Hej alla glada surfvänner!
Imorgon den 9de (andra advent ) kör vi en av världens kallaste surftävlingar någonsin.
Rapporten ser fortfarande väldigt lovande ut,
om den håller kan vi få cleana snabba högrar och vänstrar i midje till huvudhöga vågor.
Jag har varit och hämtat upp priser på Både Surfers Paradise och earphones i GBG.
Det fetaste priset är en H-bomb power heated väst värd 3000kr! Den kommer lottas ut bland de som är med i huvudtävlingen.
Störst wipeout under dagen vinner en ny bra leash. 1,2,3 pris vinner hörlurar från House of Marley och lite annat
18 surfare kommer det att bli i tävlingen. 3 heat ( 6 i varje ). De två som surfat bäst i sina heats går till final.
Efter tredje heatet kommer vi köra en expression session där alla som vill får vara med och surfa. Där kommer det också
bli fina priser.
Under dagen kommer även bästa våg och bästa trick belönas!
Hittils anmälda:
Bl.a nya och gamla landslags surfare, Sverigemästare, proffs surfare,
sponsrade surfare, locals och talanger. Även Costa rica, Peru o Panama kommer vara med o representera
Freddie Meadows
Nicklas Ivarsson
Derek Gutierrez
Christian Gonzales
Eduardo Valladare
Lucas Valladares
Nicko
Alex Sunnesson
Johan Otterdahl
Janne Persson
Johannes Persson
Lars Kallberg
6 platser kvar!!!! först till kvarn! Maila mig på
tribesession@hotmail.com om du vill vara med.
SKepparmöte 11.00 för de tävlande! de som skall vara med i expression session kan komma när dom vill.
mkt mkt viktigt o vara i tid... Samlas utanför campus vi deras parkering ( nära fästningen )
De tävlade skall vara reda att kunna hoppa i 12.00. Det ser ut just nu att vara som bäst 12-14.00
Hamnpaviljongen har extra öppet och öppnar dörrarna 12.00. Gott käk, glögg, öl m.m. Ligger ca 3 min gåväg från spotet ( 300m )
Där kommer även en prisutdelning att hållas ca 16.00
KÖR FÖRSIKTIGT! det skall snöa ca 10-20cm snö imorgon dessutom. Klä er varmt, så varmt ni bara kan.
Lycka till
MVH: Johan ( Swingkid ) Otterdahl