Facebook data

1
CR/Panama vs Ecuador/Peru ?
#103996 CR/Panama vs Ecuador/Peru ? 11 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Det ser ut som jag o damen skall på en 3-5 månaders resa. Från slutet av Januari o framåt.
Surfa, uppleva natur, kultur och god mat. Typiska turist ställen är inte det vi är ute efter och inte heller surfskolor o liknande. Vi vill ha så billigt resande som möjligt, bra surf och trevligt folk. Kan tänka oss att hyra in oss hos någon i någon månad etc. Surfet behöver inte vara mega och heavy då damen skall med. Men gärna tubande vågor och beachbreaks. Festandet e inte viktigt alls, men gärna nån liten bar man kan köpa cerevezas i Gärna tips på grymma live musik ställen med jam session etc också!

Tar gärna tips från folk som surfat, bott ekonomiskt och rest en hel del i världen.
Jag spenderade 4000kr totalt på 3 månader i Sri Lanka med boende och mat etc och kan leva billigt.. Räknar dock med ca 3000kr i månaden som budget denna gång. Kan mer eller mindre flytande spanska.

Pratat med Svenskar som varit i Costa Rica och säger det är jätte dyrt ( jämfört med vad ?? ) även pratat med locals från Costa Rica som påstår att det är jätte billigt.
Ecuador skall vara lika " dyrt " som CR men enligt internet så stämmer det inte alls. Någon som varit i båda som kan jämföra.

MVH: Swingkid

www.jonahlake.com

Logga in för att svara
#103999 Svar: CR/Panama vs Ecuador/Peru ? 11 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#104006 Svar: CR/Panama vs Ecuador/Peru ? 11 år, 10 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

Tja, Av dina preferenser att döma skulle jag helt klart säga Ecuador/Peru. Ecuador är mycket billigare än CR och landet har betydligt mer att erbjuda, Surfmässigt har jag scorat bättre vågor i CR än i Ecuador men Peru har ju magiska vågor också. Bra surf finns att hitta i ecuador men det gäller att tajma rätt och bussresorna kan bli långa. Men t.ex. Canoa har ett soft beachbreak som kan bli riktigt bra ibland och det är mer eller mindre surf varje dag.

Något ni absolut inte får missa är Galapagos. Det bränner lite i plånkan men det behöver inte bli svindyrt, ett tips är att göra lite research innan men boka utflykter etc, på plats. Surfet där är det sjukaste jag varit med om och det finns allt från chillade rev till riktigt tunga vågor och djurlivet i vattnet är helt galet.

Men summa sumarum är att Ec/Peru är en billigare resa med mycket mer sevärdheter men det är även en resa med lite mer utmaning.

Har gjort tre säsonger i Cr och varit i peru i 1 månad och hängt i ecuador i 3 månader så tipsen kan du ta på allvar.. hehe

för 3 tusen i månaden blir det mycket ris och bönor och halvsjabbigt boende men det kan gå om du håller i pengarna

good luck

Logga in för att svara
#104007 Svar: CR/Panama vs Ecuador/Peru ? 11 år, 10 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Var är vågorna bäst i Januari, Costa eller Ecuador?

Hört om många som åkt till Ecuador den tiden och inte fått några goa vågor? Plockar de inte upp både NW och Syd swell?? Men sen går de rykten om goa högerpoints??

Costa är ju dyrt som fan i jämförelse..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!