Facebook data

1
Varningens finger ang brädtransport Continent
#100079 Varningens finger ang brädtransport Continent 12 år, 8 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ett varningens finger ang brädstransport med Continental Airlines!

De har gjort om sina regler å priser för boardbags på flygen. Precis hemkommen från Costa Rica. Kollar innan jag bokar (Oktober) hur mkt det ska kosta å ta med en bräda. Kostnad 100 dollar x 2 för t&r, alltså 200 dollar, ca 1350kr. Dyrt, men OK.
Ringer sedan någon vecka innan jag åker (nov) å ska förboka min bräda, som man brukar göra. Får då som svar att man inte behöver det. Men det kostar 100 dollar för EN bräda.

Döm då av min förvåning när man dyker upp på Arlanda å de då säger 200 dollar enkel resa!
Man har gjort om reglerna säger käringjäveln! Sen Juli månad. Man får nu ta med sig en stor boardbag med 4st brädor för 200 dollar!!?
Skitbra att de inte vet om de på kontoret när man ringer å bokar....!!??
200 dollar x 2 (t&r) = 400 dollar = 2700kr! Rätt dyr historia för EN bräda!

Som grädde på moset klippte Homland Security Fucking UniteState of America sönder låset på boardbagen på hemresan...grrrrrr!

Jag vet lite klagande nu....! Trevlig semester annars med stundtals magiska vågor!
Ville bara dela med mig av Continental tokerierna. Så ni kanske slipper å lägga ut massa tusenlappar i onödan som en annan fick göra.

Ha det gött!

Logga in för att svara
#100094 Svar: Varningens finger ang brädtransport Continent 12 år, 8 månader sen Stoke: 1

Scheike
graphgraph

Usch ja. jag åkte på precis samma grej med "Cuntinental"!
Plus att vid missad connecting flight i Newark pga Cuntinentals försening så ville Lufthansa ha ytterligare 200$ (alltså 400$ för en återresa). Efter att jag begärde till mig chefen gick det igenom ändå dock. Crackad tail vid ankomst som bonus på det. Gracias!

Härlig surf vissa dar (men lite klent swell) som sagt I Puerto Viejo (Cocles) kändes det som man hade nytta av att vara van vid Torö/windswell mush hehe.

Nytt uttryck som vi myntade på Tranquilo backpackers: "Alla heter Glenn i Mal Pais"...

Cheers mate!

Logga in för att svara
#100096 Svar: Varningens finger ang brädtransport Continent 12 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ta alla uppgörelser via epost när ni har med flygbolag och bokningsagenter att göra.
Muntliga avtal gäller också men då får man banda den man avtalar med.
SKRIFTLIGA avtal är betydligt enklare att klaga över!

Flygbolag är överlag slirigare än satan själv..

Jag var själv med om detta en gång när jag flög med THAI.. JAg hade muntligt att brädan skulle gå gratis men icke så vid incheckningsdisken.
Efter jag bordat och satt mig på planet blev en annan surfande svensk sittande bredvid mig som hade haft samma problem DOCK hade han kunnat kontra genom att slå upp ett mejl och därigenom sluppit betala.
Helt jävla otroligt fräckt..

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#100097 Svar: Varningens finger ang brädtransport Continent 12 år, 8 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

Logga in för att svara
#100116 Svar: Varningens finger ang brädtransport Continent 12 år, 8 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

kom hem idag från CR och tur att jag kollade upp det och ringde upp deras kontor och allt. 200 dollar, inga undantag. Fick sälja min nyfunna baby Al Merrick för en struntsumma. Idag känns det som om det fattas mig något. Saken är den också att för att ta med kite med allt så gick det på endast 100 dollar. blev sugen att ljuga att det var en kite, men feg som man e vågade jag inte det. Man vet aldrig med deras amrikanska knas-regler. Kanske hade jag fptt dumpa min babe på flygplatsen vilket hade gjort ännu mer ont. Nä bojkott mot Continental de snåla fräcka mf. saknar min baby.....buhu

Logga in för att svara
#100124 Svar: Varningens finger ang brädtransport Continent 12 år, 8 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ja visst är det förjäkligt!!!

Jag packade tom minimalt i boardbagen med min bräda, en Firewire planka på 5´10. Kan fan inte ha vägt mer en max 7 kilo el likn! 3000kr!!!!? Jävla ass! Bara att bojkotta Continental hedan efter.

Logga in för att svara
#100133 Svar: Varningens finger ang brädtransport Continent 12 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Information inåt och utåt är nog det som är svårast inom ett företag, alltid är det någon brist från något håll.

Verkar som om det är värt ett försök att även kontakta Continent om speciella frakt/bagageavtal för surfare via ett brev.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#100136 Svar: Varningens finger ang brädtransport Continent 12 år, 8 månader sen Stoke: 0

Hank
graphgraph

Continental blev nyligen uppköpta av United som är ett riktigt skit företag, som jag nyligen hade oturen att få flyga med. Sky dem som pesten!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!