Facebook data

1
Någon som flugit Air China med surfbrädor?
#105194 Någon som flugit Air China med surfbrädor? 11 år, 8 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

Hej,

Flyger till Bangkok med Air China i sommar och tänkte väl ta med mig ett knippe brädor då jag ska vidare till Indo. Har sökt internet utan att få någon speciellt vidare info, och innan jag sätter igång processen med att maila/ringa olika kontor så tänkte jag se om någon annan sitter på nyligen uppdaterad information.

Tänkte försöka ha med mig 3 brädor, inget längre än 6'6. Någon som vet vad jag kommer få betala?

mvh
JW

Logga in för att svara
#105195 Svar: Någon som flugit Air China med surfbrädor? 11 år, 8 månader sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Logga in för att svara
#105196 Svar: Någon som flugit Air China med surfbrädor? 11 år, 8 månader sen Stoke: 6

Nicko
graphgraph

Flög med dom i julas fram och tillbaka till sydney och betala 345kr på dit vägen och inget på hemvägen... men det var bara en bräda...

Logga in för att svara
#105201 Svar: Någon som flugit Air China med surfbrädor? 11 år, 8 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

ja, lyckas jag tyda surfermag's info rätt så väntar alltså saftiga 450 dollar enkel väg.

enligt surferliving.com så skulle 3 brädor kosta 250 dollar enkel väg. inte lätt att hitta info alltså.

skickar lite mails till olika instanser och ser vad som händer.

tack för hjälp!

J

Logga in för att svara
#105305 Svar: Någon som flugit Air China med surfbrädor? 11 år, 7 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

Tänkte följa upp tråden med lite resultat:

Efter att ha fått svar från Air China's facebook och arlanda-kontor, kan vi nu konstatera följande:

200 USD/surfbräda enkel väg. Fick även specifierat att det gäller varje bräda i boardbagen. Där landade alltså min totala nota på 1200 USD om jag ska ta med 3 brädor och ha dom tillbaks på vägen hem...tungt.

Så till alla andra där ute, boka INTE air china om ni ska ta med brädor!

sidenote: någon som kan rekommendera en lokal bali-shaper att beställa quiver ifrån lagom till ankomst? skickade ett mail till Luke Studer då jag gillar deras brädor men om det finns något grymt prisvärt alternativ jag inte vet om vore det ju grymt med tips.

Logga in för att svara
#105313 Svar: Någon som flugit Air China med surfbrädor? 11 år, 7 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Jacobw- Kolla vad det kostar att skicka hem dom som paket med båt eller flygfrakt...

Flög med finnair till fillipinerna med 2 brädor + packningen i en stor boardbag, den vägde precis under 20kg. Helt gratis! Så länge den är under 20 kg sa dom. Blev medlem i Oneworld alliansen med en gång!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!