Facebook data

1
Mentawai!
#101672 Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Den årliga sommarsurftrippen planeras för fullt. Detta år blir den första på sju då jag INTE ska till France snyft..men man måste ju prova på nytt??!

Styr min kos mot Mentawai och den delen av Indo. Jag har fått tips av andra invigda men kan tänka mig att få lite fler. vad får inte missas+ vart är det bäst att vara om man inte vill ha monstervågor+ vart ska man bo? Ingen som ska dit under juni och vill ha lite sällskap? Ska vara där i ca tre veckor innan jag flyger vidare mot Oz och siktar på att vara kring guldkusten. någon som är runt den här delen av världen i juli-augusti?

hepp!!

Logga in för att svara
#101698 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 3

Tompos
graphgraph

jag skulle inte vara på guldkusten juli/augusti...kallt
annars är Indo alltid trevligt. jag ska dit juli/augusti - har vart där 5 gånger.

Logga in för att svara
#101703 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 0

jakobstrom
graphgraph

Jag har varit där och bodde på en båt i 2veckor och surfade fantastiska vågor, så hoppa på en båt och jaga de bästa swellen och ställen!

Logga in för att svara
#101709 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

jag åker dit 21 juni-4 juli om du vill ha sällskap. vi kan va max 6 pers, just nu är vi 4.

privat lokal guide från padang, 75 usd/natt/person, boende hos lokal familj, mat 3x dag, vatten, båtresa till bryten 2x dag inkluderat.

området är playgrounds, med vågor som beng-beng, e-bay, pitstops, bankvaults, nipussi, hideaways, kandui, 4 bobs, burgerworld, john candy, etc. kolla lite youtubevideos och bli peppad!

PMa mig om du är intresserad av att haka!

redigering: såg först nu att du skrev om lite lugnare bryt. vi som åker kommer nog vilja surfa lite större vågor så det kanske inte är en superidé trots allt. åker man till ments i juni-juli kan man räkna med mer eller mindre konstant stort swell.

Ändrat av jacobw
Logga in för att svara
#101743 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Ahhh!! jag får alltid samma svar från alla...

Well jag vill så gärna åka dit man ja Jacobw, hur stora vågor pratar vi om? är de högre än mig så har jag respekt å andra sidan har jag surfat några som varit större än mig, men snälla..Det kan man ju inte veta? Nu till frågan då: är dessa vågor tunga?

Tompos, mina vänner och Bekanta i Brisbane säger att guldkusten har sjuk mycket offshore under denna tid och att det är kallt men inte superkallt... Men hur kallt talar vi om här? kallt så att man "fryser röven av sig och blir lack" -kallt eller "kallt men ungefär som en svenska sommar"- kallt?

tack snälla för alla svar och jacob W blev riktig sugen på förslaget att hänka och ja så länge jag inte dör på kuppen skulle jag kanske fixa lite större?

Tjing!!!!

Ändrat av GZaa
Logga in för att svara
#101744 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Kolla här för att få en uppfattning om sizen du får i Mentawaii mycket bilder.........

www.facebook.com/pages/Pitstop-Hill-Mentawai/24131659061

Australien har jag noll koll på så inga svar där!

Ändrat av Surfer
Logga in för att svara
#101745 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Kolla här för att få en uppfattning om sizen du får i Mentawaii mycket bilder.........

www.facebook.com/pages/Pitstop-Hill-Mentawai/24131659061

Australien har jag noll koll på så inga svar där!

Logga in för att svara
#101747 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

tyvärr har vi precis blivit full båt! men jag skriver igen i tråden om någon hoppar av! vågorna är bland de bästa i världen på sina dagar, men det blir givetvis inte dubbel gubbe och en halvmeter djupt i 11 dagar...

hörs J

Logga in för att svara
#101751 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Ahhh attans! jag som börjat tagga på det och kolla resor till Kuala Lumpur och allt!

Ja med att alla svarar samma sak menar jag btw att alla säger att det är så kallt i Oz och att det är stoooora vågor i Indo..Så ja..Men jag vill så gärna dit så jag håller för öronen och mumlar samtidigt lalalalalalalalalalala för att inte höra...

nej nej där Kan INTE vara så kallt? och där måste vara NÅGRA snällisvågor till mig?.... Men ja så JacobW hör av dig asap om någon hoppar av!!!

VEM har gett mig minus stoke? Lol

Ändrat av GZaa
Logga in för att svara
#101753 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 0

Paulsson
graphgraph

Tjena GZaa.

Jag kommer troligtvis att vara runt Gold coast vid den tiden så om du vill ha en surfvän med bil så hör av dig! Kollade för övrigt upp medel temperatur o de ligger mellan 13-22 grader celsius í luften och runt 20 i vattnet. Så jag vet inte om man kan kalla det för kallt.

Joel

Logga in för att svara
#101754 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 3

Tompos
graphgraph

offshore visst - men kallt så ballen rasar av har jag tyckt... jag njöt inte. hade hellre befunnit mig ngn annanstans.

hehe

Logga in för att svara
#101755 Svar: Mentawai! 12 år, 5 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Igår var det 6 grader i vattnet på hemmaplan Gzaa. Du borde klara av Oz-temperaturen.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!