Facebook data

1
Sköna spots i Nya Zeeland och allmän surfinfo
#105057 Sköna spots i Nya Zeeland och allmän surfinfo 11 år, 7 månader sen Stoke: 3

FredFarrell
graphgraph

Tjenare!

Den 17de Februari drar jag och flickvännen iväg till Nya Zeeland för att jobba/resa runt och förhoppningsvis få surfa en del!

Jag har surfat en del förut så jag är inte helt grön men mina surfskills är inget jag skryter med och damen har aldrig surfat förut.

Kan tänka mig att några här har lite erfarenhet från Nya Zeeland så jag tänkte helt enkelt fråga efter tips på bra spots - bra hemsidor med pålitlig information och ja.. allmän knowledge!

Fredens!

/Fred

Logga in för att svara
#105058 Svar: Sköna spots i Nya Zeeland och allmän surfinfo 11 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Måste det vara just knowledge om NZ? Det går inte bra med kunskap i ämnet alltså?

Logga in för att svara
#105059 Svar: Sköna spots i Nya Zeeland och allmän surfinfo 11 år, 7 månader sen Stoke: 3

FredFarrell
graphgraph

Då detta är ett surfforum så kanske det är just den allmänna kunskapen om det ämnet jag söker.

Ursäkta om jag var otydlig men jag menar allmän knowledge om surf i Nya Zeeland.

Logga in för att svara
#105063 Svar: Sköna spots i Nya Zeeland och allmän surfinfo 11 år, 7 månader sen Stoke: 0

fernet
graphgraph

www.surf2surf.com/surf-directory/listing.php?id=33

Här hittar du det mesta som är värt att veta.

Finns massor av grymma ställen, en personlig favorit ligger:
ca 45 (35-60, minnet är inte det bästa) min söder om Raglan (du måste upp lite i bergen längst kusten hela tiden, otroligt vackert väg när man kommer upp en bit), grusväg (var det när jag var där) längst kusten, dyker upp en strand (en lång rackare) precis i början av den ganska när berget som går ut finns en grym a-frame, sen bryter det på många ställen längst stranden. Kampde här några dagar, (folktomt och grymma vågor).

Lycka till.

Logga in för att svara
#105064 Svar: Sköna spots i Nya Zeeland och allmän surfinfo 11 år, 7 månader sen Stoke: 3

FredFarrell
graphgraph

Tack för tipset fernet! Superflott!

Logga in för att svara
#105066 Svar: Sköna spots i Nya Zeeland och allmän surfinfo 11 år, 7 månader sen Stoke: 0

MaddeNZ
graphgraph

Kiora!
Oh my, jag har ett riktigt bra tips!

Åk till Piha och ta lektioner av Phil! Han kan få vem som helst prepared för surf! Hans två söner är proffs-(även de ger ut lektioner) och ja, de säger ju allt! Dessutom får du tillgång till riktiga brädor, vårdräkter och one on one feedback!

Hans hemsida: www.pihasurfschool.com/

Piha ligger en bit utanför Auckland, kan va lite knövligt att hitta men vägen dit är nice!
Och missa inte att avsluta lektionen med en milkshake och en pinapplehamburger i kiosken brevid vakthuset: Blairs on the beach! (Seriöst det godaste jag ätit i mitt hamburgerlife!)

Det finns ett till nice matställe om du kör rakt fram över bron när du kommer ner i byn (iställt för vänster). Huset är typ gjort av trä med surfinredning och asgoda laxwraps, nära konstgalleriet och lite lite fancy!

(Ska ni bada utan våtdräkt rekommenderar jag din tjej att inte ta sin favo-bikini. Stranden är svart från vulkanen så svarta sandkorn kan sitta kvar i tyget ett bra tag, hehe.)

Och har ni tid över kan ni alltid vandra genom skogen till ett nice vattenfall!

Piha hemsida: www.piha.co.nz/

No regrets! Lovar!
Hoppas ni får en grym resa!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!