Har ingen aning om Surfcamp Lombok, men kom hem från Lapoints camp i Ericeira, Portugal för en dryg vecka sedan. Jag är verkligen såååååå nöjd, kunde inte på något sätt fått ut mer av resan än jag fick. Seriösa instruktörer, organiserat, schysst camp (bäddar, allmänna utrymmen osv) och galet mycket kul! Har absolut inte ett negativt ord att säga om det stället. Ska du dra iväg innan sista Oktober så har du mina varmaste rekomendationer till Lapoint Portugal, men jag tror alldeles säkert att man blir minst lika nöjd med både Bali, Costa rica och Marocko (som är vad som gäller över vintern)

Jag åkte själv och hade huuuur kul som helst, så det är inget att oroa sig för!
Jag valde att stanna två veckor och det är jag väldigt glad för när det kommer till hur trygg man känner sig efteråt. En vecka känns nog lite "halvdant" om man inte har någon erfarenhet sen innan. Såvida man inte har några natural skills så är det väl först vecka två man blir färdig för att paddla på vågorna själv och surfa mer åt de gröna vågorna än i vitvattnet. Personligen så känner jag mig tillräckligt safe för att fortsätta här hemma, om än inte på de största dagarna, och i sällskap av någon med mer erfarenhet.
Hoppas inlägget blir till någon nytta för dig, hur som helst så får du ha en grym resa vart det än blir!