Facebook data

12
Fildelning? rätt eller fel?
#63760 Svar: Fildelning? rätt eller fel? 15 år, 10 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

Och by the way:
en ovetenskaplig enkät i äldsta sonens förstaringklass (Teknikprogrammet) gav svaret att 100 procent av de eleverna tyckte att gratis fildelning var heeeeeelt okej. Dom kunde inte se några moraliska problem med detta. Och det är dom som tar över rodret snart. Och då kan vi gamla stötar sitta där och ojja oss över att det var bättre förr hur mycket vi vill.
För övrigt har Madonna troligtvis förlorat några hundra miljoner på fildelning. Så nu tjänar hon bara typ en fantasiljon per år.

Logga in för att svara
#63789 Svar: Fildelning? rätt eller fel? 15 år, 10 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

KinkyFriedmann skrev:
Och by the way:
en ovetenskaplig enkät i äldsta sonens förstaringklass (Teknikprogrammet) gav svaret att 100 procent av de eleverna tyckte att gratis fildelning var heeeeeelt okej. Dom kunde inte se några moraliska problem med detta. Och det är dom som tar över rodret snart. Och då kan vi gamla stötar sitta där och ojja oss över att det var bättre förr hur mycket vi vill.
För övrigt har Madonna troligtvis förlorat några hundra miljoner på fildelning. Så nu tjänar hon bara typ en fantasiljon per år.

Yep jag vet. Jobbade som gymnasielärare i 1 år, slutade precis och känner till deras inställning. Inte så konstigt iof eftersom det är nu det senaste året det uppmärksammat. sf-anytime.se är en tjänst där man kan streama film med det funkar bara på windows (varför vet jag inte eftersom det är via flash) och filmerna är 100 år gamla. Apple måste man ha ITunes vilket jag har men tycker inte om att man ska låsa användarna till program. Tycker helt enkelt en Piratebay lösning man betalar för, laddar ner och har 24 tim på sig att se filmen, el helt enkelt streamar filmen. Utveckla istället för stoppa!

Logga in för att svara
#63920 Svar: Fildelning? rätt eller fel? 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

Miche skrev:
KinkyFriedmann skrev:
Och by the way:

Yep jag vet. Jobbade som gymnasielärare i 1 år, slutade precis och känner till deras inställning. Inte så konstigt iof eftersom det är nu det senaste året det uppmärksammat. sf-anytime.se är en tjänst där man kan streama film med det funkar bara på windows (varför vet jag inte eftersom det är via flash) och filmerna är 100 år gamla. Apple måste man ha ITunes vilket jag har men tycker inte om att man ska låsa användarna till program. Tycker helt enkelt en Piratebay lösning man betalar för, laddar ner och har 24 tim på sig att se filmen, el helt enkelt streamar filmen. Utveckla istället för stoppa!

Japp, branschen har legat och sovit, sugit ut artisterna med slavkontrakt och haft alldeles för mycket kostnader och vinster. Nu när dom är omsprungna så är dom små gnälliga skolflickor.

Logga in för att svara
#63922 Svar: Fildelning? rätt eller fel? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

KinkyFriedmann skrev:
Miche skrev:
KinkyFriedmann skrev:
Och by the way:

Japp, branschen har legat och sovit, sugit ut artisterna med slavkontrakt och haft alldeles för mycket kostnader och vinster. Nu när dom är omsprungna så är dom små gnälliga skolflickor.

Vad synd för dem. Det måste vara jobbigt att vara så gnällig hela tiden.

Logga in för att svara
#68336 Svar: Fildelning? rätt eller fel? 15 år, 7 månader sen Stoke: 3

Thörn
graphgraph

Med risk för att uppfattas som lite trött!

Jag jobbar på ett medelstort svenskt skivbolag och ska börja med att säga att jag inte har något emot fildelningen, den har hjälpt mig mycket i mitt arbete. Vi släppte t ex Timbuktu på Piratebay som ledde till bra försäljning.

Nu kommer den trötta liknelsen i mitt svar... Jag ska börja med att citera SharkBoy i en annan tråd som handlade om crowd (what else):

It is not so much exclusivity as an attitude, but rather a reward for those who put in the work. Many times people are looking for new spots because the main ones are painfully crowded. Why should their hard work be exploited? What have you done to deserve the information?

They worked for it, they should enjoy the rewards. You work for money, but you wouldn't appreciate someone who didn't just to come up and ask you for some just because they feel entitled?
Why do you feel entitled to FREE knowledge that others have worked for?

Folk blir helt skogstokiga om någon berättar om ett spot som någon "lagt ner hårt arbete på att hitta". Själv måste jag berätta för artister att vi tyvärr inte kan ha kvar dem för att någon annan lagt ut din skiva på nätet gratis. Något du kanske lagt ner år på att skapa, något som du nu inte ska få pengar för. Sen blir du kritiserad av media och framförallt invånarna i Sverige, att du är en girig jävel som minsann inte ska få några pengar för det du gör.

Jag håller absolut med i er kritik att skivbolagen är förlegade (snarare styret) men folk måste väl ha betalt för sitt arbete?!

Why do you feel entitled to FREE knowledge that others have worked for? Svara på det, tack!!

Logga in för att svara
#68337 Svar: Fildelning? rätt eller fel? 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Thörn skrev:

Why do you feel entitled to FREE knowledge that others have worked for? Svara på det, tack!!

nöden är uppfinnigarnas bäste vän!
Fixa ett STIM-liknande system eller vettiga priser. hej

Logga in för att svara
#68352 Svar: Fildelning? rätt eller fel? 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

hhmmmm..........svår fråga:blink:

Logga in för att svara
#68370 Svar: Fildelning? rätt eller fel? 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Nilias skrev:
hhmmmm..........svår fråga:blink:

kanske för dig och vanliga dödliga...

men kom till gudfadern för råd så ska du bli hjälpt gosse lille.

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!