Facebook data

1
låsa fast brädor på biltaket?
#102748 låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 2

OscarM
graphgraph

Jag och tjejen planerar att ta en lite roadtrip och ha med två surfbrädor på taket av bilen. Frågan är om någon av er har några tips på hur man skulle bära sig åt om man skulle vilja låsa fast brädorna på taket om man skulle få för sig att lämna bilen och brädorna ett tag? Som det ser ut just nu kör vi med vanliga spännband från Statoil.
Idéer och tips motages gärna.

Fred.

Logga in för att svara
#102750 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Att skaffa ett soft rack och sedan slänga in brädorna i bilen när man parkerar är väl standard. Brukar vara snällare mot tak mm. Safe travels!

Logga in för att svara
#102753 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

råd ovan går bra ! om du har takrecker och spännband,som är bäst och säkrast för dina brädor på en lång resa, måste du tyvärr ta loss de varje gång du ska lämna bilen och stoppa de in i bilen!! det är det säkraste sätt du ha!..glömma inte att slänga en stor strandhandduk över de för att minska smälltrisken på vaxen i bilen i varmare klimat och oxå samtidigt täcka de så att tjuvar inte se de lika lätt..lycka till..en tips när det är riktigt varmt är att lämna alla fönstrar öppen bara kanske 1-1½cm för att släppa ut varm luft! peace, rat

Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
#102756 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 0

en0
graphgraph

Hej Oscar,

Jag köpte dessa till takräcket innan en roadtrip i början av sommaren, www.thule.com/sv-SE/SE/Products/Watersports/WatersportCarriers/Thule-V%C3%A5gsurfh%C3%A5llare-832
Kostade bara 700:-

Går inte att låsa men brädan (brädorna) ligger väldigt bra och är snabbt att spänna/spänna upp.
För två brädor lägger du bara en liten handduk mellan brädorna.

Vill du kunna låsa fast dem utan att ha dem inne i bilen får du nog tänka takbox.

Lycka till!

Logga in för att svara
#102768 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 2

OscarM
graphgraph

Tack för tipsen, har fixat takräcken och klätt in dem i varmvattenrörs-issolering . thule räcket såg riktigt schyst ut. Mitt problem med attt låsa in brädorna är att den ena är en 10 fots longboard.. shiit dom är stora men ols school is the new school.
Tänkte att det fanns ett standard knep som loangboardre annvänder sig av.

Logga in för att svara
#102770 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 0

thomasberggren1
graphgraph

Hmm funderar över samma sak ..nästan; Verkar svårt att hitta hyrbil med takräcke då man åker utomlands. Ett sk soft rack som näms ovan vore kanske lösningen men var får man tag i ett sådant ?

Logga in för att svara
#102771 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Magicseaweed.com mfl kränger dem! Ofta får man inte räcke även om man bokar det så det är en bra pryl!

Logga in för att svara
#102773 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Nej gå ner på mindre bräda bums !!

Logga in för att svara
#102774 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

OscarM skrev:
Tack för tipsen, har fixat takräcken och klätt in dem i varmvattenrörs-issolering . thule räcket såg riktigt schyst ut. Mitt problem med attt låsa in brädorna är att den ena är en 10 fots longboard.. shiit dom är stora men ols school is the new school.
Tänkte att det fanns ett standard knep som loangboardre annvänder sig av.

Brädor med fenbox går att sätta i ett låsbleck i. Finns säkert på nätet om du googlar runt lite, eller kanske hos nån vindsurfbutik.

Logga in för att svara
#102785 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jim P
graphgraph

Det finns lås som man kopplar in i leashfästet. Se dockslocks.com/

Logga in för att svara
#103180 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 1 månad sen Stoke: 0

Captain_Kangaroo
graphgraph

Ingen som vet någon som säljer softracks i Sverige, gärna i sthlm?

Logga in för att svara
#103181 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 1 månad sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Dom här tjackade jag, funkar klockrent

www.surfers.se/sv/vagsurfing/tillbehor/fcs-soft-racks.html

Logga in för att svara
#103182 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 1 månad sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Logga in för att svara
#103183 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 1 månad sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Logga in för att svara
#103185 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 1 månad sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Jag köpte ett nytt softrack på O'hana i Halmstad (ohana.se). De skickar fraktfritt eller billigt. Kanske lite tunnare vaddering än mitt gamla, men bättre spännen och tar väldigt lite plats i resebagen.

För låsning finns ju även spännband med ståltråd i. Har sneglat på dom många gånger och alla jag snackat med som har ett par säger att de är hur säkra som helst. Vette 17 om de går att dra genom bilen dock, kanske för tjockt att gå igenom stängda dörrar? Vet inte om det blir tight nog utan räcke och vet inte om de finns någonstans i Sverige (men självklart på nätet). Kan du få in dem i bilen är det nog enklast.

/JB

Logga in för att svara
#103190 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 1 månad sen Stoke: 0

Paulsson
graphgraph

Jag tror jag hittat vad du letar efter i ett surf mag fran OZ dock ingen egen erfarenhet fran produkten.

Har e lanken i alla fall.
kanulock.com/

Logga in för att svara
#103193 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 1 månad sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Jesper B skrev:
Jag köpte ett nytt softrack på O'hana i Halmstad (ohana.se). De skickar fraktfritt eller billigt. Kanske lite tunnare vaddering än mitt gamla, men bättre spännen och tar väldigt lite plats i resebagen.

För låsning finns ju även spännband med ståltråd i. Har sneglat på dom många gånger och alla jag snackat med som har ett par säger att de är hur säkra som helst.

Vette 17 om de går att dra genom bilen dock, kanske för tjockt att gå igenom stängda dörrar?
/JB

Om det inte går att få emellan stängda dörrar är väl en lösning att öppna fönstrena och dra dem den vägen.

Logga in för att svara
#103198 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 1 månad sen Stoke: 0

MaddeNZ
graphgraph

Budget! Lite skumgummi runt ett par vanliga takräcken + silvertejp, vanliga spännband och sedan lägga in bräderna när ni lämnar bilen funkar hur bra som helst!

Logga in för att svara
#103199 Svar: låsa fast brädor på biltaket? 12 år, 1 månad sen Stoke: 18

erc
graphgraph

Det enklaste e ju att skita i longboard. Men om man inte vill det så:
store.magicseaweed.com/Security/Browse/14/
Kolla MSW

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!