|
#59942 |
Vem är den bästa modellen för surfing? 15 år, 11 månader sen |
Stoke: -302 |
|
Jag tänkte nu föreslå en modellvariant som du kan starta på den plats som du bor på. Den går ut på att visa det rätta surfmodet för alla dem som inte har koll (de som bara går efter H&M) och bästa plats för detta är ju så långt som möjligt bort från stranden. Stadens torg eller någon annan offentlig plats funkar bra som uppvisningsplats. Det är du och de du har engagerat som visar upp hur en riktig surfare:) ska se ut i typ 10 min eller annan passande tid.
1. Börja med att tänka på hur snygga surfare är, vilka olika surfdräkter det finns, surfbräder och andra surfprylar. Känn in den rätta känslan och bygg upp det snygga inom dig!
2. Ta fram alla dina surfiga idéer kring det bästa surfmodet våren och sommaren 2009.
3. Ring runt till alla surfkompisar du har och samla in förslag på surfmode, kolla också vad som finns tillgängligt att använda.
4. Gå gärna till en riktig surfbutik och inventera modet(mtrl, kläder), kolla gärna om du får låna lite saker därifrån för en offentlig modevisning.
5. Samla ihop dina surfkompisar, vanliga kompisar, vänner m.fl och utöka ditt nätverk och bestäm en tid som det passar att visa upp sig i staden.
6. Kom överrens från vilka håll ni ska komma in på modevisningsplatsen och vad ni ska göra där.
7. Ja om du har gjort alla dessa steg så är du på god väg för att påverka den rätta surfingkänslan.
8. Nu kan du fortsätta med att slutföra evenemanget med att gå ut i verkligheten och visa upp hur snygg surfare som du är tillsammans med alla andra som du har engagerat.
9. Kom ihåg att det är du som leder det hela och även avslutar visningen på en given signal som är bestämt sen innan.
10. Efteråt så försvinner du alla andra från platsen som om inget har hänt.
Lycka till!!! 
|
|
|
|
|
#59945 |
Svar: Vem är den bästa modellen för surfing? 15 år, 11 månader sen |
Stoke: 33 |
|
Jag foreslar att du lar dig surfa istallet
|
|
|
|
|
#59947 |
|
Andiss har redan börjat  att tänka eftersom att han har utvecklat mitt förslag med ett nytt. Men innan hans förslag kan bli uppfyllt så måste mitt testas.
Så fortsätt att komma med surfiga idéer  .
|
|
|
|
|
#59950 |
Stoke: 1 |
|
låter rätt omständigt. 
|
|
|
|
|
#59952 |
|
UnderTheSun skrev:
låter rätt omständigt.
Ja för dig kanske:P , du får fråga någon kompis som kan hjälpa till och dra lasset. Mitt förslag ska ju testas med glädje:) och engagemang och inte med inställningen att det är omständigt och att det inte ger något.
Vad det ger får du bara reda på efteråt.
UnderTheSun om du inte förstår är det bara att fråga mig så kan jag vara lite tydligare med varje steg. 
|
|
|
|
|
#59971 |
|
Jag förstår till punkt och prickar, mer att, de låter bara omständigt. Bättre att lägga den tiden i vattnet..
|
|
|
|
|
#59978 |
|
UnderTheSun skrev:
Jag förstår till punkt och prickar, mer att, de låter bara omständigt. Bättre att lägga den tiden i vattnet..
Mitt förslag passar bara vissa typer av individer och du är nog inte en av dem UnderTheSun  .
Ditt förslag med att vara i vattnet är ju bra fast ibland finns det inga vågor här och då  kan man ägna sig åt modevisningen på ett tex torg för att visa upp det snygga med surfsporten.
|
|
|
|
|
#59990 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#59996 |
Stoke: 0 |
Sheb
|
Hur många tror du kommer till en modevisning där en fet svensk surfare visar upp sig i sin 6mm dräkt med luva och allt? jo en jävla massa, du Elin du kan väl testa? eftersom du inte kan surfa kan du väl åtminstånde låtsas
|
|
|
|
|
#59997 |
|
hey, de där var väl lite hårt va?
|
|
|
|
|
#60003 |
|
Sheb skrev:
Hur många tror du kommer till en modevisning där en fet svensk surfare visar upp sig i sin 6mm dräkt med luva och allt? jo en jävla massa, du Elin du kan väl testa? eftersom du inte kan surfa kan du väl åtminstånde låtsas
Sheb du verkar inte ha fattat konceptet av mitt förslag. Så jag ser att jag måste vara tydligare  . Denna så kallade modevisning görs ingen reklam för utan den sker redan på torg där folkmassorna redan är. Det är inte publiken som kommer till surfarna utan surfarna som kommer till folkmassorna. Surfarna går heller inte på någon upphöjd scen eftersom att surfmodellerna använder hela tex torget som scen som om det skulle vara den mest naturliga platsen att vara i en surfdräkt.
