Facebook data

1
Banana Lodge, Marocco
#91428 Banana Lodge, Marocco 14 år, 5 månader sen Stoke: 7

Doyle
graphgraph

Tjena!
Jag och en kompis tänkte överge sönklädda svealand för att fira nyår i Marocco. Vi har fått ett bra pris på boende av Nomadsurfers i BANANA VILLAGE Surf Lodge, Agadir | Taghazout | Morocco. Tänkte höra om det är någon som har bott där och vad ni tyckte om stället?

Hur är det annars i Taghazout? Enligt nomads hemsida och lapoint så är det gångavstånd till ett antal breaks och points. Klarar man sig utan bil på en vecka? Med tanke på att vi båda är fattiga studenter så vore det bra att slippa hyra bil. Vad säger panelen?

Stay stoked / D

Logga in för att svara
#91429 Svar: Banana Lodge, Marocco 14 år, 5 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

kolla här så får du lite svar: surfsverige.se/index.php/forum/2-surfforum/90857-marocko-eller-fuerteventura-i-januari

Kan bli lite trist att surfa samma hela tiden. Panorama, Hash Point eller Anchor Point i en hel vecka.
Om du hyr en bil så kommer du få tillgång till 7-8 ställen till . Visst... man kan gå till Killers Point, men det är en bit.

"O'Doyle rules!!"

Logga in för att svara
#91434 Svar: Banana Lodge, Marocco 14 år, 5 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

svar: nej du behöver inte bil. ska ni bara vara där en vecka och har någorlunda tur med swellet så kommer ni inte vilja surfa nånting annat än anchor ändå, som är överlägset bästa vågen.

skulle det vara så att det inte funkar på anchor så brukar mysteries, la source eller killer funka och de vågorna ligger bara en kort promenad runt hörnet från anchor.

från byn så tar det ca 15 minuter att gå ut till anchor point-udden.

skulle allt vara platt så tar ni bara lokalbussen för typ 5 spänn upp till tamri så får ni lite beachbreaks som funkar.

körde såhär i två veckor för två år sen och det var no stress, förutom på helger när bussjäveln blir helt knökad.

Ändrat av jacobw
Logga in för att svara
#91451 Svar: Banana Lodge, Marocco 14 år, 5 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Tja!
Bodde på Dynamic loisirs (www.dynamic-loisirs.com/) vid bannana point för ett antal år sen. Hade gångavstånd till banana beach och point. Liftade ofta med andra som bode på lodgen. Men hamnade trotts de rätt ofta på banana point. Kanske inte bäst, men oftast consitent och bra när jag var där.
Som sagt funkar de ok att ta bussen in till Taghazout eller nån av spotsen.

Lycka till!

Logga in för att svara
#91454 Svar: Banana Lodge, Marocco 14 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Alltså, bor ni Tagahzout så har ni tillgång till Taga-plage, Panoramas, Hash-Point och ca 20min gångtid till Anchor. Dock om Anchor går av så är det knökat och inte så troligt att få vågor om man är medioker eller "feg" som mig. Skall du gå till La Source så tar det ca 35min, detta är så gott som Killers.

Om du däremot bor i Banana, då snackar vi inte gångavstånd längre, då du säkert har 15-20min minst (inte provat) gångtid till Tagahzout. Dvs. en timme till fots till La Source. Inte direkt så man lägger solglasöogon, floppisar etc. mitt på beachen helt riskfritt.

Hyrbil rek., kostade oss 2000 för en vecka (Dacia Logan) hos Europe Car.

Är det mycket folk i vattnet, så kan jag varmt rek. "inside killers" mindre folk då folk paddlar ut till yttre peakarna. På high-tide nedgående så börjar det suga upp fint och möjlighet till cover-ups börjar öppna upp sig. Kör man däremot mid-tide och upp så får du en slöare våg som är rätt trög att fånga.

Hade kul!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!