Facebook data

1
Ihla Grande och Buzios, Brasilien
#102751 Ihla Grande och Buzios, Brasilien 12 år, 3 månader sen Stoke: 0

Anton
graphgraph

Hej, är det nån som surfat i Buzios och Ihla Grande och kan berätta/tipsa lite om surfet där? Ska till Rio och väljer mellan att åka norrut eller söderut. Tack!!

Logga in för att svara
#102758 Svar: Ihla Grande och Buzios, Brasilien 12 år, 3 månader sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Beror nog lite på när du tänkt åka på året.

Jag var på Ilha grande i december, varmt och skönt, men som resten i Brasilien den perioden - ganska små vågor, vissa dagar platt. Dessutom bor du inte vid surfet utan måste ta en båt alt. lång jävla hajk för att komma till surfbara stränder.

Buzioz var jag i Juli, mkt vågor och offshore. Finns mkt olika vågor som ligger hyfsat nära varandra. Jag surfade Geriba som var bra, dock crowded samt rätt kallt i vattnet - u behöven minst en shorty om inte en 3/2. Sen ärdet ju relativt nära från Buzios att ta sig till saquarema som ska vara sjukt bra, framförallt under vår sommar.

Vill du ha tips i Rio så kan du skicka ett pm till mig.

Ha det sweet, Brasilien är jävligt nice:)

Logga in för att svara
#102760 Svar: Ihla Grande och Buzios, Brasilien 12 år, 3 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

You are in for a treat!! Surfet vid denna tid i Ihla Grande är riktig bra och framförallt det är lågsäsong i Brasilien vilket betyder ingen regn och inga folk..Annars är dessa stränder ganska så fulla eftersom både folket från Sao Paulo och Rio tar semester här...Nära till båda ju!! Du måste sticka ner till Ubatuba!! det är paradiset på jorden! De lokala är riktig vänliga, surfet är riktig bra och du kan bo för en spottsyver vid en bra hotell nere vid stranden och ha tre min. promenad till standen! DO IT!!

Blir lite avvis, Brasilien är riktig fin!

E

Logga in för att svara
#102844 Svar: Ihla Grande och Buzios, Brasilien 12 år, 2 månader sen Stoke: 0

Anton
graphgraph

Ska dit i augusti. Tack så mycket för svaren!!

Logga in för att svara
#102846 Svar: Ihla Grande och Buzios, Brasilien 12 år, 2 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Åk till Florianopolis Fast det är ju längre söderut. För mycket folk runt jul och nyår (det är dit Brasilianarna åker på semseter) men i Augusti är det inga probs.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!