Facebook data

1
Boende i Taghazout för ensam resenär
#96905 Boende i Taghazout för ensam resenär 13 år, 8 månader sen Stoke: 6

Juttz
graphgraph

Tänkte sticka till Marocko framöver och vore tacksam om någon kunde besvara några frågor.

1. Var i Taghazout för ett antal år sedan med ett större gäng, men har inte lust att pynta 400-600 euro/vecka själv för en lägenhet. Någon som har några tips på hyfsat bra boende i Taghazout, Tamraght eller omnejd för högst 150-200 sek/natt? U-landspriser är att föredra, helst med möjligheter till eget kök då erfarenheten överlag var att maten var rätt tråkig och dålig i Taghazout.

2. En vecka kommer förmodligen att spenderas på ett surfcamp då några nybörjare kommer på besök. Kikat på Dfrost Almugars camp på nätet som verkar ha hyfsat bra priser och som även fått bra omdömen på Tripadvisor. Någon som har erfarenheter av detta eller andra surfcamps i regionen? Funderar även själv på att gå en intermediate/advanced-kurs för att försöka putsa bort dåliga ovanor och förhoppningsvis utveckla surfingen en aning. Någon som gått en sådan, har tips på någon bra lärare/utbildning eller om det överhuvudtaget är värt pengarna?

3. En vecka bilar jag gärna norrut mot Immesouane och Safi. Någon som varit i Immesouane eller Safi på senare tid och känner till om det finns några prisvärda boenden? Någon som campat norrut? Hörde några skräckhistorier om rån och överfall för några år sedan... Är det safe att tälta? Finns det organiserade campingplatser i anslutning till kvalitetssurf?

Tack för hjälpen!

Jon

Logga in för att svara
#96906 Svar: Boende i Taghazout för ensam resenär 13 år, 8 månader sen Stoke: 0

CajsaS
graphgraph

Lapoint har också ett camp i Taghazout
www.lapoint.se/surfcamp/marocko-taghazout

Logga in för att svara
#96907 Svar: Boende i Taghazout för ensam resenär 13 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Billigt boende fråga efter Salem. Ligger till höger mitt i byn.

Logga in för att svara
#96909 Svar: Boende i Taghazout för ensam resenär 13 år, 8 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Camping kostar ungefär 50 skr/natt.

Logga in för att svara
#96910 Svar: Boende i Taghazout för ensam resenär 13 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Camping?? Where?

Logga in för att svara
#96932 Svar: Boende i Taghazout för ensam resenär 13 år, 8 månader sen Stoke: 6

Juttz
graphgraph

Lapoints veckor för 455 euro känns aningen saftigt om jag ska stanna minst 3 veckor.

Härlig film, Gazzer. Är det Anchor Point eller Safi?

Hittade följande camping 3 mil norr om Agadir. Kostar dock 9 euro/tält/natt, men jag antar att man inte kommer under det priset, suck.. Det är så det går när kapitalisterna köper upp marken och trissar priserna i utvecklingländer...

www.atlanticaparc.com/en/?inc=camping

Även hittat en annan tråd om gratis camping i Immesouane som kanske kan vara av intresse.

www.globalsurfers.com/read_thread.cfm?ForumID=Morroco&ThreadID=59883&Thread=9232

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!