Facebook data

1
Surfa i Peru!
#100047 Surfa i Peru! 12 år, 3 månader sen Stoke: 1

viktorw
Inlägg: 3
graphgraph
offline

Hallå,
Jag ska fara till Peru i Maj mest för att resa runt, men tänkte höra mig för om någon har koll på surf i landet och hur stämningen är?

/viktor
 
Logga in för att svara
#100056 Svar: Surfa i Peru! 12 år, 3 månader sen Stoke: 7

stoffe
Inlägg: 73
graphgraph
offline

Hakar på denna tråd!
Ska rapportera när jag lämnar Peru om någon månad Viktor!

Är där nu och tänkte starta i Punta Hermosa och resa norrut under 3 månader till Colombia!
Någon som har tips om boende i P. Hermosa? Lite budget med tanke på reselängden!

Tänkte väl ta och stanna på chicama och lobitos och sedan några ställen i Ecuador och kanske nöja mig med Karribiska sidan i Colombia! Några bra ställen mellan P.H och chicama som ej bör missas?

Några stopp man inte får missa på den fortsatta färden norrut?

Hittade en tråd med lite spots från ecuador som man inte borde missa samt Lobitos så tänkte nog stanna där men det är alltid bra med fler förslag och tips!

Simma lugnt fellow surfers
 
Logga in för att svara
#100058 Svar: Surfa i Peru! 12 år, 3 månader sen Stoke: 13

Perka
Inlägg: 252
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#100987 Svar: Surfa i Peru! 12 år, 1 månad sen Stoke: 7

stoffe
Inlägg: 73
graphgraph
offline

Tjena Viktor!
En liten rapport!

Peru har magiska vågor och trevligt folk! Ganska kallt i vattnet så en 3/2 dräkt är ett måste! Funkar riktigt bra att ta sig runt med bussar längstmed kusten så det är soft!
Surfade punta hermosa! Många olika bryt inom gång/snabb buss avstånd! Lima har lite bryt ( miraflores ligger i ett bra område) sedan var det huanchaco som var en point länkade ihop sådär när jag var där men fortfarande kul, riktigt mycketsjöborrar dock så skor är att rekommendera! Chicama helt sjuk våg! Pacasmayo norr om c var lite större än c och riktigt bra, ända negativa att brytet låg 30 min gång från stan ( gick att ta transport) lobitos är ett klassiskt ställe som kommer vara bra i maj! Piscina heter ett av bryten som tydligen blir riktigt bra under den tiden! Mancora är lite av en feststad men har en våg som är helt ok dock crowded!
På det hela var Peru grymt har du frågor hör av dig!
Trevlig resa
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!