Ja, men när det är snömodd, lerigt och kallt som fn i vinden är det inte lika lätt att komma iväg på en lunchsurf längre när man måste gå minst 600 m eller mer... Dessutom: VAR parkerar du 600 m där ifrån utan att få klagomål från någon annan boende?
Här lite ytterligare dialog från
www.surfzone.se:
Sv: vägbom uppsatt vid Åsa stenudde 2012-06-08, 19:44
KAN det bero på att visa vill hävda sin rätt att utnyttja allemansrätten, och därför bryter mot allemansrätten, har brist på respekt för lokalbefolkningen och struntar i inofferciella överenskommelser....
Folk som inte surfar tröttnar på att folk parkerar som idioter, skäpar ner, tar onödigt mycket plats, etc. Etc.
Tyvärr märks bara de som missköter sig, men straffet påverkar även de som försöker sköta sig.
---------------------
www.kallsup.nu
---------------------
bohm
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till bohm
Besök bohms hemsida!
Hitta fler inlägg av bohm
Lägg till bohm i dina kontakter
above_the_law
Pooh-Bah
Reg.datum: Dec 2005
Aloha Power: 37
Sv: vägbom uppsatt vid Åsa stenudde 2012-06-08, 22:00
Ursprungligen postat av pripps
Inte allt,det bommades en del i Askimsviken också !
/T
Ja, men den bommen kan vem som helst med A-nyckel låsa upp. Bara att såga till hos skomakaren. Annat med den i Åsa eller? Antar det....
Nu är det WAR!
Tycker nog att vi (de flesta) krupit länge nog för den där bittra änkan där ute som har så svårt att unna andra natur av det slag som bara vi surfare förstår oss på... Död åt Tengil! And I mean it!
[SIGPIC][/SIGPIC]
Nicco Schiller
www.kiteclub.se
www.kitestoked.se
www.schilleractionsportsevents.com
above_the_law
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till above_the_law
Skicka e-post till above_the_law
Besök above_the_laws hemsida!
Hitta fler inlägg av above_the_law
Lägg till above_the_law i dina kontakter
above_the_law
Pooh-Bah
Sv: vägbom uppsatt vid Åsa stenudde 2012-06-08, 22:15
Tror hon (med grannar) bittert kommer att få ångra detta tyvärr...
Om jag vore 30 år yngre skulle jag gjort som när jag lyssnade på Ebba Grön, KSMB, The Clash och The Ramones, rymde från våra fotbollstränare i Tjockholm för att gå på New Sport House... och sedan göra det som var RÄTT... Kopiera deras ena U-ramp sidostycke, sno virke från alla byggen i OXD och bygga en engen (livsfarlig) skapelse så fort som möjligt. Var det några gamla damer som klagade så gapade vi "Häng GUD!" och snärtade med våra hemgjorda piskor av kort sälj och morsans tvättlina med avskalt hölje längst ut och en knut. Det gör ont, väääääldigt ooooont att träffas, men mer effekt att bara höra snärten över huvudet;-)!!! Inte illa menat alls men vi hade ju RÄTT!!! Ju mer emot lagen desto bättre just då iofs... Ungar:-)! Känner mig plötsligt VÄLDIGT ung när jag hör sådant här!!! Black Flag / Henry R for ever: "Drink, drive, kill, don´t think". IRONI!!! ok? ellerrrr inte? Du bestämmer...
[SIGPIC][/SIGPIC]
Nicco Schiller
www.kiteclub.se
www.kitestoked.se
www.schilleractionsportsevents.com
above_the_law
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till above_the_law
Skicka e-post till above_the_law
Besök above_the_laws hemsida!
Hitta fler inlägg av above_the_law
Lägg till above_the_law i dina kontakter
Doc
Gammal räv
Reg.datum: Jul 2004
Aloha Power: 32
Trist. Men jag kan inte låta bli att tänka på att om folk haft en lite annan attityd och låtit bli att köra ner till hamnen osv så hade detta inte behövt hända. Lägg ner den aggressiva attityden för stunden. Vi ska försöka få till stånd en diskussion. Börjar man med attityden ovan får man ingen sympati från någon och då är det verkligen kört. Dessutom gränsfall till hot. Jag skulle radera, tänka och sen skriva på nytt. Vad tror ni vi får för förhandlingsposition om hon läser Surfzone?
svensksup.blogspot.com
---
www.moocustom.com
Doc
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till Doc
Besök Docs hemsida!
Hitta fler inlägg av Doc
Lägg till Doc i dina kontakter
above_the_law
Pooh-Bah
Sv: vägbom uppsatt vid Åsa stenudde idag, 10:23
Doc:
Håller med dig i dina två första meningar men inte resten (även efter att jag tänkt efter en gång till...).
OBS! "BÖRJAR man med den attityden" håller jag också med om... Det här är lååångt ifrån början av denna diskussion/dialog. Nog har vi försökt alltid, men det har INTE fått någon som helst effekt. Inte ens en dialog med målsägaren så vitt jag vet! Rätta mig här om jag har fel?!! Snälla säg att jag har fel...
Dessutom: Jag skriver i klartext att jag är IRONISK. Jag drar en liknelse (metator) med hänvisning till verkligheten, då jag av egen erfarenhet sett hur det BRUKAR bli när alltför egoistiska och trångsynta personer försöker stänga ute övriga medmänniskor och skattebetalare från områden som de vill ha enbart för sig själva utan vettig anledning. Särskilt omöjliga brukar "dom" vara om den grupp som dom ger sig på är lite "annorlunda" och i deras ögon konstiga eller t o m skrämmande (så som surfare och "rullbrädeåkare"
, för att inte tala om hashplanke-åkare i fjällen, som först förbjöds helt eftersom de som ägde anläggningarna (inte bergen) var "kryckåkare"
! Skönt att dom inte äger bergen i a f, phu!!!
Fortsättningsvis skulle jag knappast tro att den gamla "hertiginnan"/änkan läser
www.surfzone.se, MEN det skulle inte skada om hon började göra det. Läste hon fler av våra inlägg så skulle hon KANSKE förstå situationen bättre och inte vara så rädd och argsinnt emot oss.
Doc: Vet inte om du missat mina tidigare enlägg ang detta på surfsverige.se och tror även här där jag ville starta en insamling, lägga en asfaltsväg åt dom (bekosta denna alltså) med förhoppning om att slippa allt gnäll o s v. Föreslog bl a ett event i Åsa med musik, tävlingar, utställningar och prova påverksamhet för gamla och unga. Allt för att få in pengar till reparation och underhåll av vägen ut till Stenudden.
Samma diskussion har ju förts ang Torkelstorp för att få ha den spotten kvar för kite och vindsurfing på plattvatten.
Fick dock inte mycket till respons varken från oss aktiva surfare, kommunen, vägverket eller från vägföreningen (inte ens ett mail svar)!!!
Min fråga till dig blir därför:
Så vad gör DU för att bidra och lösa detta på ett "win-win"-mässigt sätt?
[SIGPIC][/SIGPIC]
Nicco Schiller