Facebook data

1
Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland
#103423 Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 6

Gerborn
graphgraph

Hola fellow surfers!

Jag flyttar till Costa Rica om 9 dagar, till det har jag startat www.TaBilenTillIsland.com En Surfblogg men som också handlar om livet over sea i övrig! Kommer att komma filmer, bilder och förhoppningsvis riktigt fina surfhistorier med lagom mycket ljug i. Hoppas ni finner nöje i detta!

Kolla gärna in sidan och vi finns på Facebook också, TaBilenTillIsland, enjoy!

Ciao

Gerborn

Ändrat av Gerborn
Logga in för att svara
#103425 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Island är ju inte helt nära Costa rica? Jag fattar noll..

Logga in för att svara
#103426 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 6

Gerborn
graphgraph

Ne och jag ska flyga så allt är helt galet, fast det är ett snyggt namn.
Har haft det som mailadress i många många år, och nu va det dags att ta steget ut från maildress-ghettot in bland de lite finare!
Med andra ord, det är bara ett schyst namn.

"Stick och brinn!", "Far åt pipsvängen!", "Ta bilen till island!" "Far dit pepparn växer!"

Logga in för att svara
#103428 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Så Stavanger døg inte før dig Gerborn! Hehe, de e ju nice væder å trevligt hær så førstår inte varfør CR lockar mer??

Logga in för att svara
#103433 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

TABILEN TILL ISLAND är ju för fan rena drömresan.

Logga in för att svara
#103436 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Jag hoppades på att det skulle handla om surf på Island........

Logga in för att svara
#103437 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 6

Gerborn
graphgraph

marQs:
Ahw St:Avanger! magiskt ställe, saknar det varje dag!!

ErikG:
Absolut, kör hårt!

pennywize:
Tyvärr inte, dom har dock vulkaner i Costa Rica också. I alla fall nått

Logga in för att svara
#103439 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

ErikG skrev:
TABILEN TILL ISLAND är ju för fan rena drömresan.

4 SURE!
Kostar skjortan å man måste ha uppblåsbara dæck på en 4x4 bil ! Då ære nice som fan har jag hørt!

Logga in för att svara
#103440 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kostar 12 papp tur och retur, du behöver verkligen inga uppblåsbara däck. Ringvägen runt Island går fint att köra med vanlig bil. Åtminstone under sommarsäsongen.

Logga in för att svara
#103442 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Det finns faktiskt dæck utan luft i så du har en poæng, men de flesta dæck ær uppblåsbara. . .
Hehe. . .

Næj men vad jag mena man kan ju cruisa runt i stæder å på bra vægar sommar som vinter med vilken bil som helst men som jag skrev ska man ha det nice som fan eller mao æventyra utøver det vanliga med bil så kan man ta å utnyttja deras ganska unika terrængkørningslag (egentligen vægar som syns på kartan men inte ute i naturen), køra på glaciærer, genom forsar och uppfør vulkaner. . Då behøver man ovan næmnda, ballongdæck å 4x4, å snorkel.

Har en væn som åker varje sommar med en stor jeep utrustad på så vis, tælt och familj tar han med och han beskriver det som mycket meget mighty nice å spænnande + surf ! ! !

Man kan hyra såna bilar på plats men det ær rætt dyrt det oxå, precis som båtbiljetten på 12k! Før en bil å en person!?

=)

Ändrat av marQs
Logga in för att svara
#103443 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Såg på surfbloggen att du Gerborn skulle engagera dig med ett av Esterillos Oeste lokala ungdomsgäng. Är det något som du kommer att blogga om hur det blir?

Annars kul o följa din blogg kan jag tänka mig.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#103460 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Vad ska du göra i Costa rica? Inte bara semestra antar jag eftersom det låter som om du flyttar dit.

Logga in för att svara
#103462 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 6

Gerborn
graphgraph

IST:
Yes jag har kontakt med en pastor där, Dennis Leon. Hoppas kunna vara till hjälp i stor stor utsträckning som möjligt i hans arbete med ungdomarna där. Framförallt i början, och absolut kommer det att skrivas om

Va bra, roligt!

Hea:
I början ska jag bara, surfa, lära mig spanska och landet, försöka vara till så stor hjälp jag kan för dom där borta och helt enkelt komma in i landet. Det kommer bli underbart, i framtiden drömmer jag om att starta ett surfcenter för ungdomar. Ett ställe dom kan komma till en längre tid(1-2mnd) och få fokusera på vad som verkligen är viktigt här i livet. Vad som verkligen betyder något. Bygga bra relationer med varandra, andra människor och med Gud. Få leva i en god atmosfär med bra förebilder och samtidigt hjälpa andra, som jag tror ligger till stor grund för hur vi mår och vilken person man blir. Det är sjukt viktigt att hjälpa varandra!
För att genomföra det, så ska jag förbereda mig med det jag kan och det är det jag ska göra och bloggen kommer att följa det!

