|
#104800 |
Go Pro - vilken föredrar du? 11 år, 10 månader sen |
Stoke: 84 |
|
Ska skaffa Go Pro, vilken är bäst, smidigast tycker ni? Och vilken ska man definitivt inte ha?
|
|
|
|
|
#104803 |
Svar: Go Pro - vilken föredrar du? 11 år, 10 månader sen |
Stoke: 50 |
Danne
|
Jag har HD 2.. den är grym. men nya är hälften så tjock och har wifi och grejer.. riktigt smutt!
|
|
|
|
|
#104804 |
Stoke: 1 |
|
Jag har haft HD hero2 innan, men sålde den för att köpa den nya Hero3, varför? det är riktigt gött att få 60 FPS i 1080p, det blev lite hackigt med 30FPS. Men det handlar om hur mycket pengar man vill lägga(Hero3 Black edition syftade jag på).
|
|
|
|
|
#104805 |
Stoke: 30 |
|
jag gillar den som man inte monterar på surfbrädan, especially om den pekar bakåt
|
|
|
|
|
#104807 |
|
Vilken är det? Var monterar man den då menar du?
Ang. Black så är den väl den senaste på marknaden, aaaaait? Vad köpte du din för?
|
|
|
|
|
#104812 |
|
Sharkboy bara dummar sig
Jag har en kompis som bor i New York så beställde bara från GoPro till henne. Så om du känner någon som ska över till staterna så är det bästa sättet! Men Hero2 är också väldigt bra alltså, kör den i 720p isåfall bara för att få 60 FramesPerSecond
|
|
|
|
|
#104816 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Ärligt talat kan inte nån spela in en parodi på alla dessa Gopro filmerna. 99 av 100 skulle lika gärna kunnat spelas in i nåns badrum med en duschslang och lite annan rekvisita.
Är det bara jag som blir åksjuk när jag ser era eländiga filmer?
|
|
|
|
|
#104817 |
|
ErikG skrev:
Ärligt talat kan inte nån spela in en parodi på alla dessa Gopro filmerna. 99 av 100 skulle lika gärna kunnat spelas in i nåns badrum med en duschslang och lite annan rekvisita.
Är det bara jag som blir åksjuk när jag ser era eländiga filmer?
Bitter much? Jag tycker det oftast blir bra, kan vara lite svårt att uppskatta vågstorlek och lite sådant men jag tycker ändå det blir rätt nice, tycker att det är bra lärdom för en själv också för att se vad man gör osv.
Sen kan man ju använda det till mycket mer än surf, jag har använt det på konserter och så, satt den på gitarrhalsen och sådär typ!!
|
|
|
|
|
#104818 |
|
Jepp, ska satsa på en Black. Bra att ha så länge jag är utan fotograf
|
|
|
|
|
#104822 |
Danne
|
Betala mitt flyg så har du en personlig fotograf helt gratis på bali så länge du vill.. deal?
skillnaden på black och silver är fjärrkontrollen..
|
|
|
|
|
#104825 |
Stoke: 33 |
|
Nja...fjärrkontrollen och:
Silver: 1080p/30fps, 720p/60fps
Black: 1080p/60fps, 720p/120fps
Gör ganska stor skillnad i slomo.
Håller med Erik att man tröttnat lite på många halvpissiga filmer.
Nyhetens behag lagt sig för längesen.
Men man får istället tänka att den kan vara som en leksak främst för sitt eget nöjes skull....kanske inte nödvändigtvis för att publicera varenda klipp på INTERNET Det är ju alltid bra att studera sig själv på film om man vill förbättra sin surf´!
|
|
|
Ändrat av mistarippa
Logga in för att svara
|
|
#104834 |
|
Men geee er, frågan handlar inte OM man ska filma utan med VAD.