Sen om surfaren är fet eller smal spelar väl ingen roll!! Det visar ju bara att det finns surfdräkter för alla storlekar och att många olika typer av kroppar kan klä sig surfuniformer.
Jag kan testa fast då måste jag värva lite folk, är du på Sheb? 
|
|
|
|
|
#60013 |
Stoke: 0 |
Sheb
|
|
|
|
|
#60015 |
|
Sheb skrev:
Har redan blivit av...
Ja då har du redan vanan inne så då passar du perfekt för att göra det igen med mig.  Vilka till ska vi värva? Det är ju bra om det är fler surfproffs än nybörjare så att det hela blir trovärdigt, eller hur?
Vilken surfbutik ska vi värva, den där nya i Sthlm eller någon nere där du bor?
Vilken plats körde din grupp på?
Hur kändes det?
Dela med dig Sheb hur det var att vissa upp det snygga!!!
Har du förresten någe bildbevis från när du körde modellandet? 
|
|
|
|
|
#60019 |
Stoke: 9 |
|
jag undrar vem den här elin_nybörjaren är. jag har allt mina misstankar. underhållande trådar måhända, men ändå, en j*vla dynga. ut i vattnet istället, finns inga vågor kan du ju i alla fall träna lite paddling...tragiskt vad internet gör med vissa människor.
|
|
|
|
|
#60035 |
|
jacobw skrev:
jag undrar vem den här elin_nybörjaren är. jag har allt mina misstankar. underhållande trådar måhända, men ändå, en j*vla dynga. ut i vattnet istället, finns inga vågor kan du ju i alla fall träna lite paddling...tragiskt vad internet gör med vissa människor.
Ja det är tragiskt.
Så du jacobw undrar också över saker vad trevligt. Jag Elin_Nybörjaren är en reflekterande person och ibland vill jag testa mina reflektioner på er här på SS och då passar forumet perfekt. Som denna tråd är ett exempel på vad som kan bli till efter en reflektion över något helt annat. Denna tråd har t.o.m ett syfte bakom. Du får fundera vidare så kanske du kommer fram vad det är.
Paddling e bra ja. Jag tränar totalstabiltetsträning så länge, när det inte finns några vågor och ibland reflekterar jag och får en massa idéer, det e också bra för att träna huvudet.
|
|
|
|
|
#60050 |
|
Själv har jag varit ute i vattnet två dagar i rad och njutit nu.
Jag tycker du ska börja tänka på det istället Elin.
Och kan du inte surfa där du bor, jobba ihop cash istället för att sitta vid datorn och dra iväg till vågorna då.
|
|
|
|
|
#60052 |
|
UnderTheSun skrev:
Själv har jag varit ute i vattnet två dagar i rad och njutit nu.
Jag tycker du ska börja tänka på det istället Elin.
Och kan du inte surfa där du bor, jobba ihop cash istället för att sitta vid datorn och dra iväg till vågorna då.
Du UnderTheSun verkar vara väldigt skicklig på att hitta vågorna  , jag avundas dig. Min surfekonomi är på bearbetning  så när den är tillräckligt utvecklad kommer jag att göra alla snygga tricks som jag har förberett mig på. Det är viktigt att reflektera för då får pengarna och allt annat mycket större värde och jag blir lyckligare, precis som när man gör aktiviteter i naturen. Aktiviterena får ett större värde både före och efter om en reflektion förekommer. Om du vill lära dig mer om hur man reflekterar så är det bara att fråga mig, för jag har vanan inne att lära ut just reflektion till alla möjliga människor. 
|
|
|
|
|
#60091 |
|
jag hoppar över reflektionerna.
Och nej jag är inte speciellt duktigt, ganska bra men inte jätte bra dirr.
