Facebook data

1
Winter Jam Varberg 2012
#104923 Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kommentarer till Winter Jam Varberg 2012

Logga in för att svara
#104929 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Swingkid skrev:
Tävlingen blev en bra publicitets grej för svensk surfing och jag blev överöst med e-mails från runt om i världen. Väntar på att bl.a SURFER magazine skall göra något med materialet de begärde
Tack till alla som dök upp!
Här kan ni hitta lite fler bilder, info etc:

Driftsurfing ( på engelska )
Bluemag (på tyska)
Surfosmagazine ( på spanska )
Nordicsurfersmag ( på svenska )

Oj så många internationella tidningar alltså som var intresserade. Vad trevligt att du Swingkid visade för fler än de svenska medierna hur stoket funkar på västkusten.

Ändrat av IST: Hmm länkar funkar fortfarande inte att länkas
Logga in för att svara
#104958 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Såg nyss på twitter att det Swingkid skrev om ovanför nu publicerats i Surfer magazine. Syndes tydligt med hashtags #surf i twitterflödet.

Logga in för att svara
#104960 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

förstår inte varför allting måste exponeras hela tiden.

Logga in för att svara
#104961 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

SharkBoy skrev:
förstår inte varför allting måste exponeras hela tiden. Tell that to the ASP tour..

* Nordic surfers mag var med och arrangerade tävlingen så självklart skall de skriva om den!
* Ingen aning om hur Surfingomagazine fick info.
* Twitter kan jag absolut inget om,
* Bluemag, Driftsurf och SURFER ville skriva reportage om tävlingen, efter alla bilder som florerade på facebook första veckan efter tävlingen.
* Det är dessutom antagligen den kallaste surftävlingen i historien. Kul att skriva om något annorlunda istället för andra vanliga tävlingar som sker jorden runt varje dag.
* Kan inte minnas att svensk surfing någonsin har varit med i Surfermag, vilket gör det extra kul.
* Utan exponering får man inga sponsorer som kan ge fina gåvor och priser. Redan nu är fler sponsorer intreserade inför nästa event.
* Varberg satsar hårt just nu på att bli en utvecklad surf stad med Coastal culture, surfevents etc. De vill satsa mer på kommunen och dess surfkultur Jag hjälper gärna till att bidraga med detta.
* Kul att det händer något för svenska surfare fast i vintekylan dessutom

MVH: Swingkid

www.surfermag.com/features/surf-city-sweden/

Logga in för att svara
#104964 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hahahaha.. Ja jag tror inte man behöver oroa sig för att folk fr andra länder, m dessutom mkt bättre surfförhållanden kommer och snor vågorna so don´t worry folks

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#104966 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

jag såg inte vilken tråd jag var i när jag skrev detta, kul för dig Johan att din event fick internationellt uppmärksamhet.

Jag reagerade lite för snabbt till vad Elin skrev och då funderade jag på varför ska allt exponeras och om det är bra eller ej, (generellt, inte att just din tävling ). Jag kom på lite sent vilken tråd jag var i, so sorry, didn't mean to drag down the stoke, tänkte ställa en fråga men detta är fel tråd för detta.
(kan starta i ett annat )

Linus, det har inte med det att göra, och nej jag tror inte att folk kommer flytta hit för surfet, men tror du allvarligt att press inte påverkar crowds?

Logga in för att svara
#104967 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Tror inte heller att folk från andra länder kommer flockas i svenska vatten. Dom stannar nog nånstans på vägen. Frankrike, Spanien, Portugal, England eller Danmark. Om det nu blir i Europa. Nånstans där det kommer in gott om kvalitetsvågor.
Varför vallfärda till sketsurf i Svea när det finns grymmevågor på andra ställen i Europa?

No worries.

Logga in för att svara
#104972 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Bra jobbat Johan, skitkul med responsen.

Klart att press eller uppmärksamhet påverkar crowd. Men eventen i sig är positiva för surfingen. Vi syns utåt och vi kommer samman och gör nåt kul ihop. Så är det nån gång det är ok så är det väl då.

Synd att du gjorde avbön där. Det var befriande med en ÅSIKT som omväxling, vilket är extremt sällsynt i dessa tider.