Christoffer

Logga in för att svara
#103464 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Kan inte annat än å ge dig en stoke, kärlek å respekt för dina goda tankar och inom kort handlingar! Å jag vet att du inte kommer fakka ur, bli girig å svika folket för egen vinning. För du har en tro djupare än pengar på fickan tron. Go and flow rescue some souls and you will have alot of bro's, sisters too cause they wont be afraid of u if your heart is clean pure and true. . .

Logga in för att svara
#103465 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

marQs skrev:
Det finns faktiskt dæck utan luft i så du har en poæng, men de flesta dæck ær uppblåsbara. . .
Hehe. . .

Næj men vad jag mena man kan ju cruisa runt i stæder å på bra vægar sommar som vinter med vilken bil som helst men som jag skrev ska man ha det nice som fan eller mao æventyra utøver det vanliga med bil så kan man ta å utnyttja deras ganska unika terrængkørningslag (egentligen vægar som syns på kartan men inte ute i naturen), køra på glaciærer, genom forsar och uppfør vulkaner. . Då behøver man ovan næmnda, ballongdæck å 4x4, å snorkel.

Har en væn som åker varje sommar med en stor jeep utrustad på så vis, tælt och familj tar han med och han beskriver det som mycket meget mighty nice å spænnande + surf ! ! !

Man kan hyra såna bilar på plats men det ær rætt dyrt det oxå, precis som båtbiljetten på 12k! Før en bil å en person!?

=)

Min vw buss, jag och min flickvän kostade runt 12 papp tur och retur sommaren 2011. Färjan till Island var smockfull med 4x4 freaks med de märkligaste typer av fordon man kan tänka sig.
Vill man köra terrängkörning eller en del genvägar runt ön behöver man 4x4 men väldigt många surfställen går att köra till utan 4 hjulsdrift. Även många grusvägar är i skick för vanliga bilar. Ringvägen runt Island är asfalterad nästan hela vägen och går väldigt ofta nära kusterna. Nordkusten har så mycket surf att man knappt tror sina ögon.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#103467 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Vi knatchade gerborns tråd å börja snacka surf, såg att de fanns en tråd under om surf på island, låt oss pumpa den med info istället för Island är ett intressant resmål, bil eller ej 4x4 eller en corolla utan tak, anything is possible såklart, jag gillar å köra på håriga vägar så därav e jag lite extra sugen på en stark bil där. Men egentligen är de nog surfen å naturen som lockat å de ser man nog bäst i vattnet å till fots. Korsade hardangervidda i 30 minus å en halvmeter snö i just en corolla en gång, snöpåsar på drivhjulen gjorde det omöjliga möjligt, tog 12 timmar å många spadtag å gruskastningar. Men de gick. Hehe. . Island är ett resmål ja måste till. Men som sagt vi låter g ha tråden sin å drömmer Island i den andra. sry G! :/

Logga in för att svara
#103470 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Beklagar Gerborn men så går det när man har ett knasnamn på sin blog hahaha

Logga in för att svara
#103471 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 12 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Gerborn skrev:
IST:
Yes jag har kontakt med en pastor där, Dennis Leon. Hoppas kunna vara till hjälp i stor stor utsträckning som möjligt i hans arbete med ungdomarna där. Framförallt i början, och absolut kommer det att skrivas om

Va bra, roligt!

Hea:
I början ska jag bara, surfa, lära mig spanska och landet, försöka vara till så stor hjälp jag kan för dom där borta och helt enkelt komma in i landet. Det kommer bli underbart, i framtiden drömmer jag om att starta ett surfcenter för ungdomar. Ett ställe dom kan komma till en längre tid(1-2mnd) och få fokusera på vad som verkligen är viktigt här i livet. Vad som verkligen betyder något. Bygga bra relationer med varandra, andra människor och med Gud. Få leva i en god atmosfär med bra förebilder och samtidigt hjälpa andra, som jag tror ligger till stor grund för hur vi mår och vilken person man blir. Det är sjukt viktigt att hjälpa varandra!
För att genomföra det, så ska jag förbereda mig med det jag kan och det är det jag ska göra och bloggen kommer att följa det!

Christoffer

Ja vad bra att du kommer att berätta om det, då kommer jag definitivt följa din blogg med det annurlunda namnet. Jag har funderat en längre tid på hur andra med ungdomsledarroller i mer exotiska länder jobbar med sina ungdomsgäng i förebyggande syfte där en aktivitet berikar någons verksamhet och livsstil. Jag har bara koll på sånt från Sverige.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#103510 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 11 år, 12 månader sen Stoke: 6

Gerborn
graphgraph

Kul att ni visar intresse, jag ska försöka ge tillbaka så mycket det går

Logga in för att svara
#103523 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 11 år, 12 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

Jag ska flytta till El Salvador o gå me i Mara Salvatrucha. Min blogg ska heta ta bilen från malmö stanna i el salvador gå med i ms13 o bli gang bangad av gangbangers .com

Logga in för att svara
#103527 Svar: Ny Surfblogg- TaBilenTillIsland 11 år, 12 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

använd kondom mannen!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!