Men just nu nere vid Capitola och Santa Cruz så rullar de in vågor.
Inte så svårt att hitta.
|
|
|
|
|
#60133 |
|
Dr. Hemlich
|
Börjar misstänka att Elin nybörjaren som soffsurfar, hänger här, därför hon gillar Gummidräkter
Elin. Det finns bättre Forum, varför inte googla på Rubber fetish. 
|
|
|
|
|
#60142 |
|
|
|
|
|
#60143 |
|
Dr. Hemlich
|
|
|
|
|
#60145 |
|
|
|
|
|
#60149 |
|
Jag har iofs inte sett någon som surfar i shorts under höst vinter vår i sverige..
|
|
|
|
|
#60166 |
|
UnderTheSun skrev:
Jag har iofs inte sett någon som surfar i shorts under höst vinter vår i sverige..
Tänk på att publiken är de som går efter H&M surfmodet så de märker inget. Förresten så skulle modellandet även vara för sommaren 2009. Om surfaren har shorts och tröja så kanske blickarna riktas mot brädan och det e ju bra. Alltid bra om de olika modellerna har olika klädvarianter. Några som visar upp kläderna för vattnet och några som visar upp kläder före eller efter surfing. Sen åker ju många surfare även till varamare vatten där surfdräkter inte behövs lika mycket och det behöver ju även publiken/folkmassorna få reda på.
|
|
|
|
|
#60261 |
|
Dr. Hemlich
|
|
|
|
|
#60262 |
|
|
|
|
|
#60263 |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#60360 |
|
petes
|
To the sublect of war and dying. wanting to die to escape all the human crap
upon this world....
you can and are welcome to write to my email
if i am still alive I will try to reply, if not that means i died. But I have to wait for the waves.
surfinsail@yahoo.com please if you can, read selmas book
do you design surf equipment? .......maybe I can help before ifinally die.or maybe I'll stay alive
for a little whilelonger.
you understand my crazy life so thats why i offer youi my help.
I really like Selmas writing, and you seem to have that gift,
to write about the surf and everything in it.
good for you.
Thank you very much for the nice talk this afternoon,
it hjas helped me a lot,.
very kind of you, thanks.
have to sign out soon! live another day, i guess....
|
|
|
|
|
#60362 |
|
petes skrev:
upon this world....
if i am still alive I will try to reply, if not that means i died. But I have to wait for the waves.
do you design surf equipment? .......maybe I can help before ifinally die.or maybe I'll stay alive
good for you.
Petes efter mina ord på chatten så är det nu dax för lite praktiskt genomförande ute i världen.
Kom med vettja på min torgkupp (surfmodellandet) och upplev lite glädje innan du sticker till oceanen eller vart du nu bestämmer dig att dra till. Har du förresten några surfprylar som dräkt, bräda, fenor e.t.c ? Alltid bra att ta med o visa upp för dem som inte har koll där ute i folkmassorna.
Det ska bara vara spontant inte så mycket planerandet när det väl gäller att hänga där bland folkmassorna och visa upp det snygga med surfingen. 
|
|
|
|
|
#60370 |
|
spännande.. hur ska det gå? Kommer Elin få ihop sin gummitrupp för att våldgästa sveriges gator och torg?
|
|
|
|
|
#60376 |
Stoke: 9 |
|
|
|
|
|
#60379 |
|
UnderTheSun skrev:
spännande.. hur ska det gå? Kommer Elin få ihop sin gummitrupp för att våldgästa sveriges gator och torg?
Ja hur ska det gå?
Synd att inte du bor här i Sverige och kan hänga på.  Du verkar vara så intresserad  på något sätt men verkar mest villja vara engagerad på avstånd. Är det för att det känns lite läskigt att visa sig så där bland folkmassorna i en miljö som inte känns så trygg och naturligt för surfare att visa upp det snygga? 
|
|
|
|
|
#60380 |
|
|
|
|
|
#60442 |
|
petes
|
Elin_nybörjaren skrev:
petes skrev:
upon this world....
good for you.
Petes efter mina ord på chatten så är det nu dax för lite praktiskt genomförande ute i världen.
Kom med vettja på min torgkupp (surfmodellandet) och upplev lite glädje innan du sticker till oceanen eller vart du nu bestämmer dig att dra till. Har du förresten några surfprylar som dräkt, bräda, fenor e.t.c ? Alltid bra att ta med o visa upp för dem som inte har koll där ute i folkmassorna.
