Facebook data

1
Tips på boenden, breaks på fillipinerna
#103983 Tips på boenden, breaks på fillipinerna 12 år sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Tja! Är det någon som har några tips på breaks och boenden på öarna Lauzon och Siargo?
Är det crowded ute i vattnet eller hur var det?
Ska dit i Januari med 2 vänner och lite tips hade vart gött!

Logga in för att svara
#103988 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 12 år sen Stoke: 1

Hype
graphgraph

Var på Siargao okt/nov förra året. Bodde billigt i en enkel hydda i mellan GL och Cloud 9. Hette typ Tiger rose eller nått sånt. Men flyttade sen närmare till Cloud 9, 101 hette det. Riktigt bra mat. Cloud 9 kan vara riktigt crowded. Quicksilver och Outer jacking horse var inte så crowded. Mitt favoritställe fick man åka båt till, break utanför Daku Island. Sjukt lång höger, inget folk alls när jag var där. Jag gillade allt med Siargao, underbara människor, god mat och sjukt billigt. Ett tips ifall ni inte redan vet det är att det är lite krångligt att ta sig dit. Tror det bara går ett direktflyg i veckan. Annars är det båt i från Surigao City som gäller. Kanske finns fler möjligheter som jag missade.

Logga in för att svara
#103997 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 12 år sen Stoke: 0

Paulsson
graphgraph

Tjena Kallek.

Jag har inte mkt tips att komma med men jag o syrran ska dit och surfa samma tid. De vore kul o ta en surf eller ett par kalla!

Ha det gött!

Logga in för att svara
#104010 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 12 månader sen Stoke: 2

Chappy
graphgraph

Tjena! var på Siargao förra året å de e sjukt najs! Tipset är att flyga till Cebu och från cebu ta planet till ön. www.cebupacificair.com bara glida in där å kolla när flyget går (tror det är måndag, onsdag å fredag)

När det gäller boende så bodde jag på ett soft ställe som hette kawili beach resort. låg mellan General Luna och Cloud 9.. Januari kan tyvärr vara regnperiod vad jag hört (va själv där i slutet av februari).. Crowded kan det bli ibland.. eller ja, om man tycker 10-15 pers är mkt;)

Men iaf, Filippinerna är ett av d softaste ställena jag åkt till:) Ska själv tillbaka i februari så kanske ses då!

Logga in för att svara
#104035 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 12 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Hype- Jag har tittat på just tigerrose faktiskt, daku island, jepp taget!

Paulsson- De hade vart nice! Har ni bokat boenden o de redan? vart där förut?

Chappy - Flög du med surfbräda från cebu till siargo? Gick det? Har hört och läst att dom inte vill ta surfbrädor... Kawili där såg riktigt bra ut, nära och bra till allt?

Hyrde ni moppe för att komma till de olika breaken eller tog ni transporter?

Logga in för att svara
#104082 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 11 månader sen Stoke: 2

Chappy
graphgraph

Kallek skrev:
Hype- Jag har tittat på just tigerrose faktiskt, daku island, jepp taget!

Paulsson- De hade vart nice! Har ni bokat boenden o de redan? vart där förut?

Chappy - Flög du med surfbräda från cebu till siargo? Gick det? Har hört och läst att dom inte vill ta surfbrädor... Kawili där såg riktigt bra ut, nära och bra till allt?

Hyrde ni moppe för att komma till de olika breaken eller tog ni transporter?

Det va inga som helst problem med surfbräda varken dit eller hem.. De flesta som ska till ön ska ju dit å surfa så:) Kawili ägs av en svensk kille som heter Robert så de e bara å kontakta Kawili på facebook så kan han hjälpa er.

Vi hyrde moppe för att kunna ta oss till alla olika spots, annars kan man hyra en båt vid stranden som tar en till Daku, som förövrigt är sjuuukt bra när det väl funkar:) Men det finns hur många olika spots som helst, snacka med ketoy, jeff eller cheche så kan dom ta med er till lite schysta ställen (bjud dom på lite tandyay )

Pm mig om du har fler frågor:)

Logga in för att svara
#104168 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

Paulsson
graphgraph

Jag har två veckor själv innan syster o familjen kommer så jag tänkte hyra en moppe och sticka norrut på siragao ett tag så nej inget boende bokat för den tiden sen har vi ca två vekor på kawilli resort. Jag har inte vart där tidigare men är riktigt taggad.

Logga in för att svara
#104512 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 10 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Paulsson- Vi kommer att vara där från 1o Januari, Vi kommer att boka på kawalli. Sen ta oss norrut till Marcos at burgos, som verkar vara ett shysst boende och många vågor i närheten. Då syns vi kanske där!

Logga in för att svara
#104516 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 10 månader sen Stoke: 0

Paulsson
graphgraph

Right, låter bra man. Jag kommer vara på Kawili när ni kommer så vi kommer garanterat springa på varandra.

Logga in för att svara
#104624 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 10 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Paulsson, grymt, kul! När åker du ner till fillipinerna? Så du reser med familjen?

Jag och en kompis åker från Göteborg, sen åker en surfkompis från sthlm dit några dagar tidigare. Han kanske får med sig någon mer, osäkert just nu. Han var inne på att boka på kermit som ligger tvärsöver gatan som jag förstått det. lite billigare. Men vi tar kawaili.
Har du vart där förut?

Logga in för att svara
#104646 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 10 månader sen Stoke: 0

Paulsson
graphgraph

Jag landar den 12 Dec och kommer nerifrån Oz familjen kommer typ runt julafton tror jag. Sen ska jag o syrran vara kvar och surfa så mkt som möjligt, kanske inte blir Siargao hela tiden dock.

När kommer polaren ner?

Okej, Jag ska faktiskt bo på Kermit när jag kommer ner och flyttar till Kawaili när familjen kommer.
Jag har inte varit där förrut. Hoppas bara att ön står kvar när jag ska dit då flyg är inställda och ön typ evakuerad då Typhoonen Pablo är på ingång....

See yah!

Logga in för att svara
#104685 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 10 månader sen Stoke: 2

Chappy
graphgraph

Ön är kvar då Typhoonen missade ön! Hälsa Max på Kawili å ta med lite snus åt honom så blir han nog glad!))

Logga in för att svara
#106242 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Surf n Smoke
graphgraph

Kermit är både bättre och billigare än kawili, kan varmt rekommendera de! Många av local's som jobbar där är duktiga surfare och visar gärna bra breaks! Happy surftrip!

Logga in för att svara
#106267 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Har varit där nu (Januari) bodde på kawili och trivdes mycket gott! Deras deluxe bungalow är riktigt bra. Kermit var fullbokat den perioden. Åker tillbaka nu i Augusti och stannar i 3 veckor. Om det är någon som ska dit och vill hänga,surfa eller ta en bärs så hör av Er. Har koll på några spots och sköna restauranger

Logga in för att svara
#107366 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

Funderar starkt på att dra dit i april. Hur är förhållandena under den årstiden?

Logga in för att svara
#107392 Svar: Tips på boenden, breaks på fillipinerna 11 år sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

www.lowpressure.co.uk/surftravelplanner/region.aspx?region=192

Inte den bästa perioden att åka dit tyvärr. Bästa förhållanden brukar vara Sep-Dec
Var där nu i Augusti, det var helt ok...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!