|
#106085 |
Softaste surfstället i central- & sydamerika? 11 år, 4 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Vilket är den absoult softaste surfbyn/staden i central- och sydamerika?
Jag landar i San José, CR den 9 juni och eftersom jag reser iväg ensam är planen att söka mig mot platser med bra surf, sköna dudes och dudettes, bra fester osv. Platser i stil med San Juan Del Sur, Santa Teresa och Montanita, finns det fler måsten när man ändå är i regionen? Jag besöker även Peru och Brazil!
|
|
|
Ändrat av fiffez
Logga in för att svara
|
|
#106096 |
Svar: Softaste surfstället i central- & sydamerika? 11 år, 4 månader sen |
|
|
|
|
|
#106103 |
Stoke: 15 |
|
|
|
|
|
#106128 |
Stoke: 3 |
|
kolla canoa i ecuador. soft ställe. mer laidback än montanita. o dra till galapagos!
|
|
|
|
|
#106130 |
|
bumbum skrev:
kolla canoa i ecuador. soft ställe. mer laidback än montanita. o dra till galapagos!
Schyst man!
Jag har väl främst hört talas om djurlivet på Galapagos, men du menar att även surf och vibe är i nice där borta?
Det är väl också förhållandevis dyrt att ta sig ut till öarna? Värt? Är det endast från Quito man kan utgå ifrån?
Utöver Canoa, några fler magiska platser?
|
|
|
|
|
#106165 |
Stoke: 3 |
|
på öarna finns det grymt surf.. mkt revbryt med bra tryck i o en lineup fylld med alla djur du kan tänka dig. magiskt. det går att komma rätt billigt undan på galapagos när det kommer till mat och boende och flyg+visum är inte så fasligt dyrt. och dom pengarna är välinvesterade. ta dig till ön san cristobal där kan man hitta boende och det finns många spots. de e nästan bättre att fixa resa o sånt från guayaquil . de ligger nere vi kusten och är en storstad.
quito ligger många timmars bussfärd från kusten så flyger du till ecuador så försök hitta plåtar direkt till guayaquil, eller flyg inrikes.
annars e mompiche nice.. uppe i norr. grym vänsterpoint. Om du vill köra rafting , trädlinbanor , swing jump och bada i varma källor ska du dra till banos.
good luck
|
|
|
|
|
#106173 |
Svar: Softaste surfstället i central- & sydamerika? 11 år, 3 månader sen |
|
bumbum skrev:
på öarna finns det grymt surf.. mkt revbryt med bra tryck i o en lineup fylld med alla djur du kan tänka dig. magiskt. det går att komma rätt billigt undan på galapagos när det kommer till mat och boende och flyg+visum är inte så fasligt dyrt. och dom pengarna är välinvesterade. ta dig till ön san cristobal där kan man hitta boende och det finns många spots. de e nästan bättre att fixa resa o sånt från guayaquil . de ligger nere vi kusten och är en storstad.
quito ligger många timmars bussfärd från kusten så flyger du till ecuador så försök hitta plåtar direkt till guayaquil, eller flyg inrikes.
annars e mompiche nice.. uppe i norr. grym vänsterpoint. Om du vill köra rafting , trädlinbanor , swing jump och bada i varma källor ska du dra till banos.
good luck
Fantastiska tips du radar upp man! Schyst!
Galapagos låter ju magiskt! Jag trodde dock att man enbart kunde ta sig ut till öarna med flyg från Quito, men du menar alltså att man kan utgå från Guayaquil istället? Är det med båt?
Jag tänkte att spendera 2 veckor i Ecuador, vilket med Galapagos inkluderat känns klent. Vad tror du?
Nu känns det som om jag har en del godbitar noterade för just Ecuador, men har du även varit i Peru, Panama, Costa Rica och/eller Nicaragua? Isåfall, vilka platser kan du rekommendera?
|
|
|
|
|