Det ska bara vara spontant inte så mycket planerandet när det väl gäller att hänga där bland folkmassorna och visa upp det snygga med surfingen. 
Hi Elin, all my respect goes to you.
I think you must be the only nice person around.
I've learned while on Planet Earth, that most people are vicious, cruel, heartless, greedy jerks.
Thats why I'm planning a long voyage across the ocean in a small boat.
If I die, I die...it doesn't really matter. .If I live to tell the tale and find happiness
then so be it. Screw people, I'm going to my friends in the Sea.
Have you ever thought of sailing around the world? 
|
|
|
|
|
#60443 |
|
petes
|
|
|
|
|
#60445 |
|
petes
|
petes skrev:
Across the Ocean ... in a Rowboat
www.drive.subaru.com/onlinex_across_ocean.htm
InstructionsThings You'll Need:
Rowboat
Training
Food/Water
Emergency Locator Transmitter
GPS
Survival Equipment
Step 1 Rowing across the Atlantic is a rewarding challange Buy a rowboat - You will first need to determine the type of rowboat you'll be using. There are rowboats designed specifically for long distance ocean rowing.
Step 2Train - It will take at least several months to prepare for a long distance row. Join a local rowing club and take overnight trips in your free time. When you don't have time to row, go to your gym and work on strength and stamina. It is also important to train psychologically. Make sure your state of mind is strong enough to live without everyday luxuries for a long period of time.
Step 3Plan the Trip - There are many routes you can take as you start your voyage across the Atlantic. You will have to determine where the ocean currents will be favorable for the trip. Being stuck in bad currents can put serious delays on your travel time.
Expect to be at sea for at least 60 days. Make sure to pack enough food and water to last for the entire trip. You will also want to bring a radio or some other type of recreational device.
Step 4Depart - Expect to travel about 50 miles per day. You will need to be seated from 6-12 hours per day rowing to make decent time. Make sure your Emergency Locator Transmitter (ELT) and GPS have extra batteries.
Don't expect to sleep well if you are rowing solo. You will need to wake up every couple of hours to make sure the boat is not being pushed off course.
Tips & Warnings
It takes a high level of dedication to row across the Atlantic. Be prepared.
|
|
|
|
|
#60457 |
|
petes skrev:
petes skrev:
Rowboat
Training
Food/Water
GPS
Survival Equipment
Tips & Warnings
Be prepared!
Allways prepared!!
Ja för att lyckas med att visa upp det snygga så gäller det att man har koll.
 Scout som jag är så vet jag att det är viktigt att vara förberedd och redo för livets utmaningar.
Jag föredrar att åka båt med ett kollektiv där man samarbetar som en grupp istället för att ro båt ensam. Det blir roligar då.  Jo jag har funderat på att segla jorden runt och har redan en plan inplanerad.
Jag tänkte i juni träffa några proffsiga världsomseglare och prata lite förberedelser med dem och kolla deras erfarenheter och upplevelser kring att segla på stora vågor. Proffsen kommer till Stockholm den 16juni, så då ska jag vara där och välkomna dem så att de får en härlig vistelse och återhämtning.
www.volvooceanrace.org/ports/stockholm
 Dessa seglingsproffs gör ju även något vettigt på sin resa runt jorden, nämligen arbetar för en bättre miljö och samarbetar med världens scouter. Kan det bli bättre!!!???
www.environmentrace.org/en/facts
Du Petes missa inte detta tillfälle!! Om du frågar snällt så kanske du får följa med i deras båtar och segla på oceanen. Fast då gäller det att vara trevlig om du ska lyckas med det. 
|
|
|
|
|
#60467 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#60472 |
|
petes
|
Elin_nybörjaren skrev:
petes skrev:
petes skrev:
Rowboat
Training
Food/Water
GPS
Survival Equipment
Tips & Warnings
Be prepared!
Allways prepared!!
Scout som jag är så vet jag att det är viktigt att vara förberedd och redo för livets utmaningar.
Jag föredrar att åka båt med ett kollektiv där man samarbetar som en grupp istället för att ro båt ensam. Det blir roligar då. Jo jag har funderat på att segla jorden runt och har redan en plan inplanerad.
