Facebook data

1
Stadt/Ericeira i påsk?
#104764 Stadt/Ericeira i påsk? 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

Hake
graphgraph

Funderar på att dra på en surftrip under påsken, frågan är var? Jag har kikat på ett antal olika alternativ (Marocko, Fuerteventura/Lanzarote, Portugal samt Stadt i Norge) och har kommit fram till att min CSN-fyllda plånbok bara har täckning för portugal och stadt. Så tänkte kolla om någon vet hur Stadt är våg och vädermässigt under påsken/våren (mars-april)? Portugal (Ericeira) verkar stabilt men har haft svårt att hitta liknande info om Stadt.

Om ni har tips eller förslag på andra ställen som är värda ett besök under påsken så hojta till!

Blir det stadt som gäller så kommer det bli roadtrip från sthlm, eventuellt via gbg, så om någon är sugen på att haka på säg till.

Logga in för att svara
#104765 Svar: Stadt/Ericeira i påsk? 11 år, 11 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Nog fan billigare att åka en sista minuten ospec till valfri kanarieö och surfa än åka upp till stadt dessutom är det skitkallt. Åk till Lanza och bo hos Pedro som äger famara surfshop rekommenderar bungalowen som ligger i ena hörnet av stranden om ni är ett gäng. Annars finns det billiga lägenheter

Logga in för att svara
#104767 Svar: Stadt/Ericeira i påsk? 11 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kanarieöarna är ofta sönderblåsta i senvintern, åk till Irland. Azorerna kanske är bra runt påsk?
Vattnet är ju som kallast början av mars, Stadt är nog 50/50 men det är ju inte platt runt påsk.
Vad är du ute efter för typ av surf?

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#104839 Svar: Stadt/Ericeira i påsk? 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

Hake
graphgraph

Okay, stadt is out of the picture. Har kikat på både Irland och Azorerna, som båda är lovande. Det enda sura med azorerna är att hitta boende samt lite högre pris jämfört med Portugal, å andra sidan så är det lite varmar där vilket alltid är gött. Sista minuten undviker jag helst då vi är ett antal som ska åka och vi gärna planerar i förväg med jobb, plugg etc. Och flygbiljetterna ner till kanarieöarna ligger på ca 6k och jag förväntar mig inte att dom kommer sjunka den närmsta tiden

Typen av surf som önskas är varierad då några av dom som ska med aldrig har surfat innan (så surfskola är ett stort plus) för min del så undviker jag gärna rev, har surfat ett par veckor innan och sticker ner till Torö när jag får chansen men kan ju inte precis säga att jag är nån gud på brädan

Tack för era snabba svar.

Logga in för att svara
#104843 Svar: Stadt/Ericeira i påsk? 11 år, 11 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

25 mars till 4 april. Sri lanka från Köpenhamn. 5,272.00 DKK

7,065.00 SEK samma resa, fast från Stockholm.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!