Hej! Första inlägget - sjukt pirrigt!
Läget är så att jag kommer flyga till Los Angeles i slutet av juni - hämta två av mina brädor som står kvarlämnade hos en polare i Santa Monica och troligtvis även passa på att surfa några dagar - det är ju trots allt Cali
Saken är den att jag spenderade hela förra sommaren i Cali och missförstå mig inte - jag älskar skiten, men världen är samtidigt stor och eftersom jag aldrig varit i varken centralamerika eller sydamerika, tänkte jag ta tillfället i akt och bege mig söderut.
Jag vet att många av er här på forumet har besökt ett eller flera av länderna i regionen, och därför vänder jag mig just till er och frågar:
om du skulle ha 2 månader (juli-augusti) att spendera i centralamerika och/eller sydamerika, hur ville då din resrutt se ut? Vad får man bara inte missa? Vilka är vinnarna?
Viktigt att poängtera är att jag snarare söker platser med bra vågor, sköna dudes, tighta brudar, bra mat, kall öl och kanske även något kulturellt, framför specifika spots.
Surfmässigt är jag väl snarare en fanatiker än en fantast. Inga performance shortboards här inte eller något under 7. Surfade i stort sett hela förra sommaren på 7,6 mini mal, vilket passade Cali's lite nättare sommarswell men också mig och min prestanda.
Jag har själv tänkt lite över potentiell resrutt och kommit fram till något i stil med:
1. LA, USA
2. X, Nicaragua (vär är skönast?)
3. Santa Teresa, Costa Rica (ST är givet, fler måsten?)
4. Quito, Ecuador (flyger väl till Quito från San José)
5. X, Peru (skönaste platserna?)
6. Rio, Brasilien (bättre platser?)
7. Köpenhamn (home!)
Initiellt övervägde jag faktiskt att spendera 2 månader i Santa Terersa, eller skita i hela regionen och dra till Hawaii istället från LA. Hawaii är faktiskt fortfarande ett alternativ. Är det alltför optimistiskt att besöka 5-6 länder i CA-SM under två månader? Jag gillar ju att chilla och slå mig till ro - det blir kanske alltför stressigt. Det ska ju fortfarande vara sommarlov och en rejäl dos chillaxing innan höstterminen drar igång igen. Vad tror ni?
Tack!