Facebook data

1
Tenerife!?
#103006 Tenerife!? 12 år, 4 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Tjingeling!

Åker med familjen till Teneriffa (Las Americas) i början av oktober och är borta en vecka. Sommaren här hemma har ju varit sisådär. Tänkte smyga iväg och plaska litegran, och letar därför efter en smörig våg som gjord för longboard på denna ö. Några tips skulle uppskattas...La Derecha...Playa Jardin!?

Brukar ju vara lite svårt att hyra ok longboards...någon som vet hur utbudet ser ut...bra/billiga/trevliga surfbutiker mm?

Andra tips på tänkbara familje aktiviteter och trevliga restauranger välkommnas också mer än gärna...

/Jonas

Logga in för att svara
#103016 Svar: Tenerife!? 12 år, 4 månader sen Stoke: 1

BillyTheKid
graphgraph

skräpcity dude!! Åk till Moroko istället!

Logga in för att svara
#103019 Svar: Tenerife!? 12 år, 4 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Ahh ja vet...men det är ingen surfresa utan en familjeresa. Det är billigt/tillrättalagt och små barn älskar sånt här, barnpooler med rutchkanor, bamseklubbar där man träffar andra barn mm.

Men om förhållandena och förhållandet tillåter kanske det kan bli någon timme i vattnet ändå, och eftersom att tiden är knapp i dessa fall uppskattas alla tips så att man slipper springa runt och irra...

Logga in för att svara
#103023 Svar: Tenerife!? 12 år, 4 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Har bara varit på Tenerife en vecka så du får ta mina tips med en nypa salt.

Har inte så bra koll på hur det är med långboards men bryten inne i Las Americas borde kunna fungera även med longboard om det inte är allt för stort. Min uppfattning är att det inte blir riktigt samma size i Las Americas men däremot verkar det ofta vara rena fina förhållanden. Det finns några surfshoppar i Las Americas men jag vet inte hur de har det med longboardutbudet.

Var också där med familj. Siam Park var en höjdare för vår 6-åring som gillar vattenrutsch. De har även en vågpool med en "riktig" surfbar våg (men när den är öppen för surf har vet jag inte). Bamseklubb = surftid. Bra investering

Logga in för att svara
#103024 Svar: Tenerife!? 12 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

BillyTheKid skrev:
skräpcity dude!! Åk till Moroko istället!

Ja just det för det är så ofantligt dålig surf på kanarieöarna, man MÅSTE bara åka till Marocko helt enkelt.

Logga in för att svara
#103027 Svar: Tenerife!? 12 år, 4 månader sen Stoke: 9

våt dräkt
graphgraph

Om du går till el conqistador TIDIGT PÅ MORGONEN kan du få en del fina longboardvågor.
Senare på dagen blåser vågorna oftast sönder och det blir mycket folk.
Du kan nog hyra en hygglig longboard på någon av surfshopparna.
Efter surfet tar du en cortado på cafeet alldeles ovanför brytet.

Logga in för att svara
#103071 Svar: Tenerife!? 12 år, 3 månader sen Stoke: 3

ännna
graphgraph

på las americas stranden finns det ett bås därnånstans mitt på stranden där de har lektioner och även bräduthyrning. inga höjdarbrädor kanske men du kommer ut i vattnet iaf!

Logga in för att svara
#103073 Svar: Tenerife!? 12 år, 3 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Tack för alla svar!

ser ju ut att kunna bli lite mer surf än man trodde.

Siam Park:
"Siam Park beats many records, but the one we are especially proud of is our exhilarating wave pool. We have the biggest wave in the world and the waves in our pool reach up to 3 metres high."
Låter ju ganska fräckt. Finns en video på deras hemsida

...för övrigt såg det kul ut...även för mig ...det fanns något som heter "Tower of Power"...

/Jonas

Ändrat av tjoonas
Logga in för att svara
#103264 Svar: Tenerife!? 12 år, 3 månader sen Stoke: 6

Angie
graphgraph

Las americas bjuder på en hel del olika spots med gångavstånd mellan. Som sagt är el conquistador och Palmeras (mellan la dereacha och izquierda) nog bäst lämpad för longboards. Surfa tidigt på morgonen är tricket om du inte vill ha sönderblåst skräp. Palm beach surfshop är helt klart den bästa både gällande utbud och trevlig personal! Hör av dig om du undrar ngt mer, tillbringade 5 mån på teneriffa förra året!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!