Jag tänkte i juni träffa några proffsiga världsomseglare och prata lite förberedelser med dem och kolla deras erfarenheter och upplevelser kring att segla på stora vågor. Proffsen kommer till Stockholm den 16juni, så då ska jag vara där och välkomna dem så att de får en härlig vistelse och återhämtning.
Dessa seglingsproffs gör ju även något vettigt på sin resa runt jorden, nämligen arbetar för en bättre miljö och samarbetar med världens scouter. Kan det bli bättre!!!???
Du Petes missa inte detta tillfälle!! Om du frågar snällt så kanske du får följa med i deras båtar och segla på oceanen. Fast då gäller det att vara trevlig om du ska lyckas med det.
Thanks Elin! ...
You're Really Great !. ...and I am Grateful to you for your kindness.
Yes, you're right , .... there is some hope out there after all.!..
Maybe things will work out!
Wow! Volvo Oceanrace, yeehaa !! .....That sure would be awesome !
You're absolutly right, it would be somewhat lonely out in a rowboat, especially when there are no
Dolphins, Whales, or even Seagulls around to keep one company.
Are you going to sail around the world soon? Are you building you're own boat? Do you need any help ?
I could help out with all kinds of stuff... 
|
|
|
|
|
#60473 |
|
petes
|
Elin_nybörjaren skrev:
petes skrev:
petes skrev:
Rowboat
Training
Food/Water
GPS
Survival Equipment
Tips & Warnings
Be prepared!
Allways prepared!!
Jag föredrar att åka båt med ett kollektiv där man samarbetar som en grupp istället för att ro båt ensam. Det blir roligar då. Jo jag har funderat på att segla jorden runt och har redan en plan inplanerad.
Thanks Elin! ...
You're Really Great !. ...and I am Grateful to you for your kindness.
Yes, you're right , .... there is some hope out there after all.!..
Maybe things will work out!
Wow! Volvo Oceanrace, yeehaa !! .....That sure would be awesome !
You're absolutly right, it would be somewhat lonely out in a rowboat, especially when there are no
Dolphins, Whales, or even Seagulls around to keep one company.
Are you going to sail around the world soon? Are you building you're own boat? Do you need any help ?
I could help out with all kinds of stuff... 
|
|
|
|
|
#60474 |
|
|
|
|
|
#60500 |
|
Dr. Hemlich
|
Ojojoj 
|
|
|
|
|
#60508 |
|
Dr. Hemlich skrev:
Ojojoj
GO BACK TO THE VALLEY MAN!!
Vad gör du här om du inte har något att tillföra om surfing!
|
|
|
|
|
#60734 |
|
Dr. Hemlich
|
Åk hem själv ,till BORÅS. Djävla bad djävul 
|
|
|
|
|
#60804 |
|
Dr. Hemlich skrev:
Fy skäms på dig Dr. Hemlich!!
Detta är en glad:) tråd som ska uppmuntra till glädje, lekfullhet och engagemang till att visa upp det snygga med surfing.
Om du Dr. Hemlich vill uttrycka dina agressioner och alla andra känslor som du har inom dig föreslår jag att du startar en spontan surfevent alá modellandet på offentliga platser som torg är. Där får du verkligen uppmärksamhet och har möjlighet att påverka folkmassornas reaktioner genom ditt sätt att visa upp ditt snygga jag.
Fråga mig om du är osäker på något moment, det finns många idéer i mitt huvud på variationer om hur modellandet kan gå till om du känner inte känner dig så impulsiv och spontan.
Kom ihåg att möta svårigheter med ett glatt  humör, det blir roligare då!!!

|
|
|
|
|
#60808 |
Stoke: 8 |
|
|
|
|
|
#60815 |
|
|
|
|
|
#60817 |
|
Elin_nybörjaren skrev:
Feddan skrev:
Dr. Hemlich skrev:
Tyvärr så måste jag länka in denna tråden. Var god & läs och lär.
surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&catid=2&id=45862#45862
? ?
Du måste förtydliga dig Feddan med ditt budskap, det var lite väl otydligt endast med en mening och en länk så där. Hur kan ditt inlägg kopplas till ämnet i denna tråd egentligen??
Elin FAN tänk en gång extra innan du postar onödigt!!!!!
stagning samt sär skrivning
|
|
|
|
|
#60818 |
|
|
|