Facebook data

1
Nybörjare som vill ut på surfäventyr
#103276 Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

Gert
graphgraph

Tjaa alla lirare!

Jag tänkte dra och surfa lite nu i höst, men då jag är grön när det gäller surfing så vet jag inte riktigt vart man ska bege sig någonstans. Jag har läst lite om Lapoint och det verkar vara riktigt reko faktiskt! Men då dem har camps på olika destinationer så vet jag inte vilket camp man ska välja isåfall, någon som har lite råd eller erfarenheter från Lapoint?

Efter utbildningen så tänkte jag fortsätta själva surfing på egen hand. Frågan är då om man har tillräckligt mycket kött på benen för att klara sig själv?

Hade verkligen uppskattat lite råd/tips!
Är det någon mer skön lirare som ska iväg på någon surfutbildning så var inte rädd av höra av dig/er, då inte någon i mitt umgänge har något surfintresse så blir det att jag åker själv

Tack på förhand !

Logga in för att svara
#103277 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Logga in för att svara
#103385 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

Gert
graphgraph

Någon som har varit på surfcamp Lombok? Har hört rätt mycket gott om det!

Logga in för att svara
#103386 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 1

Shallow
graphgraph

Har ingen aning om Surfcamp Lombok, men kom hem från Lapoints camp i Ericeira, Portugal för en dryg vecka sedan. Jag är verkligen såååååå nöjd, kunde inte på något sätt fått ut mer av resan än jag fick. Seriösa instruktörer, organiserat, schysst camp (bäddar, allmänna utrymmen osv) och galet mycket kul! Har absolut inte ett negativt ord att säga om det stället. Ska du dra iväg innan sista Oktober så har du mina varmaste rekomendationer till Lapoint Portugal, men jag tror alldeles säkert att man blir minst lika nöjd med både Bali, Costa rica och Marocko (som är vad som gäller över vintern) Jag åkte själv och hade huuuur kul som helst, så det är inget att oroa sig för!

Jag valde att stanna två veckor och det är jag väldigt glad för när det kommer till hur trygg man känner sig efteråt. En vecka känns nog lite "halvdant" om man inte har någon erfarenhet sen innan. Såvida man inte har några natural skills så är det väl först vecka två man blir färdig för att paddla på vågorna själv och surfa mer åt de gröna vågorna än i vitvattnet. Personligen så känner jag mig tillräckligt safe för att fortsätta här hemma, om än inte på de största dagarna, och i sällskap av någon med mer erfarenhet.

Hoppas inlägget blir till någon nytta för dig, hur som helst så får du ha en grym resa vart det än blir!

Logga in för att svara
#103387 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

Nice. jag gjorde samma beslut för ett alvår sedan..
jag åkte till lapoint på bali.. jag säger som han som drog till portugal..
det var min bästa semester ja gjort i mitt liv. surfet var grymmt. man kan verkligen variera sig där för våorna finns för nybörjare upp till fucking awesome surfer dude.
och det campet var väldigt ny startat så villan var verkligen jätte fräsch och personalen som jobbade där var grymma jätte snälla o trevliga dom pussade o kramade mig till döds när jag åkte och camp managerna var grymmt sköna,snälla,trevliga. dom hjälper dig med allt.
tror det finns väldigt många trådar på detta forum oxå om dom olika campen. men kolla in lapoint på facebook så kan du kolla bilder o fråga där.. alla camp har oxå sina egna sidor. så sök på lapointsurfcamp bali så hittar du deras sida. sedan vice versa på dom andra campen
dessutom e det billigt i indonesien

Logga in för att svara
#103388 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

här har du en film om lapoints surfcamp på bali

Logga in för att svara
#103390 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

Gert
graphgraph

Tack så jätte mycket för era råd och tips, uppskattar det verkligen!

Då jag är lite sugen på att baka in en backpackersresa i min lilla surftripp så ser det ut att bli Indonesien och Bali. Och med din (soll87) rekommendation om Lapoint på bali så lutar det väldigt mycket åt det.
Det känns också bäst att vara på campet i två veckor så man verkligen är redo att klara sig själv i ute bland vågorna!
Är det bra uteliv i Bali också eller?

Tack återigen för era svar !

Logga in för att svara
#103392 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 1

calbin
graphgraph

Balis uteliv funkar bra. Men lombok surfcamp ligger på lombok och inte på bali och det är mitt ute i en liten fiskeby = inte bra/inget uteliv. Dock sjukt skönt häng på campet med skatepool, yoga, basket, film mm. För två veckor funkar det bra. Sen är det bara att ha en vecka till och festa av sig på bali om man behöver det.

Logga in för att svara
#103395 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

Gert
graphgraph

Låter som om Lombok ligger lite mer avskilt och det kanske inte är lika mycket tursiter där som på bali?
Det hade ju varit fett skönt surfhäng om det bara är locals och folk från campet som glider runt där liksom!

Logga in för att svara
#103397 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

soll87
graphgraph
Donerat Guld

@Gert

Fråga på svar om uteliv på bali.. dom har en resturang man brukar gå till hela campet varje söndag
där dom har live band med riktigt skönt häng med surfare o dylikt så där e det riktigt chill häng. sen om du vill dra ut o festa party hard så har du seminyak som tar 20 min att åka till med taxi eller 10 min extra så kommer du till kuta.. dom brukar ha beach party vissa krogar som e riktigt fett med mycket bra musik o folket är soft med fyverkerier o allt. sen har vissa hotel shysst team dagar på sina fester o pool partys under dagen med skön house/techno musik.

sen om du verkligen ska backpacka så e bali en väldigt bra början. det finns mycket du kan åka till och se vad som händer där. fråga bara dina camp managers som arbetar på campet så har dom en grymm insikt av vad du kan åka nånstans.. även att du kan ta båt o åka ut till gilli island vilket ska vara en vacker ö utanför bali har jag hört.. Du kommer även få tips om vissa utflykter som campmanagerna brukar orda för alla på campet om du får tråkigt efter surfet nångång..

skolan som du surfar med när du kommer dit är ripcurl surfschool där du lär dig surfa med balineser som börjat surfa innan dom tog första steget.. riktigt bra o riktigt roliga människor och grymm service har dom.. jag kan säga såhär jag var där o gick i surf skola efter 10 dagar ansåg jag att jag kunde klara mig på egen hand så pass att jag drog ner med campets bräda/brädor ner till stranden oftast med några andra o surfade. satt efter ett tag där nere så är du säker nog att kunna paddla ut på egen hand.

hoppas detta hjälper dig någolunda på vägen.. och visum är inge problem det är 25 us dollar till en tjej som sitter i ett bås med sin mp3 type så är det klart så det är inga konstigheter heller.

sen är det riktigt nice med tropiskt surf o klimat o vågorna är riktigt sköna.

MVH: Jonas

Logga in för att svara
#103449 Svar: Nybörjare som vill ut på surfäventyr 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

Gert
graphgraph

Jonas:
Det är ju inte så att jag åker till indonesien för att festa. Jag har redan kört några säsonger på olika festställen runt om i Europa så känner att jag är klar med det! Men visst, självklart är det kul att dra ut och leva lite rövare då och då, så jag tackar för tipsen!
Vad är ripcurl surfschool, Har dem något sammarbete med Lapoint eller något sådant?
Är det bara att ansöka om nytt visum efter 30 dagar eller hur går man till väga då, vet du det?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!