Jag planerar en trip till centralamerika för att lära mig att surfa, jag har aldrig surfat innan (har åkt snowboard i 15år om nu det hjälper något) Har läst en del om centralamerika och det verkar vara fantastisk surf där. Men lite frågor då:
Planen är att börja med Surfakademiens 10dagars surfskola i Santa Teresa Costa Rica, frågan är då hinner man verkligen få en bra grund på 10 dagar så man klarar sig hyfsat själv sen?
Har läst att Costa Rica är lite dyrare än tex Niqaragua och Panama, är det extrem skillnad.
Min plan är att vara borta 3-4månader kanske och då hyra/köpa en bil så man lätt kan ta sig fram och stanna där man vill osv. Någon som har erfarenhet av det?
Jag tar tacksamt emot tips på schysst surf-spots i Costa Rica, Niqaragua, Panama m.fl. som passar nybörjare och inte är allt för exploaterat (beror väl lite på när man är där men iaf)
Sen en annan fråga vad gäller bräda, vad ska man tänka på när man köper sin första bräda, lite jobbigt om man blir blåst av någon bräd-försäljare i San Jose första dagen. Lite tips kanske
Jag låter väl helt förvirrad, men tar tacksamt emot alla tänkbara tips.