även jag tycka är en bra idé, men lägga ner ärendet håller jag inte med om. Betalar man dyra extra pengar för att få brädan fraktad så ska den komma fram hel. Vet hur hänsynslösa markpersonalen är (känner en som jobbat som det på Arlanda så har fått höra en hel del) och dom skiter fullständigt om det står "fragile" på väskan, allt kastas hej villt. Tycker han har all rätt att kräva ersättning.
Glad att du förstår mig.
Jag är mest besviken på behandlingen av brädan. Jag menar, den är ny, priset jag har betalat för den är hög och efter det som har hänt så är den ännu högre. Det sista man behövde var just det som hände.
Denna bräda köpte jag bara för att kunna surfa i Sverige och andra delar av Europa. Andra brädor som jag har är kvar i Hawaii.
Det är självklart jag kommer fixa brädan, har redan varit inne på Red Snapper och kollat in lite grejer.
Hur som helst, det folket inte förstår är att just där ni ser HÅLET där hade jag en tjock tröja. Nu är det bara att räkna ut vad i helvete dom har gjort för att skada den så pass.
|
|
|
|
|
#106308 |
|
SharkBoy skrev:
jag tycker du ska fixa brädan själv och lägg ner ärendet, jag ser fortfarande inget bild men den dingades på flygplan så det har inte tagit in vatten, och det verkar som det är något du bör lär dig ändå.
anledning till varför det kostar 150 dollar plus är tack var alla skada claims.
jag har rest i 20 plus år utan att ha skadade brädorna, och det är bara på sista tiden att det kostar röv tack var alla claims av alla som inte kan laga eller packa brädorna ordentligt
Joo, nästa gång (om det blir) så köper jag en långboard väska och sätter in handukar och annat så det är 30 cm runt om brädan istället för 5 cm.
|
|
|
|
|
#106309 |
|
Jesper B skrev:
Jättefin bräda, även med dingen. Alltid trist med dingar, men den där ser inte speciellt allvarlig ut. Lite gul färg, glas och poly (eller epoxy) så kan den bli helt osynligt lagad. Och skulle det göras lite amatörmässigt så det syns så spelar det ingen roll. Jag hade aldrig blivit upprörd eller ens kommit på tanken att ta det till flygbolaget eller reseförsäkring - bara slabbat ihop det. Visst, nästan sprillans bräda, men förr eller senare ska den dingas.
Att packa med kläder är inte så väldigt bra, kan tilläggas, gör bagen tyngre och skyddar dåligt. Lite bubbelplast och/eller isolerrör är sååååå mycket bättre. Kartong är också bra men lite tyngre.
Laga bräda, ut och surfa, lägg besvikelsen bakom dig!
/JB
Valde att packa med kläderna för att spara på vikten i ordinarie resväska, men det kommer jag absolut inte göra igen. Besvikelsen kommer inte gå ner på ett tag, om man inte värdesätter andra människors värdesaker så gör man fel.
Jag kommer att laga den så småningom men ska ta detta till botten först.
|
|
|
|
|
#106310 |
|
MesS skrev:
Tycker du ska tänka om där mannen! Bara dumt att kräva flygbolaget på pengar för små dings. Det kan leda till att de förbjuder folk att ha med sig surfbärdor.
Absolut inte en liten ding i mina ögon, och absolut inte när jag vet hut väl jag packade brädan.
Jag ser hellre att dom förbjuder surfbrädor på flyget än att detta ska drabba surfare.
Finns alltid ett ställe som hyr ut brädor. Annars kan man köpa en bräda på plats och skicka den med DHL eller nåt om man skulle villja ta hem den. Med tanken hur mycket allt detta har kostat mig kanske man ska ta och fundera på DHL eller FedEx nästa gång.
|
|
|
|
|
#106311 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Det var ett väldigt liv för en liten fjuttig ding på en surfbräda hahaha.
|
|
|
|
|
#106316 |
|
that's what all the fuss is about?!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
#106319 |
Stoke: 15 |
|
sharkboy, ser du inte att brädan är totalt trashad, skadan är ju säkert 8-10 cm...! . bara att ge bort den till någon. så gott som omöjligt att laga. speciellt som den inte tagit in vatten.
jag ger 500:- för brädan så slipper du laga den och så tjänar du ett par kronor istället för att ge bort den.
|
|
|
|
|
#106320 |
Stoke: 25 |
lars
|
Allvarligt talat gubbe, den dingen du fått är typ ingenting?!?! Superenkelt att fixa och inte på ngt kritisikt ställe.