Logga in för att svara
#104973 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Jag gjorde bara min avbön här i tråden, tänkte ta upp det senare i ett annat tråd, ville skapa discussion, men jag ville inte dra ner stoket från eventet.Kom på att min kommentar, var generell, men när den blev i just denne tråden, så blev focuset på denne event, och det ville jag inte.

Det var bara det.

Logga in för att svara
#104974 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja det var ju inte frågan om press skapar crowd precis, utan om den drar folk utifrån t Sverige. Som Feddan säger så lär svenskarna få ha sina vågor ifred fr övriga Europa och världen.. Det som dcok är coolt är att stora surfmagasin tar med en surfhappening fr Svedala i sin blaska

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#104975 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Bra jobbat schwingen,med tanke pa exponeringen sa borde du fatt annu fetare priser - marknadsvardet pa ett uppslag i surfermag ar stort. Undrar vad man far projsa for en annons

Kom lokal pressen forresten? Hallandsposten?

Logga in för att svara
#104976 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

SharkBoy skrev:
Jag gjorde bara min avbön här i tråden, tänkte ta upp det senare i ett annat tråd, ville skapa discussion, men jag ville inte dra ner stoket från eventet.Kom på att min kommentar, var generell, men när den blev i just denne tråden, så blev focuset på denne event, och det ville jag inte.

Det var bara det.

Inget "bara" med det utan rejält hedervärt. Starta tråden, jag är laddad & redo.

Logga in för att svara
#104978 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Tack

Till nästa event så lär ju det i allafall bli lättare att fixa sponsorer och bättre priser ( även om det var jättefina priser på tävlingen ) Priserna var dock inte det viktigaste. Kul att folk dök upp och att det blev surf.

Andiss: Hallands nyheter hade ett reportage i både tidningen och på hemsidan med bilder och film. GT ( expressen ) Var tävlingen med som dagens bild. Den har även uppmärksammats på NZ och OZ

Surfermag la upp en bild igår från tävlingen på sin Facebook sida och den har redan över 5000 likes och 850 shares plus en hel mängd kommentarer. Ganska kul läsning faktiskt. Vissa tycker vi är galna andra tycker att vi borde surfa lake michigan där det är mkt kallare, vissa tycker vi är idioter och andra ger oss en stor eloge etc etc

Men nu ses vi ej på ett tag.. Åker till Sri Lanka om 2 timmar och stannar där 3 månader

Ha en fin vinter o vår så länge / Johan

Logga in för att svara
#104979 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Såg tidigare i december att i alla fall att det twittrades om Winter Jam Varberg av lite lokala folk som Hallandsnyheter och av en politiker i Varberg. För er som inte vet vad twitter är för påhitt så fungerar det praktiskt taget som en "djungeltrumma" där folk sänder ut kortfattade meddelande av information som sen sprids vidare av andra om det är intressant. Ibland ändras budskapet efter folks tolkningar precis som en "djungeltrumma" kan fungera. Det som skrivs på twitter där folk väljer att visa allt offentligt så syns informationen väldigt fort på sökmotorerna jämfört med vad en vanlig websidas innehåll gör eller ett forum som surfsverige. Många nyhetsredaktioner använder twitter men även Redax.

Logga in för att svara
#104982 Svar: Winter Jam Varberg 2012 11 år, 8 månader sen Stoke: 1

BillyTheKid
graphgraph

sedvanlig ordbajs

IST skrev:
Såg tidigare i december att i alla fall att det twittrades om Winter Jam Varberg av lite lokala folk som Hallandsnyheter och av en politiker i Varberg. För er som inte vet vad twitter är för påhitt så fungerar det praktiskt taget som en "djungeltrumma" där folk sänder ut kortfattade meddelande av information som sen sprids vidare av andra om det är intressant. Ibland ändras budskapet efter folks tolkningar precis som en "djungeltrumma" kan fungera. Det som skrivs på twitter där folk väljer att visa allt offentligt så syns informationen väldigt fort på sökmotorerna jämfört med vad en vanlig websidas innehåll gör eller ett forum som surfsverige. Många nyhetsredaktioner använder twitter men även Redax.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!