Facebook data

1
Sommarsurf på Irland?
#105973 Sommarsurf på Irland? 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Roggan
graphgraph

Sommaren närmar sig och planerar en familjetrip på två veckor i juni/juli. Har själv bara varit runt Easky men funderar på att åka till Clare då det känns som att det ligger lite mer öppet för västswell. Någon som har egen erfarenhet? Dingle? Mayo?
Preferenserna är att stället är tillräckligt litet för att slippa crowd o surfskolor men tillräckligt stort för att få en Guinness.
Tackar ödmjukast
Mvh, Mattias Gbg

Logga in för att svara
#105974 Svar: Sommarsurf på Irland? 11 år, 5 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Hur ser familjen ut, dvs antal barn och hur gamla? Skalet till att jag fragar ar att vissa platser ar skit trista om man inte surfar..dvs Easky ar ett rovhal medans andra platser har t.ex. halv dags kids surf camps som haller pa en hel vecka. Gillar frugan din att shoppa? E ho high maintainance?

Dingle ar val egentligen det perfekta mitten valet, inget varldsklass men har olika surfspot som tar alla vind o swell riktningar, och samtidigt massa aktiviteter till familjen. Se till att boka tidigt om du vill hyra ett hus for irlandarna semestrar hemma...

Logga in för att svara
#105978 Svar: Sommarsurf på Irland? 11 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Vilket område är absolut mest swellsäkert på sommarn då? Är det inte typ allra längst upp i NV Irland?

Logga in för att svara
#105980 Svar: Sommarsurf på Irland? 11 år, 5 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Beror pa hur lagtrycken gar, problemet med NW kusten ar att det skittrist om man inte surfar, blekt och trist folk

Logga in för att svara
#105984 Svar: Sommarsurf på Irland? 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Roggan
graphgraph

Hej Andiss. Tack för tips. Barnen är 4 o 8 och min sambo surfar hellre än shoppar. Men en liten stuga under två veckor får det nog bli snarare än tältsemester. Känns som att Lahinch kan vara lite galet på sommaren med alla surfskolor, men det kanske inte är lika stort tryck på reven? Området söderut vid Spanish point? Vilken stad/by är bäst att utgå från om man satsar på Dingle? Norvästra hörnet har nog en hel del att erbjuda men jag tror det finns mer för ungarna söderut. Det får bli en gubbexpedition dit...
mvh
Mattias

Logga in för att svara
#105988 Svar: Sommarsurf på Irland? 11 år, 5 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Problemet med surf pa irland ar att du ar inte garanterad var du kommer fa bra surf. Egentligen ar en husbil det ultimate vapnet for en 2 veckors expedition, men med fru o ungar sa kanske du far cabinfever.

Bast surf - samsta andra semester aktiviteter - NW kusten
Samre surf - bra andra semester aktiviteter - S and SW kusten

Personligen tycker jag inte om lahinch som ett resmal, fast reven ar mycket battre an runt dingle.
Rent semestermassigt sa ar west cork och kerry de basta resmalen dvs mest o gora o trevligt folk.
Irlandarna tar semester fran borjan av Juli.

Drar du till Dingle halvon skulle jag nog satta mig i Castlegregory, en liten by med bryt som passar allt fran din fru till dig sjalv samtidigt har du hela kultur prylen och massa andra saker att gora plus massa berg och 2 ok stader nara dar du kan shoppa om vadret ar allt for trist. PLus om du kitar eller windsurfar sa finns en shop som hyr ut all de prylarna, dags resa till sodra kerry om det ar fete sw well och sse wind ar ett FETT tips.

www.mahareesholidayhomes.com/

www.paudeens.com/Welcome.html

Logga in för att svara
#105993 Svar: Sommarsurf på Irland? 11 år, 5 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

ring mig pa nollnolltrefemtre879195421 om du har mer fragor

Logga in för att svara
#105997 Svar: Sommarsurf på Irland? 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Roggan
graphgraph

Tack för tipsen Andiss. Kombon med fett sydväst swell och ostliga vindar verkar ju vara en extremt trevlig, om än ovanlig, kombination i dessa delar... Dingle verkar vara ett bra alternativ!
Åker även till Irland första veckan i maj, denna gång utan familj. Jag hör av mig om det jag har några andra frågor.
Mvh
Mattias

Logga in för att svara
#106211 Svar: Sommarsurf på Irland? 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jason13
graphgraph

Hey Mattias,

I am actually from Ireland but I recently moved to Sweden. I come from an area in the North Coast but I have traveled a lot around the country surfing at many destinations along the west coast and the south coast. If you are interested I can send you an email with the best surf spots and also the best activities/places to visit when the surf is flat?

:.Jason.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!