Facebook data

1
Costa Rica - Kalifornien och dess guldkorn
#105680 Costa Rica - Kalifornien och dess guldkorn 11 år, 6 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Om två veckor börjar en av mina livs resor igen. Jag tar ett uppehåll ifrån ingenjörsstudierna och byter ut räknaren mot surfbrädan. Min flickvän och jag skall färdas med, buss, bil båt och flyg med utgångsläge i Santa Teresa, Costa Rica och slutdestination någonstans i Kalifornien. Resan kommer att pågå i drygt tre månader. Självklart kommer jag att blogga om resan även denna gång på, www.alwaysinwater.se tidigare bazmei.bloggsida.se.
För några år sedan spenderade jag sju månader i Central Amerika och känner de södra delarna ganska så bra. Jag vet vilka ställen att besöka och bo i Costa Rica och södra Nicaragua, men efter de så är det bara rekommendationer och efterforskning som styr oss. Vad jag vill få ut med detta inlägg är alla guldkorn som folk är villiga att dela med sig av på den resterande sträckan. Det kan vara allt ifrån bra hostels i El Salvador precis på stranden med en perfekt höger, det kan vara en bra rom som gör sig alldeles extra i solnedgången och det kan vara tipps på den bästa sombrero butiken i Acapulco. Alla rekommendationer välkomnas.

Hoppas ni följer och kommenterar resan!

//bazmei

Ändrat av bazmei
Logga in för att svara
#105684 Svar: Costa Rica - Kalifornien och dess guldkorn 11 år, 6 månader sen Stoke: 1

gröngöling
graphgraph

låter underbart!
Jag har lite frågor, jag reste till Costa Rica väldigt spontant från San Francisco för ungefär en vecka sedan, första veckan i landet har spenderats på ett riktigt djungelhostel, hur fett som helst förutom en punkt. Det ligger för långt från havet. Så idag ska jag resa upp till San José, för att imorgon resa vidare till Nosara.
Jag tänkte kolla med dig om du har några andra sjyssta tips på surfspots för en vilsen surfare som mig här omkring? Är lite sugen på Nicaragua också. Planerar att vara ute på resande fot i några månader till.

& lycka till på er resa!!

- Felix

Logga in för att svara
#105692 Svar: Costa Rica - Kalifornien och dess guldkorn 11 år, 6 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Tja Nosara ligger ju ganska när Playa Marbella där jag har surfat några gånger, Kan leverera riktigt stora vågor. Playa avellanas och playa Negra ligger strax norr om det och har riktigt bra surf. Har själv aldrig varit i Nosara men borde ju finnas lite vågor där med tycker man.

Själv börjar vi med Santa Teresa i 12 dagar och sedan playa Avellanas i en vecka för att sedan röra oss uppåt mot Nicaragua och sedan resten av central AMerica

//bazmei

Logga in för att svara
#105739 Svar: Costa Rica - Kalifornien och dess guldkorn 11 år, 5 månader sen Stoke: 1

gröngöling
graphgraph

alright, vågorna här har börjat lugna ner sig lite nu, mycket vind för dagen. Annars helt OK.

Jag är lite nyfiken på Nicaragua.. har du några tips på ställen, hostel, stränder längs med kusten? Funderar på att dra dit på nästa måndag

Logga in för att svara
#105745 Svar: Costa Rica - Kalifornien och dess guldkorn 11 år, 5 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Finns ett par bra ställen runt san juan del sur. Playa Madeiras och Playa Matilda. Finns hostel på båda ställena. När jag och daman åker upp sedan skall vi till playa Popoyo en vecka iaf.

Men stressa inte igenom resan. Njut av varje ställe du åker till. Det blir inte bättre än vad man gör det till oavsett vart man är

/B

Logga in för att svara
#105757 Svar: Costa Rica - Kalifornien och dess guldkorn 11 år, 5 månader sen Stoke: 1

shorteyyy
graphgraph

Playa gigante i nicaragua är nice litet ställe med fina vågor. Finns ännu mer om man har bil eller är redo att hajka, alt försöka lifta på de ensliga grusvägarna.

Bocas del toro bjöd upp grymt när jag var där, åk på swell! vi bodde på isla bastimentos en ö utanför huvudön. det är som tiden stått stilla där rekommenderas skarp om man gillar hajka också. Bo på beverly hills.

Utanför leon i nicaragua som för övrigt är en nice stad finns långa beachbrekas, bäst på hightide. bara ta buss 20 minuter.

elsalvador har många grymma vågor!!!!!

svep i er flor de cana rom från nicaragua, den 7åriga är riktigt fin. firade brynäs smguld i våras med den där nere

Ändrat av shorteyyy
Logga in för att svara
#105761 Svar: Costa Rica - Kalifornien och dess guldkorn 11 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kolla med snobo här på Surfsverige också. Han har bott i Nicaragua och kan kusten! surfsverige.se/surfprofil/userprofile/snobo

Logga in för att svara
#105774 Svar: Costa Rica - Kalifornien och dess guldkorn 11 år, 5 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Shorteyy.
Denna gången skall vi bara köra uppåt från CR, men han med både Bocas och Santa Cantalina i Panama senast jag var där. I Panama drack jag Abuelo och i Nica drack jag faktiskt Flor de Cana, Testa inte den 3 och 5 åriga den gången så den 7 åriga får det bli.

Redax.
Skall höra om Snobo delar med sig av några favoriter

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!