Facebook data

1
Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli
#101815 Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 5 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Hej på er.
Vi vill ha lite svensk sommar i år, och kommer därför att hyra ut vår villa på Bali. Den är redan tagen i augusti, men ledig från 20/6-28/7. Läget kan inte bli mycket bättre, 800 m från Pantai brawa som är en riktigt fin våg som jag tror många Sverigesurfare skulle trivas med. Finns även en tyngre höger på brawa som tubar ordentligt på större swell och lägre tide. Annars finns det ett bra spot för longboard/fish/nybörjare, 5 min norr om huset, samt såklart Canggu/echo beach med performancevågor i världsklass, också 5 min norrut. Sen har du såklart seminyaks stränder med trevliga beachbreaks en kvart bort samt alla resten av Balis världsklassvågor ca 45 min söderut med hoj eller bil.

Huset är superfint eller till och med lyxigt med två stora sovrum pool och bra kök. Båda sovrummen med AC, varm dusch och bad, widescreen TV/DVD, riktigt sköna dubbelsängar. Finns även en extrasäng. Vi har haft familj på besök och varit 4 vuxna och två barn komfortabelt. Vidare finns hängmatta, beanbags, fullt utrustat kök, högtalare till ipod, grill mm. Dessutom har vi en stor takterass där man kan chilla med en binnie efter surfen och se ut över fälten... Snabbt, stabilt internet (för att vara på bali) 1 mb/s. Larm, gallergrind, safe med plats för laptops, garage med plats för bil/moppar.

Mycket bra restauranger i området, men vill ni nattsudda får ni bege er till seminyak eller kuta.

Kort sagt, huset är perfekt för ett eller två par eller en familj som vill surfa och semestra på bali i sommar.

Vi hade tänkt oss 1800$ för hela perioden, en dryg månad, alt 600$ i veckan.
MEN, vi är även intresserade av ett lägenhets/husbyte i rätt läge (södra sverige, malmö, österlen, köpenhamn)

Låter det intressant? Hör av dig till mig här på SS eller så hittar du kontakt och mer info på: balisurfvilla.com/ eller på www.airbnb.com/rooms/432058#photos

Vi hörs!

/Andreas och Ditte

Logga in för att svara
#101817 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 5 månader sen Stoke: 1

BillyTheKid
graphgraph

DOLLAR??!!??

Logga in för att svara
#101821 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 5 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Ja skrev i dollar eftersom sidan är på engelska. Men det går så klart bra i sek också. Ca 12 300 sek i dagens växelkurs för fem veckor, 20/6- 28/7 Eller husbyte som sagt!

Logga in för att svara
#101831 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 5 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Byte mot kedjehus i Billdal (30 min från Åsa Stenudde mm), några min gångväg ner till havet kanske?
Har nog inte råd den här sommaren i a f (sparar inför 2 mån i OZ jan-feb 2013 med hela fam), MEN kanske någon annan gång?

Fråga: Har ni arrenderat mark och byggt eget eller hur funkar det om man som utlänning vill köpa fastighet i Indo/på Bali?

Logga in för att svara
#101833 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 5 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Hej Above the law! Tackar det låter fint, men vi behöver vara i södra sverige eller köpenhamn eftersom vi har familj och många vänner där, och vi vill passa på att träffa dem så mycket som möjligt när vi är hemma. Vi hyr huset, men med vårt hyreskontrakt kan vi hyra ut i andra hand.

Jag är inte expert, men det är fullt möjligt att köpa mark och bygga, dock sker det med en indonesisk medborgare som "officiellt" står på kontraktet, och separata kontrakt som förordnar att du har rätt till marken och huset. Det är ganska safe, men man ska verkligen vara säker på att man har rätt rådgivare och dubbelkolla ALLT. Vi har inte köpt något, men kanske i framtiden, vem vet.

Logga in för att svara
#102132 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 4 månader sen Stoke: 3

ännna
graphgraph

hallå. hur ser det ut för er runt nov, dec, jan? möjlighet att hyra ut huset då? // A

Logga in för att svara
#102134 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 4 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Hej Änna. Ja det kan nog vara möjligt. Men den tiden på året är det inte intressant med byte mot hus/lägenhet i Sverige...

Logga in för att svara
#102136 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 4 månader sen Stoke: 3

ännna
graphgraph

inte ens i närheten av Åre? annars är vi intreserade av att betalhyra också. men kanske kan höra av mig när det närmar sig höst och vinter?

Logga in för att svara
#102137 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 4 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Njae, tyvärr ingen sverigetripp nu i vinter. Eller kommande vintrar, om vi kan hjälpa det... Men vi funderar på en nya zeeland-tripp runt december januari, och då kan det ju bli intressant. Och även om vi är här så har jag en hel del vänner som har hus och villor till uthyrning. Bara att höra av dig när det börjar närma sig, så ser vi?

Logga in för att svara
#102138 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 4 månader sen Stoke: 3

ännna
graphgraph

låter bra, skriv ett hej i min gästbok så att jag inte tappar bort dig!

Logga in för att svara
#102140 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 4 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

piraten skrev:
Hej Above the law! Tackar det låter fint, men vi behöver vara i södra sverige eller köpenhamn eftersom vi har familj och många vänner där, och vi vill passa på att träffa dem så mycket som möjligt när vi är hemma. Vi hyr huset, men med vårt hyreskontrakt kan vi hyra ut i andra hand.

Jag är inte expert, men det är fullt möjligt att köpa mark och bygga, dock sker det med en indonesisk medborgare som "officiellt" står på kontraktet, och separata kontrakt som förordnar att du har rätt till marken och huset. Det är ganska safe, men man ska verkligen vara säker på att man har rätt rådgivare och dubbelkolla ALLT. Vi har inte köpt något, men kanske i framtiden, vem vet.

Tack Piraten!
Förstår läget. Bra initiativ där hur som:-).
Stort tack också för info ang indo-rules mm.
Vill du ha tag i en riktigt duktig pro-fotograf någon gång på Bali så bor Danne Oikari där sedan dryga året tillbaka (Ffa erkänd skidfotograf)... Smakprov här: www.facebook.com/media/set/?set=a.1250011622060.2033360.1582581919&type=3
Han och hans fru driver nu "Studio Sumo" från Bali bl a...

Logga in för att svara
#102149 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 4 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Hej Andreas & Ditte

Om du någon gång är sugen på att hus-swappa i Australien så hojta till. Vi har ett 3 sovrums hus med pool 400m från stranden i Lennox Head NSW, ca 1.5km från pointen. Vi har även bilar så en av dem skulle du också kunna ha tillgång till.
Vi åker till Bali någon gång/år och brukar bo upp i dina trakter kring Seminyak-Changu. Men nu i sommar ska vi till Sverige för första gången på några år.

Kapten

Logga in för att svara
#102150 Svar: Vi hyr ut/swappar vår villa på Bali i juli 12 år, 4 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Hej Kapten! Det låter inte dumt alls! Vi håller kontakten så ser vi när det kan passa.

Tack för fototipset abowe the law, riktigt fina bilder!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!