Alla ni som försöker claima skador hos flygbolagen trissar ju upp priserna på att frakta brädor, fattar ni inte det???!?!
Hade du packeterat brädan ordentligt med rörisolering runt railsen hade du inte haft en ding. Claima dingen i din egen plånbok!
|
|
|
|
|
#106322 |
|
lars skrev:
Allvarligt talat gubbe, den dingen du fått är typ ingenting?!?! Superenkelt att fixa och inte på ngt kritisikt ställe.
Alla ni som försöker claima skador hos flygbolagen trissar ju upp priserna på att frakta brädor, fattar ni inte det???!?!
Hade du packeterat brädan ordentligt med rörisolering runt railsen hade du inte haft en ding. Claima dingen i din egen plånbok!
Ännu en gång säger jag att det så klart går att fixa och det kommer jag göra. Men det är behandlingen av den som upprör mig mest.
Vi borde uppmuntra varandra att klaga på behandlingen av våra bagage istället för att uppmuntra varandra att inte klaga och låta det va.
|
|
|
|
|
#106323 |
|
freddandson skrev:
sharkboy, ser du inte att brädan är totalt trashad, skadan är ju säkert 8-10 cm...! . bara att ge bort den till någon. så gott som omöjligt att laga. speciellt som den inte tagit in vatten.
jag ger 500:- för brädan så slipper du laga den och så tjänar du ett par kronor istället för att ge bort den.
Den har inte tagit in vatten. Jag kommer laga den själv men tack ändå
|
|
|
|
|
#106325 |
|
SharkBoy skrev:
The fuss is about the treatment of the luggage, odd size means special treatment no matter what! Thats why they charge extra!
Once again, NEW, WELL PACKED on the RAILS, NOSE, TAIL and DECK.
I'll pack one of your boards the way I did my and I'll let you throw it down from the hip hight, and than w'll throw it down from 7-8 feet and see what happens. I prefer a new board please, no offense.
I'm not saying it's not repairable.
|
|
|
|
|
#106328 |
|
srb808 skrev:
SharkBoy skrev:
The fuss is about the treatment of the luggage, odd size means special treatment no matter what! Thats why they charge extra!
Once again, NEW, WELL PACKED on the RAILS, NOSE, TAIL and DECK.
I'll pack one of your boards the way I did my and I'll let you throw it down from the hip hight, and than w'll throw it down from 7-8 feet and see what happens. I prefer a new board please, no offense.
I'm not saying it's not repairable.
I wouldn't let you pack my boards
that's not worthy of a new board, you are being petty, the board hasn't lost an iota of functionality, you probably could have packed it better and now you are going to claim a new board, and the airlines will continue to increase the baggage fees for the rest of us
thanks kook
|
|
|
|
|
#106331 |
Stoke: 18 |
erc
|
Ska du kräva en ny bräda för den där lilla dingen?! Skärp dig för fan! Den är som Sharkboy säger inte värd en ny bräda. Du gör det bara värre för oss andra.
|
|
|
|
|
#106332 |
MesS
|
srb808 skrev:
MesS skrev:
Absolut inte en liten ding i mina ögon, och absolut inte när jag vet hut väl jag packade brädan.
Jag ser hellre att dom förbjuder surfbrädor på flyget än att detta ska drabba surfare.
Finns alltid ett ställe som hyr ut brädor. Annars kan man köpa en bräda på plats och skicka den med DHL eller nåt om man skulle villja ta hem den. Med tanken hur mycket allt detta har kostat mig kanske man ska ta och fundera på DHL eller FedEx nästa gång.
