|
#103226 |
Surfresa i europa 12 år, 8 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Tjenare, jag håller nu på att planera min första surfresa i europa och även min första någonsin då jag aldrig har surfat innan. Vad rekommenderar ni, jag hade tänkt mig resa igenom frankrike spanien och portugal, min fråga är vart rekommenderar ni att åka först, och tycker ni att man borde gå på ett surfcamp för att lära sig grunderna osv?
Jag köpte en våtdräkt nu i somras, ska man ta med sig den eller ska man hyra på plats, med tanke på att jag ska resa runt en del, men samtidigt sparar man ju en del pengar om jag tar med den..
jag är mycket tacksam för svar!
Mvh / Marcus
|
|
|
Ändrat av marcoz
Logga in för att svara
|
|
#103228 |
Svar: Surfresa i europa 12 år, 8 månader sen |
Stoke: 68 |
|
As a long time surfer I recommend that you go first to a good surf camp so you learn not only how to stand up, and paddle a board but most importantly the RULES of surfing and how to read and manage the ocean! Take your wetsuit! Don't know what board you have but take your wetsuit if it fits you well! If you plan to keep travelling after the surf course, take your board or buy one that will suit you after the course!
Have a GREAT trip and a great time man! MVH RAT
|
|
|
|
|
#103235 |
Svar: Surfresa i europa 12 år, 7 månader sen |
Stoke: 20 |
Elis
|
Ja, har du inte surfat alls innan eller väldigt lite så kommer du lära dig att komma igång så mkt fortare om du tar lektioner. Surfcampet ger dig också den sociala biten inom surfingen. Du träffar folk på olika nivåer som kan ge tips och hjälpa dig också. Och ja, ta med egna grejer som passar om du har! På surfskola brukar det ingå våtdräkt och då kan du med fördel prova vad de erbjuder, mest för att testa olika modeller också när du i framtiden skall köpa nytt..
Jag har inte jättebra koll på så många platser i Europa, men de platserna jag känner till erbjuder också bra förhållanden oftast för nybörjare. I Frankrike har du Hossegor (la sud) och biarritz som vid rätt förhållanden bjuder på bra nybörjarförhållanden. Finns många camp och surfskolor också. Portugal, Ericeira har också bra platser för nybörjare och surfskolor. Kan itne tipsa om fler platser tyvärr då jag inte vart mer i Europa. Men de flesta platser erbjuder surfskola och har nån form av sandstrand som brukar kännas tryggare i början.
Lycka till
|
|
|
|
|
#103244 |
Svar: Surfresa i europa 12 år, 7 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Tack så mycket för alla tipsen!
Yeah i will for sure have a great time!