Aa, men din flickvän blir nog lite sotis om du hakar på mig vet du
|
|
|
|
|
#104835 |
Stoke: 2 |
Pati
|
Att sätta fast kameran på nosen av brädet o filma sig själv borde förbjudas. Snälla var kreativa med era kameror, finns en massa intressanta filmvinklar. Men inga flera grinande ansikten tack!
|
|
|
|
|
#104838 |
Stoke: 3 |
Ljd
|
Klart roligast att ha senaste Hero3 black om man ska göra film och jobba mycket med materialet. Ska man bara ha den för att kolla på sig själv och lära sig av sina misstag kan du ju ta silver eller ännu billigare. Men för att vara en kamera som är såpass tålig och mångsidig så tycker jag inte den är speciellt dyr ändå. Tänk dock på att om ni köper den från tex USA så kan ni inte göra reklamationer eller hävda garantier mot säljarna här i Sverige utan får vända er till där ni köpt den.
Och som någon annan sa, det finns så sjukt mycket man kan göra förutom att sätta den på surfbrädan.
|
|
|
|
|
#104841 |
|
|
|
|
|
#104842 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Det där var filmat med 40 olika go pro kameror? Om de inte har fuskat med riktiga kameror vilket är ganska troligt och vanligt vid reklamfilmer.
Till sin hjälp har kamerorna monterats på : flygplan, helikoptrar?, Rc-drönare, jetskis och gudvetvad.
Samt ett fåtal små lyckade filmningar där Kelly själv håller en kamera i bakhanden när han tubar.
Hur många försök tror ni krävdes för att få de få sekunderna utan stänk på lins, vurpor, läppar i huvudet osv osv.
Tror ni på fullt allvar att ni kan förbättra er surfing mha filmning från en gopro?
Man ser ju oftast bara nån som grimaserar vid takeoff och sen står och vevar som värsta karateklanten. Bra ofta i vitvatten-skummet också.
Skulle tro ni ser hundra gånger bättre vad ni håller på med om ni riggar upp kameran på stranden eller har nån som filmar er.
|
|
|
|
|
#104844 |
|
|
|
|
|
#104845 |
Stoke: -1076 |
IST
|
Kom ihåg att fästa dit en flytboj till kameran så att den inte sjunker ifall den lossnar från fästet.
|
|
|
|
|
#104847 |
|
ErikG skrev:
Det där var filmat med 40 olika go pro kameror? Om de inte har fuskat med riktiga kameror vilket är ganska troligt och vanligt vid reklamfilmer.
Till sin hjälp har kamerorna monterats på : flygplan, helikoptrar?, Rc-drönare, jetskis och gudvetvad.
Samt ett fåtal små lyckade filmningar där Kelly själv håller en kamera i bakhanden när han tubar.
Hur många försök tror ni krävdes för att få de få sekunderna utan stänk på lins, vurpor, läppar i huvudet osv osv.
Tror ni på fullt allvar att ni kan förbättra er surfing mha filmning från en gopro?
Man ser ju oftast bara nån som grimaserar vid takeoff och sen står och vevar som värsta karateklanten. Bra ofta i vitvatten-skummet också.
Skulle tro ni ser hundra gånger bättre vad ni håller på med om ni riggar upp kameran på stranden eller har nån som filmar er.
En sak är ju säker i allafall och det är ju att du inte har en GoPro om du ens testat en? Rätta mig om jag har fel om annat. Jag har använt gopron i drygt ett år och då bland annat när jag var i bali, klart att det förekommer stänk på men överlag så blir det sjukt bra, man ser allt väldigt tydligt, du kan ju vinkla den framåt för att se vågen eller mot dina fötter för att se hur dom jobbar och hur den kan få det bättre. Sen när jag kör longboard och fäster den runt benet så får man skön fartkänsla och det ser gött ut.
Har även som jag tidigare sagt använt den på konserter och fäst på gitarren, så det är en kalasbra kamera med många användningsområden då den är liten och ändå filmar bra kvalité. [img/]
|
|
|
|
|
#104850 |
Danne
|
Liinus skrev:
Men geee er, frågan handlar inte OM man ska filma utan med VAD.
Aa, men din flickvän blir nog lite sotis om du hakar på mig vet du
och exakt vad har hon med det att göra?
Köp en black och en flytkudde till.. så blir allt jättebra! TRYCK HÄR BA!
|
|
|
|
|
#104851 |
Danne
|
oj va bra det funkade...
köp en "floaty backdoor" oxå.. som ist sa kan det va bra att ha.. lite med top notch jämf med en baj ba!
|
|
|
Ändrat av Danne
Logga in för att svara
|
|