Fan du verkar helt bränd!! Vill du att de helt förbjude brädor pga en lite piss ding som inte kostar mer än 200kr att laga i svea , och vad är det som säger att brädan inte kan bli förstörd om du skickar den med cargo! Tror oxå de flesta av oss hellre har med sig sina egna brädor än hyr på plats. Hade f¨rstått din reaktion om brädan varit knäckt på mitten men så är inte fallet..
|
|
|
|
|
#106333 |
Stoke: 25 |
lars
|
srb808 skrev:
MesS skrev:
FÖRBJUDA BRÄDOR PÅ FLYGEN?!?!?!? Är du helt go i huvudet eller?
Hade du packat brädan ordentligt hade du inte fått någon ding.
Skicka långgods med kurir kostar tokmkt gubbe och är krångligt som bara den som privatperson.
TÄNK OM!
|
|
|
|
|
#106334 |
|
lars skrev:
srb808 skrev:
MesS skrev:
FÖRBJUDA BRÄDOR PÅ FLYGEN?!?!?!? Är du helt go i huvudet eller?
Hade du packat brädan ordentligt hade du inte fått någon ding.
Skicka långgods med kurir kostar tokmkt gubbe och är krångligt som bara den som privatperson.
TÄNK OM!
jag är helt säker på att han bara trollar oss nu
|
|
|
|
|
#106335 |
|
MesS skrev:
srb808 skrev:
MesS skrev:
Fan du verkar helt bränd!! Vill du att de helt förbjude brädor pga en lite piss ding som inte kostar mer än 200kr att laga i svea , och vad är det som säger att brädan inte kan bli förstörd om du skickar den med cargo! Tror oxå de flesta av oss hellre har med sig sina egna brädor än hyr på plats. Hade f¨rstått din reaktion om brädan varit knäckt på mitten men så är inte fallet..
Fortfarande inte dingen som är problemet för den går att fixa. Jag är mest upprörd hur dom skadade den så pass mycket efter att jag packat ner den ganska noga.
Skickar man med cargo så kan man få en likvärdig ersättning och samma summa pengar tillbaka.
Men vanligt flyg är det flera bolag som hanterar bagaget och ibland åker man med mer ett flygbolag. Så hur vet man vem som är ansvarig ?
|
|
|
Ändrat av srb808
Logga in för att svara
|
|
#106336 |
|
erc skrev:
Ska du kräva en ny bräda för den där lilla dingen?! Skärp dig för fan! Den är som Sharkboy säger inte värd en ny bräda. Du gör det bara värre för oss andra.
Den kommer jag knappast att få, tror inte på ny bräda och att jag kommer få pengar i samma värde. Brädan var ju ny och är lite unik, varför ska jag skärpa mig? Detta kan hända vem som helst av oss !
Hade den varit begagnad hade jag inte brytt mig.
|
|
|
|
|
#106337 |
MesS
|
srb808 skrev:
MesS skrev:
srb808 skrev:
MesS skrev:
Fortfarande inte dingen som är problemet för den går att fixa. Jag är mest upprörd hur dom skadade den så pass mycket efter att jag packat ner den ganska noga.
Skickar man med cargo så kan man få en likvärdig ersättning och samma summa pengar tillbaka.
Men vanligt flyg är det flera bolag som hanterar bagaget och ibland åker man med mer ett flygbolag. Så hur vet man vem som är ansvarig ?
Skickar man den som cargo blir d svinigt dyrt jämfört med vanligt extrabagage på reguljärflyg..
Du kan också få ersättning från flygbolagen men det e just de som e grejjen,att sånt leder till att man trissar upp priserna eller i värsta fall TOTALT förbud på surfbrädor på flygen.
Så jag säger det igen, fimpa iden om att kräva ersättning för skadan. Se till att packa brädan ordentligt(bubbelplast etc) bara så kommer det att gå bra fortsättningsvis..
nu e d dags för surf.. hoppas mitt favvo rev puuuuumpaar
|
|
|
Ändrat av MesS
Logga in för att svara
|
|
#106338 |
Stoke: 45 |
marQs
|
Du har ju packat brädan för dåligt, det är liksom tunn plast med frigolit i som färdas 10000 meter upp i luften i 800km/h =) haha, å hanteras av hard working logistik arbetare som jobbar under tidspress.
Hade jag packat nåt gods från tex jobbet som ska på flyg i en tröja å en våtdräkt hade jag nog fått sparken! Bubbelplast, papp, kartong, bubbelplast kanske räcker för såna transporter av ömtåligt gods.
