Facebook data

123
Kvinnor och Surf
#12359 Svar: Kvinnor och Surf 18 år sen Stoke: 0

Karolina
graphgraph

Andiss skrev:
Karolina, kommer ni kora all 4 modeller med samma matt o template? (Typ som BIC, NSP o en massa andra foretag)

Jag vet inte om detta är svar på din fråga, men Nexos surfbrädetillverkning sker inte med samma teknik som t.ex. Bic och NSP använder sig av. Blanksen pre-shapas i en maskin och sedan görs resten för hand och givetvis ska ju de olika modellerna kunna återupprepas vid behov. Så tror jag det kommer fungera?

Logga in för att svara
#12380 Svar: Kvinnor och Surf 18 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jag menar precis vad du sager att de kommer tillverka en serie av brador dar alla har samma matt osv. dvs popouts fast i "vanligt" material. (bic gor det ocksa)

Det finns en rad bradmarken som gor detta redan som t.ex. Escape, Tiki osv osv. Epoxy marknaden har ju exploderad med ovan som t.ex Tuflite, Surftech, Sector 8 etc tec.

Fordelen med ovan ar att det blir "billigare", men man far bygga en komprimiss brada som skall passa en 190 cm tjej som vager 70 kg till en 150 cm tjej som vager 45kg....

Om ni inte kor t.ex en rad olika longboard modeller med olika shapes...

Logga in för att svara
#12398 Svar: Kvinnor och Surf 18 år sen Stoke: 0

Karolina
graphgraph

Andiss skrev:
Jag menar precis vad du sager att de kommer tillverka en serie av brador dar alla har samma matt osv. dvs popouts fast i "vanligt" material. (bic gor det ocksa)

Det finns en rad bradmarken som gor detta redan som t.ex. Escape, Tiki osv osv. Epoxy marknaden har ju exploderad med ovan som t.ex Tuflite, Surftech, Sector 8 etc tec.

Fordelen med ovan ar att det blir "billigare", men man far bygga en komprimiss brada som skall passa en 190 cm tjej som vager 70 kg till en 150 cm tjej som vager 45kg....

Om ni inte kor t.ex en rad olika longboard modeller med olika shapes...

Mitt 20-poängsprojekt tillåter nog bara en shape av varje modell i nuläget. Men som sagt, har ju som princip att alltid planera framtiden med blyertspenna så

Logga in för att svara
#12422 Svar: Kvinnor och Surf 18 år sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Känns som det saknas en bräda i funboard/minmal storlek i din lilla kollektion. Många av tjejpolarna här borta (de som inte kör 9 fots longboards eller vanliga shortboards) kör på brädor mellan 7'-7'6....minimal eller funboard typ.

...en liten tanke bara

Logga in för att svara
#12423 Svar: Kvinnor och Surf 18 år sen Stoke: 0

Karolina
graphgraph

Oldschool skrev:
Känns som det saknas en bräda i funboard/minmal storlek i din lilla kollektion. Många av tjejpolarna här borta (de som inte kör 9 fots longboards eller vanliga shortboards) kör på brädor mellan 7'-7'6....minimal eller funboard typ.

...en liten tanke bara

Du, detta har du alldeles rätt i. Min tanke är att den "eggen" jag pratade om ska ha lite av en funboardkaraktär. Den ska alltså _inte_ vara 5 fot lång, utan snarare uppåt 7. Jag äger själv en helt grym kalla det "utdragen-egg" på 7'3" som fungerar som en grym allroundbräda, lättmanövrerad och kvick. Så denna modellen bör täcka in både nybörjare, men även tjejer som surfar "ibland" och i lite blandade förhållanden. Vad tror ni om detta?

Logga in för att svara
#12424 Svar: Kvinnor och Surf 18 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Karolina skrev:
Oldschool skrev:

...en liten tanke bara

Du, detta har du alldeles rätt i. Min tanke är att den "eggen" jag pratade om ska ha lite av en funboardkaraktär. Den ska alltså _inte_ vara 5 fot lång, utan snarare uppåt 7. Jag äger själv en helt grym kalla det "utdragen-egg" på 7'3" som fungerar som en grym allroundbräda, lättmanövrerad och kvick. Så denna modellen bör täcka in både nybörjare, men även tjejer som surfar "ibland" och i lite blandade förhållanden. Vad tror ni om detta?

Låter som en klockren bräda för den genomsnittlige tjejen som tagit sig förbi nybörjarstadiet men inte riktigt har krämen i armar och rygg för att paddla en shortboard. Jag köper en till frugan och ser till att låna den i smyg när inte polarna tittar på...

Logga in för att svara
#12426 Svar: Kvinnor och Surf 18 år sen Stoke: 0

Karolina
graphgraph

Jag spenderade själv mitt första år i surfkarriären på en skit-tråkig minimal (NSP SurfBetty 7'6") och jag _förstår_ inte av vilken orsak man placerar nybörjare på tunga, svårpaddlade, svårmanövrerade skapelser som denna. På tok för mycket rocker, fel rails och ja gud vet allt som var fel på den. Att byta till 7'3"an var som en dröm. Vad säger att inte nybörjare/1:a-årssurfare ska ha lätta, lättmanövrerade brädor? Lär man sig inte bättre och snabbare med en bräda som fungerar?

Logga in för att svara
#16494 Svar: Kvinnor och Surf 17 år, 10 månader sen Stoke: 0

pallekuling
graphgraph

Hej hej!

hittade en hemsida appropå miljövänliga brädor

www.greenlightsurfsupply.com/

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!