Facebook data

1
Los Lobos
#100539 Los Lobos 12 år, 8 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

Tjena,

Drar till Fuerte nu på måndag för en vecka. Har aldrig lyckats pricka in en vecka när denna mystiklagda våg funkat men nu ser det fan ut som att det finns potential. Vet att många här har bra koll på Corralejo och eftersom magic seeweed rapporterna är lite tvetydiga när det gäller swellsize = breaking wave estimate tänkte jag höra om någon här kan ge mig lite hjälp med vad som gäller avseende swellriktning, size och vind när det gäller Lobos?

Olof

Logga in för att svara
#100542 Svar: Los Lobos 12 år, 8 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

Ser ut att bli stort och vinden OK!

Var på Fuerte en månad nyss och besökte Lobos ett par gånger. Stort och rent var det men också ca 30-40 pers i lineup och stämningen verkade va grymt hetsig. Hoppade inte ens i då man kände den dåliga stämningen ända upp på land. Såg också några sanslösa wipeouts på revet, några knäckta brädor å upprivna kroppar:) Jag la ner drömmen om lobos och bagav mig till andra mindre crowdkänsliga bryt istället å hade kul istället för nervigt. Snackade med en norrman som fastnat i revet med leashen, han verkade ha koll och sa att det blivit hysteriskt med folk på lobos de senaste åren och att det knappt var värt det längre...
Träffa en tysk också som va rätt bra, han paddlade ut till lobos (själv) ca 06.30 i mörkret för att hinna före de första båtarna (respekt ca 1,5km) Han hade blivit av med en tand på revet men han va glad ändå:)
Åker du med reguljärbåten kl 10 (första) så är du redan för sent ute en bra dag. Kanske mindre folk nu iochförsig, vet inte... Lycka till å hälsa tyskarna:)

Logga in för att svara
#100556 Svar: Los Lobos 12 år, 8 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Schyssta stories! Hur kom du till Fuerte från Gotland mannen, åkte du båt?

Logga in för att svara
#100557 Svar: Los Lobos 12 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Om localsen gapar på dig så skit i det o skrik tillbaks.. En jävla massa idioter i line upen där. Bättre att surfa insidan av Lobos kända våg där localsen är lugnare och vågen inte lika brutal. Finns även en del andra spots på lobos om man orkar promenera lite:)

Lycka till..

Lobos insida 2010

Logga in för att svara
#100571 Svar: Los Lobos 12 år, 8 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

Tack för svaren boys! Verkar ju vara lite si och så med crowd och stämning men blir nog en tur om det ser bra ut iaf. Tack för tipset om innern. Ang om hur stort det brukar vara, magicseeweed säger huvudhögt, men det kanske är i underkant då eller? Har ingen lust att bryta framtänderna på revet så är det en bra bit över huvud så blir det nog pass. Det verkar ju vara en del punch i vågen.

/Olof

Logga in för att svara
#100575 Svar: Los Lobos 12 år, 8 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

Redax skrev:
Schyssta stories! Hur kom du till Fuerte från Gotland mannen, åkte du båt?

Tog utåtströmmen vid Fridhem bara

Logga in för att svara
#100579 Svar: Los Lobos 12 år, 8 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Inte mer an 60 pers på varje break i år..Italienare overallt suger..

Logga in för att svara
#100595 Svar: Los Lobos 12 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Asså... Har dom tagit över ännu mer nu.. Helt sjuuuuukt. Fan ta dom! Men det borde ju finnas några secrets kvar söder om Burro? Hoppas du får en grym surf vår Blanco..
Drick en jävla massa Doradas för mig!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!