Elin_nybörjaren skrev:
Be prepared!
Allways prepared!!
Ja för att lyckas med att visa upp det snygga så gäller det att man har koll.

Scout som jag är så vet jag att det är viktigt att vara förberedd och redo för livets utmaningar.
Jag föredrar att åka båt med ett kollektiv där man samarbetar som en grupp istället för att ro båt ensam. Det blir roligar då.

Jo jag har funderat på att segla jorden runt och har redan en plan inplanerad.
Jag tänkte i juni träffa några proffsiga världsomseglare och prata lite förberedelser med dem och kolla deras erfarenheter och upplevelser kring att segla på stora vågor. Proffsen kommer till Stockholm den 16juni, så då ska jag vara där och välkomna dem så att de får en härlig vistelse och återhämtning.
www.volvooceanrace.org/ports/stockholm

Dessa seglingsproffs gör ju även något vettigt på sin resa runt jorden, nämligen arbetar för en bättre miljö och samarbetar med världens scouter. Kan det bli bättre!!!???
www.environmentrace.org/en/facts
Missa inte detta tillfälle!! Om du frågar snällt så kanske du får följa med i deras båtar och segla på oceanen. Fast då gäller det att vara trevlig om du ska lyckas med det.

[/quote]
Ja nu är tiden inne för mig att träffa riktiga proffs som kan de flesta vågor, jag ska kolla om jag får följa med dem på deras nästa tripp till Ryssland, jag har ju redan fixat VIP-PASS till mig.

Så imorgon ska jag ställa alla mina reflektionsfrågor till dem.