|
#98195 |
surfskor 13 år, 6 månader sen |
Stoke: 5 |
|
nu är det fan nog med frusna tår orkade bara 1 timme idag har ett par 5mm exel skor som har hål typ överallt bara använda 1 säsong, så halv bra kvalitet... så nu vill jag köpa nya inför vintern som är varma men också smidiga, vilka rekommenderar ni?
0ver and out
|
|
|
|
|
#98196 |
Svar: surfskor 13 år, 6 månader sen |
Stoke: 15 |
|
|
|
|
|
#98200 |
Stoke: 12 |
Per
|
O'neill Heat 7 mm. Supergosiga! Smidiga. Lätta att komma i och ur samt torkar snabbt p.g.a sin konform på skaftet. Rekommenderas.
|
|
|
|
|
#98201 |
Stoke: 0 |
|
|
|
|
|
#98202 |
Stoke: -18 |
|
Jag har nu ett par xcel 7mm dom var varma första säsongen nu är dom helt slut och då har jag inte knallat runt mycket med dom utan ganska direkt ner i spat och efter surf sköljt ur dom men dom luktar apa iaf.. Hade ett par Oneill psycko freak 5/3 samma sak där det är väl bara att köpa ett par nya per säsong känns det som
|
|
|
|
|
#98205 |
Per
|
Lite "Piss off" i skorna och det dödar lukten för en stund. Annars YES och torka vrängda. Håller med att skor ofta blir kalla underifrån. Tycker själv att det snålas för mycket med mm under sulan. Det skall vara så jävla tunnt för att man skall ha känslan på brädan. Men om man fryser så man tappar känseln har man inte mycket känsla i alla fall. Vad jag märkt är RC-skorna tunnast under. Nu tror jag X-cell gör ett par 8mm-skor. Har för mig att jag såg ett par sådana på en engelsk site.
/Per
|
|
|
|
|
#98206 |
Per
|
|
|
|
|
#98207 |
Stoke: 3 |
|
Per skrev:
Tycker själv att det snålas för mycket med mm under sulan. Det skall vara så jävla tunnt för att man skall ha känslan på brädan. Men om man fryser så man tappar känseln har man inte mycket känsla i alla fall.
/Per
Jag har ett par gamla dykskor för de kallaste dagarna. Har hållit fötterna varma i många år.
|
|
|
|
|
#98208 |
Stoke: 68 |
|
Tyreso_soulsurfer skrev:
Jag har nu ett par xcel 7mm dom var varma första säsongen nu är dom helt slut och då har jag inte knallat runt mycket med dom utan ganska direkt ner i spat och efter surf sköljt ur dom men dom luktar apa iaf.. Hade ett par Oneill psycko freak 5/3 samma sak där det är väl bara att köpa ett par nya per säsong känns det som
sorry tyreso i havent had the same experience with my 7mm xcel boots! I still have my original boots from 8 years ago and bought a new pair 2 years ago..they were very very warm (I surf with iceblocks and minus grader och snöstorm i vinter) and didn't leak any water at all for 3 years, then i bought 'black witch' wetsuit glue and turned them inside out and glued over the taped seams and they were water tight again..I am väldigt noga with my equipment and have taken care of my wetsuits..i use my original 7mm boots, (nu 8 år gammal,tack backdoor göran!!) during spring/sometimes summer/ autumn before it gets really cold and then i use my newer boots..they are still in very good condition ...but now i see that xcel have put out an 8mm boot...yehooooooo(the ONLY wetsuit manufacturer that has put out an 8mm boot so far!!)..if ya wanna live thru cold water..go the 8mm.....ps if you have 42-43 i sko storlek..då är det storlek 10 i xcel boots som gäller...tack till backdoor göran för rätt sko storleks bedömning
|
|
|
Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
|
|
#98217 |
Stoke: 5 |
|
|
|
|
|
#98255 |
Stoke: 45 |
marQs
|
rip curl 7mm dawn patrol.
den skönaste jag nånsin provat, inga spännenm ingenting förutom en sko. så nära jag kommit att få känslan att surfa utan sko.
och varm.
|
|
|
|
|
#98256 |
marQs
|
|
|
|
|
#98258 |
|
Har kört 3 säsonger med mina c-skins split toe 7m.m. Tycker de är riktigt bra. Väldigt bra känsla på brädan, bra grepp, och varma.
de klarade 3 timmars - 17C surf i stavanger förra året.
Tycker man bör köra split toe. Kanske lite mer förfrusning av tån men de sitter så bra att man inte ens tänker att jag har skor på mig.
Testa lite olika modeller, se den som sitter bäst.
|
|
|
|
|
#98296 |
marQs
|
Jag avskydde c-skins split toe! Frös sönder fötterna fast skorna var i princip nya!
Du måste ha surfat på den kallaste dagen på året, 17 minus! haha!
10 minus å lite nordanvind vill jag minnas en session å de va kyligt. =/
|
|
|
|
|
#98325 |
|
det var bra kallt i luften dock inte i vattnet. det var dagarna före nyår förra året, en morgon surf. Var grymt bra dock. Har för mig det var "svinespotet vad det nu heter". 2,5 m, ingen vind och barrels som spottade.
|
|
|
|
|
#98326 |
|
platt på alla andra spots.
|
|
|
|
|
#98372 |
Svar: surfskor 13 år, 5 månader sen |
marQs
|
va. svine vid nyår. e ju förbjudet enligt fågel lagen. du kan få fängelse! haru inte läst på msw om det?

|
|
|
|
|
#98383 |
Stoke: 3 |
|
marQs skrev:
va. svine vid nyår. e ju förbjudet enligt fågel lagen. du kan få fängelse! haru inte läst på msw om det?

Ja, hur är det med det där egentligen? Fick tips i en av de lokala att hålla mig borta från de fågelområdena... Givetvis vill de hålla crowden borta, men hur hårt är det?
|
|
|
|
|
#98392 |
marQs
|
Vet inte faktiskt, jag tror det kan delas ut straff om man har otur!?
|
|
|
|
|
#98395 |
Stoke: 2 |
|
Hur är det med den nya modellen av Xcel (Drylock jmf Infinity) med den lilla tightare ringen överst. Handskarna är ju grymma men rejält svara att fa pa sig, är det likadant med bootsen?
|
|
|
|
|