Facebook data

1
Marocko eller Fuerteventura i januari?
#90857 Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Jag försöker få ihop en välförtjänt surfsemester i början eller mitten av jauari men har svårt att bestämma vart jag skall åke och på vilket sätt.

Alternativ 1 är att åka till lapoints camp i Marocko för en vecka. Jag har varit där förut och gillade stället men kanske inte landet så mycket eftersom säljarna är så påstridiga och tyvärr tyckte jag att det kunde vara lite sunkigt i vattnet. Dessutom önskade jag att jag vore en bättre surfare så man kunde njuta av de fina pointarna men nu blir det nog mest utflykter till de lite snällare spoten.

Alternativ 2 är att samla ihop ett gäng som har surfat ungefär lika mycket/lite för att åka till Fuerte Ventura men där har jag ingen koll alls på vart man skall åka utan får chansa på ett hotell i Corralejo och sen fråga sig fram antar jag.

Så vad säger panelen? Vart skall man styra kosan? Är det någon som vill följa med?

En vecka surfsemester med möjlighet till rimliga nybörjarvågor och lite varmare än här hemma...

Logga in för att svara
#90861 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Inget snack ....... Testa Hassans i Immsuane Moroko.

Logga in för att svara
#90872 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Om du vill byta försäljarna mot fish'n chips, feta turister, "hårda locals" och ett ännu kargare landskap, åk till Fuerte! Vet inte om det är speciellt nybörjarvänligt där heller, men jag hade valt Marocko any-day framför holmarna.

Har varit på FV, men utan bräda, var en stor och rätt hårig dag i El Cotillo, som var det bästa med hela resan, mysig fiskeby med lite surf att titta på.

Däremot tycker jag hundarna på stränderna är lite läskiga i Marocko.

Logga in för att svara
#90875 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Daniel skrev:
Om du vill byta försäljarna mot fish'n chips, feta turister, "hårda locals" och ett ännu kargare landskap, åk till Fuerte! Vet inte om det är speciellt nybörjarvänligt där heller, men jag hade valt Marocko any-day framför holmarna.

Har varit på FV, men utan bräda, var en stor och rätt hårig dag i El Cotillo, som var det bästa med hela resan, mysig fiskeby med lite surf att titta på.

Däremot tycker jag hundarna på stränderna är lite läskiga i Marocko.

Fish and chips??? Jojo man kan ju äta det om man inte gillar tapas

Logga in för att svara
#90881 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Gazzer skrev:
Inget snack ....... Testa Hassans i Immsuane Moroko.

Vare 30 ar sen du va dar eller va saru?
Det bryter inte alls sa dar fint langre tyvarr...
nat som hant... for mycket sand eller nat.. kanner ingen som fatt klassisk imsouane pa laaange

Logga in för att svara
#90882 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Då blir det Marocko men jag drar nog till lapoint Gazzer.

Får hoppas på några fina repor på Panoramas eller en morgonsession på hash piont kanske... men Anchor point eller Killers blir det nog bara bilder från

Tack ska ni ha!

Logga in för att svara
#90883 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Elin gå lägg dig jag var där föreåret. Som vanlig är du spydig och på gränsen till otrevlig. Sant att pointen är inte riktigt som det varit men fullt akseptabelt de flesta dagar. Cathedrals bjuder på en rätt hyfsat beach break också.

Jonty - låter coolt. Jag letar upp dig men vet inte varför du är rädd för Killers - surfat flera gånger och tycker inte att det läskigt alls. Anchor är OK men crowded ... Stay Stoked, Gaz

Logga in för att svara
#90919 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Jonty!
Här kommer ytterligare en påstridig säljare:)

Jag och en kompis arrangerar ett specialcamp i Andalucien i södra spanien i vinter. Låter som att vårt koncept kan passa dig ypperligt.

Här är kanske någon grad kallare än fuerte och marocko men å andra sidan:
- folktomt
- och möjligt att alltid hitta lagom stora vågor då kusten svänger rejält.

surfsverige.se/index.php/sverige/994

Gaz, du kommer väl också?

Logga in för att svara
#90920 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Fan det vore helt OK Thompa!!

Logga in för att svara
#90991 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Marocko var grymt i mars. Vågor varje dag. Banana Point & Killers var skitroliga ställen. Men du har ju redan vart där så varför ska jag snacka om det. Åk nånstans du INTE varit innan istället.

Logga in för att svara
#90999 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Thompa tack för tipset!

Det kan bli både och i år med lite tur. Skall bara kolla om jag kan klämma in två resor på kort tid. Det skulle passa mig bättre än att vara borta i två veckor i stöten.

Feddan då blir det ju både ett ställe jag varit på och ett ställe jag inte varit på tidigare

Logga in för att svara
#91010 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

Jag har varit både i Marocko och på Fuerteventura och jag gillade faktiskt Fuerteventura bättre. Surfmässigt var båda ställena toppen, men i övrigt var jag inte så förtjust i Marocko.

I övrigt tänkte jag också passa på att göra lite reklam för ett alternativ. Jag kommer att hyra ut min lägenhet i Monte Estoril, Portugal, från och med december. Vintern är grymt bra här nere med vågor längs hela kuststräckan mellan Cascais och Lissabon som bjuder på både point-breaks och nybörjarvänliga sandstränder. Lite kyligare i luften, men ungefär samma vattentemperatur som på sommaren. Ett billigt och bra alternativ då du inte behöver bil för att ta dig till surfställena, och ett riktigt trevligt ställe att vara på även när du inte är i vattnet.

www.surfineurope.net/apartment.php?lang=swe

/Jonas

Logga in för att svara
#91043 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Gazzer skrev:
Elin gå lägg dig jag var där föreåret. Som vanlig är du spydig och på gränsen till otrevlig. Sant att pointen är inte riktigt som det varit men fullt akseptabelt de flesta dagar. Cathedrals bjuder på en rätt hyfsat beach break också.

Jonty - låter coolt. Jag letar upp dig men vet inte varför du är rädd för Killers - surfat flera gånger och tycker inte att det läskigt alls. Anchor är OK men crowded ... Stay Stoked, Gaz

jamen ursakta mig da mister man! e bara bitter pa det dar javla piss brytet. har floppat for manga ganger... (tror i for sig inte pa att jag varit spydig och otrevlig mot dig... jag friade ju nastan remember?)

Logga in för att svara
#91051 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Jo, du blev visst rätt sur när jag tackade nej eller hur?

Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
#91059 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Gazzer skrev:
Jo, du blev visst rätt sur när jag tackade nej eller hur?

yes sir! dar haru ju forklaringen till vrfor jag e sa spydig da

Logga in för att svara
#91064 Svar: Marocko eller Fuerteventura i januari? 14 år, 5 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Klassisk Ankarudden i onsdags och 70+ surfare i vattnet.
Trångt i vattnet i Marocko....
(Jorå, även på andra ställen i krokarna)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!