Facebook data

1
Ecuador
#104314 Ecuador 11 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Behöver så mkt tips som möjligt om detta land. Jag har boende i Engabao och Playas om jag vill men är sugen på Canoa. Aldrig varit i detta land men åker gärna in i Amazonas en sväng också.
Letar vänstervågor och gärna inte för mkt turister men soft i lineup. Jag har kollat en del på Wannasurf, youtube, google etc.. Men det borde finnas lite mer secrets lite varstans också?
mvh: Swingen

Logga in för att svara
#104335 Svar: Ecuador 11 år, 10 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Var där förra hösten. Hatade det landet av hela mitt hjärta. Miche älskade det året innan. Fråga honom är mitt tips. Det var han som lurade dit mig. Men om du gillar koks och crackskallar så är det ett paradis. Canoa var okey förutom alla crackhuvuden. Finns både beachbreaks och rev på ett accepterat avstånd, men de flesta som kör är crackpåverkade om du inte har egen bil. Bättre nere i söder... Men var noga med vilken tid du åker dit. Jag var där i mitten av november och det var svinkallt, både i vattnet och på land. De varma strömmarna kom först i mitten av december. Så ta med en våtdräkt om du är i fel period...

Logga in för att svara
#104336 Svar: Ecuador 11 år, 10 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Ska ge dig mer konkreta tips när jag är nykter...

Logga in för att svara
#104339 Svar: Ecuador 11 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Det var ju ett intressant inlägg med tanke på alla som jag pratat med som rest runt i central o sydamerika har alla haft Ecuador som favorit land, varav just den anledningen vill jag dit. Planen var Panama från början men de som varit i båda länderna som jag snackat med hade också Ecuador som favorit.
Jag kommer vara där de varmaste 2 månaderna då det är boardshortsväder. Kommer kanske max stanna 2 veckor på varje ställe. Sedan blir det ner till Peru för lite långa vänstrar sista månaden.

Är Quito värt ett helgbesök? Tänkte skata lite också.

Antar att du var där under den pissigaste perioden o då kanske localsen också tycker det är pissigt o slänger i sig massa kola? Jag har bott på Fuerte o Lanza i mååååånga år så jag har sett detsamma där så e ganska van vid aggro kolaface i lineup.

MVH: Swingen

Logga in för att svara
#104344 Svar: Ecuador 11 år, 10 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Om Quito är värt ett helgbesök undrar du och som ickesk8are så svarar jag ja endast för att när jag var där så blev jag väldigt imponerad av just skateparken i betong som ligger i lekparksområdet Parque La Carolina. Bara att parken ligger 2 850 meter över havet är värt besöket.
boarder-less.com/spot-review-la-carolina-quito-ecuador/

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#104346 Svar: Ecuador 11 år, 10 månader sen Stoke: 1

shorteyyy
graphgraph

Ändrat av shorteyyy
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!