Juttz skrev:
Jo, varit inne på samma tankar. Nu flyger ju Norwegian till Reykjavik också. Sen kostar det väl ändå skjortan att hyra bil och bo där trots landets ekonomiska kollaps för ett antal år sen.
Hittade till och med ett surfcharter-bolag: www.arcticsurfers.is/
Jämförs med ett ocrowded Marocko. Aningen lustig jämförelse, men ocrowded lär det säkert vara med tanke på både temperaturen och kostnaden att både ta sig dit för flesta samt uppehället.
Någon som sitter på bra tips om hur man minimerar kostnaden utan att köra arktisk camping och hänga ut så länge som möjligt i detta land?
Om du ska stanna ett längre tag på Island skaffa en mindre husbil och ta färjan från Hirtshals, kostade mig cirka 12 papp sommaren 2011.
Surfet påminner inte alls om Marocko och landet är ju förmodligen rena motsatsen också.
Lavarev, pointbreaks och svarta stränder, det finns bra surf runt förmodligen HELA kusten.
Norra sidan får en hel del mer svall än man anar och kan vara ett bra val på sommarn om vädret ligger rätt med svall från No vilket det ofta gör med högtrycket över skandinavien.
Jag vet inte när färjan slutar gå men den går oregelbundet när hösten och vintern kommer och det är nog ingen nådig resa på den årstiden.
Färöarna kan man också stanna på med ett stopp om man tar färjan till Island, när vi seglade förbi kikade jag efter surfspots men det är mest bara klippväggar överallt men om du letar som fan kommer du kanske hitta nåt. Flera har ju försökt, det finns reportage i surferspath eller om det var surfersjournal? Strömmarna runt öarna är livsfarliga.