Jag har aldrig packat som jag säger men jag bryr mig heller inte så mycket, har 5 brädor varav 3 är knäckta i nosen, silvertejpade och det är stora rackarns hål här å där i dem där det mer eller mindre har börjat växa alger men jag surfar dem utan problem och har lika kul som jag skulle på en bräda för hutlösa 5k som dem verkar kosta nya! En sån där ding får man ju innan man kommit ner i vattnet. .
De sitter i själen inte i utrustningen, många som har glömt det i dessa dagar, inte bara surfare.
|
|
|
|
|
#106342 |
|
Vad är det som sitter i själen? Dingen?
|
|
|
|
|
#106352 |
marQs
|
sporten, känslan, stoket. . .
har du inte sett i skidbacken eller i vattnet folk med gear för 20 laxar som knappt kan åka lift eller gö en duckdive . . . de e inte stoke de e wannabees, ser du däremot en kille med fetaste skägget röda ögon å en burton från 70 talet så vet du att han e i the game for the joy å inte för å va cool eller duktig. för att det är kul. de sitter inte i grejjerna liksom de e de jag menar. dem som förstår dem förstår antar, de andra kan fantisera..... hehe
men ja en ding eller knäckning av en bräda kan oxå kännas i själen, kanske inläggsförfattaren träffats hårt i hjärtat ja jo..
|
|
|
|
|
#106353 |
|
Skulle va roligt att köra ett sånt där bagagevagnståg faktiskt.
Kan ju vara typ tio vagnar på släp.
|
|
|
|
|
#106354 |
Stoke: 18 |
erc
|
Sluta lipa, du packade brädan dåligt. Bomull har samma tryckhållfasthet som dasspapper. Packar man med kläder som vaddering måste man ha kartong eller wellpapp som förstärkning. Hade du packat ordentligt hade du nog sluppit ding. Visst det är surt.
Laga brädan, surfa, var glad. Packa ordentligt nästa gång, så löser det sig.
|
|
|
|
|
#106355 |
Stoke: -1076 |
IST
|
Jag uppmuntrar trådstartaren att skriva ett brev till KLM och Delta och fråga om hur deras förutsättningar för deras bagagehanteringar är samt vilka rekommendationer de kan hänvisa till för ömtåliga varor som surfbrädor så att de kan klara av de stötar som uppkommer.
|
|
|
|
|
#106376 |
Stoke: 0 |
|
Varje passagerare är ansvarig för att packa sitt bagage så att innehållet inte skadas. Passageraren är också ansvarig för ev. skada som kan uppstå i planet eller på annan passagerares bagage pga innehållet i det incheckade bagage
Ett urdrag ur bagagepolicyn för flyg!
|
|
|
|
|
#106377 |
|
Rimligt att vara ansvarig för något man absolut inte kan ansvara för (förutom bra packning)? .
|
|
|
|
|
#106378 |
|
daniel.t skrev:
Varje passagerare är ansvarig för att packa sitt bagage så att innehållet inte skadas. Passageraren är också ansvarig för ev. skada som kan uppstå i planet eller på annan passagerares bagage pga innehållet i det incheckade bagage
Ett urdrag ur bagagepolicyn för flyg!
Det är just det som upprör mig mest och jag kommer absolut göra det!
|
|
|
|
|
#106379 |
|
erc skrev:
Sluta lipa, du packade brädan dåligt. Bomull har samma tryckhållfasthet som dasspapper. Packar man med kläder som vaddering måste man ha kartong eller wellpapp som förstärkning. Hade du packat ordentligt hade du nog sluppit ding. Visst det är surt.
Laga brädan, surfa, var glad. Packa ordentligt nästa gång, så löser det sig.
Lipar inte farbror,det är behandlingen som är störande för jag vet att jag packade ordentligt.
Som sagt, kommer laga!
|
|
|
|
|
#106380 |
marQs
|
|
|
|
|
#106388 |
Stoke: 0 |
|
JAg fick min bräda förstörd av sas, fick faktiskt ersättning för det så antar att ta kontakt med dom är värt ett försök!
|
|
|
|
|