Facebook data

1
Dumpster diver vs The blak box?
#98130 Dumpster diver vs The blak box? 13 år, 6 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Funderar på ny bräda, någon som har några åsikter om dessa två? Som jag förstår rätt lika, lite olika rocker etc. Vilken fångar vågor bäst i svenska förhållanden? Andra erfarenheter?

Logga in för att svara
#98132 Svar: Dumpster diver vs The blak box? 13 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Dumpster dive is a generic copy of the Roberts white diamond, which is way cheaper and as good if not better, both seem bigger and less hi performance than the black box, which still looks like a good board for svänsk vatten

Varsågod

Logga in för att svara
#98134 Svar: Dumpster diver vs The blak box? 13 år, 6 månader sen Stoke: 0

Toffe
graphgraph

Här är massa bra info om Blak box i länken nedan har en själv i 5.8a funkar riktigt bra kör den i sverige när lite tunnare dräkt funkar i alla förhållande det är ingen glidar bräda man får jobba lite för farten när de smått men sjukt rolig , snabb och lös och utomlands har jag alltid den med mig för lite mindra eller flackare dagar e hel nöjd en grym high perfomance småvågs bräda helt enkelt ! Peace !

forum.surfermag.com/forum/showflat.php?Cat=0&Number=1916113&an=0&page=0#Post1916113

Logga in för att svara
#98144 Svar: Dumpster diver vs The blak box? 13 år, 6 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Tack för tipsen! Blir ju onekligen rätt sugen när man läser utvärderingarna. Eller tittar på brädan, är i Portugal och kikar på en blak box. Lite oroad ang volymen, kör en webber The one 6'0 här (cleana förhållanden med hyfsad push) som har mer volym än 5'10 BB om än annorlunda distruberad. 29l istället för ca 31. Väger 72 kg, 184 cm.

Logga in för att svara
#98145 Svar: Dumpster diver vs The blak box? 13 år, 6 månader sen Stoke: 0

Toffe
graphgraph

Jag väger drygt 68-70 kg och 5.8an funkar super för mig helt perfekt utomlands i saltvatten och med 3/2a men är de smått i sverige brukar jag hoppa på min lite fetare bräda men annars funkar den great här hemma med när det skysst prognos känner inte att jag skulle behöva mer volym , är 26 liter i den enligt js har jag för mig ! Har en kommpis på strax över 80 kg typ 83-84 om jag minns rätt som kör på en lost sub-scorcher som är en ganska lik modell mot blak box med ganska likvärdiga volym och mått i 5.10 19.50 2.38 (28.8 liter ) som han gillar skarpt både här hemma och i utlandet !

Logga in för att svara
#98146 Svar: Dumpster diver vs The blak box? 13 år, 6 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

*Ett litet varningens finger för JS brädor dock. Brädan jag fick hem för sisådär 2 år sedan från Magigseaweed, fanns det inte många rätt på. Sne stringer å fenorna ej centrerade. Satt helt fel!
Säkert ett Måndags exemplar!? Men släpper man igenom såna stora fel. Då har man problem i fabriken enl mig.....!

Fick tillbaka pengarna av Magicseaweed dock.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!